Computer storing?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
ClOwN
Berichten: 320
Lid geworden op: 19 aug 2009, 17:01

Computer storing?

Bericht door ClOwN » 30 apr 2014, 11:30

Beste forum leden,

Ik heb even een vraag voor een collega met een e39 520 uit 2000 in bezit.

Hij heeft namelijk regelmatig last van dat zijn km teller en de verbruiks meter het niet meer doen ook het abs en traction control lampje gaan branden en soms werkt de brandstof meter ook niet meer... al gekeken bij de boordcomputer...daar was het helemaal droog..maar toch lijkt het steeds terug te komen als het heeft geregent of als het mistig is... als je em dan uitzet en opnieuw start (soms meerdere malen) dan werkt alles weer naar behoren...

Iemand enig idee?
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: Computer storing?

Bericht door kotje » 09 mei 2014, 13:24

ik denk dat de ABS aan het dood gaan is. komt heel erg vaak voor bij e39. de cruis controle gaat ook niet meer werken zeker??


gr

kotje

Stan (E39)
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 okt 2010, 19:06
Locatie: Amsterdam

Re: Computer storing?

Bericht door Stan (E39) » 09 mei 2014, 13:39

Ik heb dit ook met precies dezelfde symptomen gehad. Als je pech hebt kan het inderdaad je ABS computer zijn maar in mijn geval ging het om één of twee van de vier ABS sensoren. De prefacelift heeft er volgens mij 4 en de facelift dacht ik 2 vanwege de storingsgevoeligheid wanneer.

Laten uitlezen is het devies!

Groet,

Stan
- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: Computer storing?

Bericht door kotje » 09 mei 2014, 19:13

sorry bedoel idd de ABS Module

gr

kotje

BasB

Re: Computer storing?

Bericht door BasB » 10 mei 2014, 15:16

Heb hetzelfde.
Cruise control werkt alleen de 1e 5 minuten, ABS lampje brandt altijd.
Laten uitlezen, maar geeft steeds een andere sensor aan, nieuwe sensoren worden ook als "fout"gezien, die mochten gelukkig weer retour.
Misschien het blokje achter mijn contactslot maar eens vervangen of de ABS module, ik weet het ook niet meer.

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: Computer storing?

Bericht door kotje » 10 mei 2014, 15:43

BasB schreef:Heb hetzelfde.
Cruise control werkt alleen de 1e 5 minuten, ABS lampje brandt altijd.
Laten uitlezen, maar geeft steeds een andere sensor aan, nieuwe sensoren worden ook als "fout"gezien, die mochten gelukkig weer retour.
Misschien het blokje achter mijn contactslot maar eens vervangen of de ABS module, ik weet het ook niet meer.
100% de abs module. je kunt het voor 250 a 300 euro maken.

nieuwe module is een dure grap

gr

kotje

individualtouring

Re: Computer storing?

Bericht door individualtouring » 10 mei 2014, 18:27

Mee eens, 99% zeker de abs module op de pomp, met asc is iets goedkoper dan dsc, kwestie van 6 torxjes en de stekker loskoppelen, je zou even kunnen testen met iemand die dezelfde module heeft.
Op mp staan bedrijven die ze reviseren, dacht asc rond de 160-190, dsc iets duurder..

Gebruikersavatar
ClOwN
Berichten: 320
Lid geworden op: 19 aug 2009, 17:01

Re: Computer storing?

Bericht door ClOwN » 10 mei 2014, 21:22

maar is het dan normaal dat alles zo begint te trippen bij een kapotte abs module? brandstof meter die niet werkt en verbruiks meter die niet werkt enz enz?

Heeft daar toch niets mee te maken?
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: Computer storing?

Bericht door kotje » 11 mei 2014, 15:45

verbruiksmeter weet ik niet, maar de cruis control, dsc en zo gaan niet meer werken. en dat weet ik 100%

gr

kotje

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 958
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: Computer storing?

Bericht door Marcel RSD » 11 mei 2014, 16:15

Je wielsensoren berekenen ook je verbruik en je vlotters tesamen geven je brandstofnivo aan.
Kijk eerst ens of je niet een sensor heb met een vuil contact of een beschadigde draad. Als je dit alleen bij vocht hebt kan het duseen massa probleem (sluiting) zijn op 1 van deze contacten of een beschadigde draad.

Als alternatief kan het ook zijn dat het electronisch blok achterop je contactslot door slijtage een probleem geeft.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”