Airco problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
BasB

Airco problemen

Bericht door BasB » 02 jun 2014, 08:22

De airco van mijn E39 530d 2002 werkt vrijwel nooit, als hij eens werkt dan wordt hij ijskoud.
Is opnieuw gevuld, drukken zijn goed, aircopomp werkt, druksensor vervangen.
De koelvin van de airco werkt NIET

De aircospecialist zegt dat het in het bedieningspaneel zit, ondanks dat deze wel een seintje geeft aan de airco.
Ze zeggen dat ze E39's hebben gezien waar de airco het wel van doet met kapotte vin.

Mijn eigen monteur denkt dat de airco niet aangaat omdat de koelvin het niet doet, er zit ook een foutmelding op de koelvin, dus ik denk dat hij gelijk heeft

Helaas heb ik geen bedieningspaneel of andere koelvin liggen om te testen.

Mijn vraag is dus: Weet iemand of de airco ( clima ) niet aangaat als de koelvin van de airco niet werkt, uit beveiliging of zo?

Gebruikersavatar
Chili
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 mei 2013, 12:49
Locatie: Sneek

Re: Airco problemen

Bericht door Chili » 05 jun 2014, 06:02

Volgens mij werkt de airco dan idd niet , is gewoon een voorwaarde in het systeem dacht ik.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”