Dat probleem heb ik ook gehad;
Oorzaak was eigenlijk simpel;
De originele accu (AGM Accu) was onder garantie vervangen door gewone accu en deze was ook niet geregistreerd. Wanneer de accu wordt vervangen, moet deze geregistreerd worden. Doe je dit niet, dan wordt de nieuwe accu o.a. overladen, omdat de auto de accu laad naar de vorige (oude en dus zwakkere accu). Altijd doen dus. Domme fout van de dealer waar ik garantie had op de auto. Nieuwe, originele AGM accu + registratie en alle problemen waren verholpen

!
Ik raad je aan even naar een BMW dealer te gaan voor de specificaties voor jouw auto en dan 'n originele accu te laten monteren en registreren, om problemen in de toekomst te voorkomen.
Mocht je de accu zelf willen monteren, hou er dan rekening mee dat je de auto ongeveer een half uur laat staan met de deur en kofferbak open. Omdat de auto alle diverse modules moet afsluiten, kan 't tussen de 20 en 30 minuten duren eer de auto echt in slaap gaat. Open/sluit je in de tussentijd een deur of motorkap/kofferklep, dan begint dit proces van opstarten/afsluiten weer opnieuw. Dus de bestuurdersdeur en kofferbak open laten! Onderbreek je de afsluiting van de modules, kun je storingen krijgen (hoeft niet, kan wel).
Succes!
///M. The strongest letter in the world.
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)