dashboard ineens in fahrenheit

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
marijnacht

dashboard ineens in fahrenheit

Bericht door marijnacht » 21 mar 2014, 17:15

Hoewel mijn 1 serie fantastisch rijdt heb ik de laatste tijd af en toe een heel vreemd issue.
Ineens beginnen er van allerlei waarschuwingslampjes te branden, inclusief het symbool van een auto op de brug. Dit verdwijnt dan gelukkig gelijk weer na een paar seconden maar daarna springt ineens de temperatuuraanduiding (van buiten en van de airco) op fahrenheit ipv celsius. Ook de tijdsaanduiding springt dan naar amerikaans (AP/PM).

Als je de motor een keer uitzet is het daarna weer normaal.
Erg vreemd dus maar misschien heeft iemand een idee of het ook meegemaakt en weet wat het is.

groeten,

Marijn

hardwareman

Re: dashboard ineens in fahrenheit

Bericht door hardwareman » 20 jun 2014, 08:05

Je kan met de linkerhendel (van knipperlicht) diverse zaken regelen via je boordcomputer (waar de tijd staat afgebeeld). Zo uit mijn hoofd is dat de hendel met BC op de knop. Samen met het wieltje kun je dan door het menu scrollen van de boordcomputer en het even veranderen.

Dat er allerlei tekens in beeld verschijnen bij het starten van de auto betekend dat deze onderhoud (vaak) nodig heeft. Meestal zijn het interval waarschuwingen die getoond worden. In het instructieboekje staan de betekenissen van deze symbolen.

Afbeelding
BMW E87 118D | 2009 | 2.0 TDI 136pk 6 bak |

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”