Lekkage
Lekkage
K*t! Ik heb ter hoogte van de versnellingsbak een lek (of 2). De vloeistof druppelt er redelijk snel uit. Ik vermoed het remsysteem. Kan het nu nog niet in de reservoirs terugzien of het idd het remsysteem is. Ik kwam er bij thuiskomst achter. Een dubbel spoor naar mijn auto toe. Precies in de lijn van m'n parkeermanoeuvre.
Is dit gezien de locatie inderdaad het remsysteem?
Is dit gezien de locatie inderdaad het remsysteem?
"Drive softly, but carry a big engine"
Re: Lekkage
Hallo beste E1000_E39,
Kan het ook niet de koppeling zijn, want die word dus ook hydraulisch bediend?
Deze word tevens ook voorzien met remolie vanuit het reservoir van de remmen!
Dus het zou ook de werk cilinder kunnen zijn, die lek is, of het flexibele gedeelte, de slang die stuk is.
Dat zit dus op die plaats die u nu aangeeft.
Geen problemen gehad met de koppeling ?
Tenzij uw E39 een automaat is, want dan kan het hele verhaal niet wat ik net opnoem!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Kan het ook niet de koppeling zijn, want die word dus ook hydraulisch bediend?
Deze word tevens ook voorzien met remolie vanuit het reservoir van de remmen!
Dus het zou ook de werk cilinder kunnen zijn, die lek is, of het flexibele gedeelte, de slang die stuk is.
Dat zit dus op die plaats die u nu aangeeft.
Geen problemen gehad met de koppeling ?
Tenzij uw E39 een automaat is, want dan kan het hele verhaal niet wat ik net opnoem!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Lekkage
Ik had geen probleem met de koppeling.
Iig bedankt voor het meedenken.
Iig bedankt voor het meedenken.
"Drive softly, but carry a big engine"
Re: Lekkage
Hallo,
Bij het intrappen van het rempedaal, zakt dan het rempedaal naar beneden?
Indien dit zo is, dan heeft u een lekke remleiding.
Weet u echt zeker, dat het remolie is, en geen condenswater van de Airco!
Want het condenswater, dat loopt ook op die plaats uit het systeem, dus eerst eens even een doekje in het plasje dopen en ruiken.
Geen geur, dan is het condens water, en dat is dan wat ik denk wat het is, gezien dat uw BMW een spoor van vloeistof heeft achter gelaten.
Als het in de vroege ochtend vochtig geweest is, of het heeft geregend, en de straat is opgedroogd, en u verrijd uw BMW, dan zal u ook datzelfde vocht spoor achter laten op het wegdek.
Succes, en hopelijk is dit het probleem, wat eigenlijk geen probleem is, gelukkig!
Met vriendelijke groet,
Ad
Bij het intrappen van het rempedaal, zakt dan het rempedaal naar beneden?
Indien dit zo is, dan heeft u een lekke remleiding.
Weet u echt zeker, dat het remolie is, en geen condenswater van de Airco!
Want het condenswater, dat loopt ook op die plaats uit het systeem, dus eerst eens even een doekje in het plasje dopen en ruiken.
Geen geur, dan is het condens water, en dat is dan wat ik denk wat het is, gezien dat uw BMW een spoor van vloeistof heeft achter gelaten.
Als het in de vroege ochtend vochtig geweest is, of het heeft geregend, en de straat is opgedroogd, en u verrijd uw BMW, dan zal u ook datzelfde vocht spoor achter laten op het wegdek.
Succes, en hopelijk is dit het probleem, wat eigenlijk geen probleem is, gelukkig!
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Lekkage
Ik ga het morgen controleren. Kan ik gelijk het peil in de reservoir checken.
Het heeft vanochtend idd geregend. Eerder deze avond ben ik weg geweest met de auto om familieleden weg te brengen. Bij thuiskomst gewoon ingeparkeerd zonder problemen. Toen zag ik het verse spoor met alleen de bewegingen van de parkeermanoeuvre. Soort van Y-vorm. Toen ik onder de auto keek zag ik het dus druppelen op de genoemde plek. Lijkt me dat ik de condens dan al kwijt had moeten zijn.
Het heeft vanochtend idd geregend. Eerder deze avond ben ik weg geweest met de auto om familieleden weg te brengen. Bij thuiskomst gewoon ingeparkeerd zonder problemen. Toen zag ik het verse spoor met alleen de bewegingen van de parkeermanoeuvre. Soort van Y-vorm. Toen ik onder de auto keek zag ik het dus druppelen op de genoemde plek. Lijkt me dat ik de condens dan al kwijt had moeten zijn.
"Drive softly, but carry a big engine"
Re: Lekkage
Hallo,
Als het echt remolie is, dan kan het dus enkel de remmen of de koppeling zijn.
En als een van deze het probleem zou zijn, dan zou u dat echt direct moeten merken.
Bij de koppeling zou er dan lucht in het systeem moeten zitten, waardoor de koppeling haast niet meer, of helemaal niet meer werkt.
Bij de remmen, dan zou na een aantal keren remmen, bij een lekkage geen remvloeistof meer in het reservoir aanwezig zijn, en de remmen ook niet meer werken!
Als u de Airco heeft aan gehad, dan is het dus condens water, en dit is dus logisch, dat wanneer u de Airco heeft laten werken, dan komt er dus condens water vrij, en dan krijgt u dit soort vocht sporen.
Ik ga dus voor het laatste, condenswater!
Dit condenswater, dat word dus geloosd, precies op de hoogte bij de afscheiding van de motor en de versnellingsbak, daar zit het afwaterings slangetje van de Airco.
Indien dit slangetje niet aanwezig zou zijn, of verstopt geraakt, dan stroomt uw auto binnen gewoon vol met het condenswater.
Met dit vochtige weer type heeft men nu eenmaal veel meer condens water afvoer dan wanneer er geen regen of onweersbuien dreiging is.
Het gaat nu eenmaal op en neer met de hoge of lage lucht vochtigheid.
En dat laatste is nu een feit, er is dus de laatste dagen een hele hoge lucht vochtigheid aanwezig door deze dreiging van deze buien.
Ik ben er dus haast voor de volle 100 % zeker van, dat het dus condenswater is.
Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn E39, maar ik zie dus aan de kleur van de vloeistof, dat het dus water is.
Als ik twijfel bij het aanzien van de plas vloeistof onder mijn auto, dan doop ik mijn vinger in de plas, en ruik er aan, om te bepalen wat het dus is.
Ik weet dus hoe remvloeistof ruikt, en hoe KVS ruikt, en eigenlijk alle vloeistoffen die in de auto branche gebruikt worden.
Geen geur, geen zorgen, dan is het water!
Ik ben dus al 45 jaar actief in de auto techniek, van fiets tot de 50 tonners, en agrarische en grond verzet machines.
Dus, als u nog eens een denkbare lekkage heeft, direct de vinger in de plas, enkel wel doen, als u zeker bent dat het van uw auto komt, en het nog ziet lekken.
Want voor hetzelfde geld, heeft er iemand staan plassen, en dat is dan echt niet fris, om de vinger daar in te dopen! hahahaha. Ik moet er niet aan denken zeg, bahh.
Succes, beste E1000_E39.
Met vriendelijke groet,
Ad
Als het echt remolie is, dan kan het dus enkel de remmen of de koppeling zijn.
En als een van deze het probleem zou zijn, dan zou u dat echt direct moeten merken.
Bij de koppeling zou er dan lucht in het systeem moeten zitten, waardoor de koppeling haast niet meer, of helemaal niet meer werkt.
Bij de remmen, dan zou na een aantal keren remmen, bij een lekkage geen remvloeistof meer in het reservoir aanwezig zijn, en de remmen ook niet meer werken!
Als u de Airco heeft aan gehad, dan is het dus condens water, en dit is dus logisch, dat wanneer u de Airco heeft laten werken, dan komt er dus condens water vrij, en dan krijgt u dit soort vocht sporen.
Ik ga dus voor het laatste, condenswater!
Dit condenswater, dat word dus geloosd, precies op de hoogte bij de afscheiding van de motor en de versnellingsbak, daar zit het afwaterings slangetje van de Airco.
Indien dit slangetje niet aanwezig zou zijn, of verstopt geraakt, dan stroomt uw auto binnen gewoon vol met het condenswater.
Met dit vochtige weer type heeft men nu eenmaal veel meer condens water afvoer dan wanneer er geen regen of onweersbuien dreiging is.
Het gaat nu eenmaal op en neer met de hoge of lage lucht vochtigheid.
En dat laatste is nu een feit, er is dus de laatste dagen een hele hoge lucht vochtigheid aanwezig door deze dreiging van deze buien.
Ik ben er dus haast voor de volle 100 % zeker van, dat het dus condenswater is.
Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn E39, maar ik zie dus aan de kleur van de vloeistof, dat het dus water is.
Als ik twijfel bij het aanzien van de plas vloeistof onder mijn auto, dan doop ik mijn vinger in de plas, en ruik er aan, om te bepalen wat het dus is.
Ik weet dus hoe remvloeistof ruikt, en hoe KVS ruikt, en eigenlijk alle vloeistoffen die in de auto branche gebruikt worden.
Geen geur, geen zorgen, dan is het water!
Ik ben dus al 45 jaar actief in de auto techniek, van fiets tot de 50 tonners, en agrarische en grond verzet machines.
Dus, als u nog eens een denkbare lekkage heeft, direct de vinger in de plas, enkel wel doen, als u zeker bent dat het van uw auto komt, en het nog ziet lekken.
Want voor hetzelfde geld, heeft er iemand staan plassen, en dat is dan echt niet fris, om de vinger daar in te dopen! hahahaha. Ik moet er niet aan denken zeg, bahh.
Succes, beste E1000_E39.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Lekkage
Geloof me, het condenswater van de airco kan extreem veel zijn.
In 2011 ben ik op vakantie geweest met toendertijd m'n 318i Touring. Bij een tussenstop was er enorm veel water 'gelekt' van onder de auto. Dat was echt condens van de airco.
Vanmiddag parkeerden we de auto van m'n moeder (fileparkeren), ook een mooi spoor van condenswater.
Ruik je ook wat als je met je vinger over de natte plek gaat?
Hmm, ad was me al weer voor...
In 2011 ben ik op vakantie geweest met toendertijd m'n 318i Touring. Bij een tussenstop was er enorm veel water 'gelekt' van onder de auto. Dat was echt condens van de airco.
Vanmiddag parkeerden we de auto van m'n moeder (fileparkeren), ook een mooi spoor van condenswater.
Ruik je ook wat als je met je vinger over de natte plek gaat?
Hmm, ad was me al weer voor...
Re: Lekkage
Hallo beste Beens1,
Ja, als ik niets te doen heb, dan stop ik mijn energie in een forum, en niet bij anderen, die er toch niets aan hebben. Of er iets mee doen.
Iemand moet nu eenmaal de eerste zijn, en ik zei de gek, was de eerste, en ik heb precies dezelfde ervaring die u nu ook aangeeft, beste Beens1.
Het kan dus echt een behoorlijke plas water zijn, ik schrok er dus de eerste keer ook aardig van.
Dat was bij de eerste auto met Airco.
Mijn vader zei het toen ook al, Ad je auto lekt, en nog niet zo'n beetje ook, het zeikt er echt uit hoor!
Het bleek dus condenswater te zijn, en water dat gebruik ik niet in mijn auto, uiteraard wel in de ruitensproeier tank, met een schoonmaak of een antivries middel, maar dat ruikt ook, en het heeft dan ook een kleurtje.
Soms kan het wel een spoor zijn van 5 meter of nog iets meer!
Maar E1000_E39 kan morgen bij daglicht eens even een blik werpen op de inhoud van het remvloeistof reservoir, ik denk dat hij een vol remvloeistof reservoir aantreft!
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja, als ik niets te doen heb, dan stop ik mijn energie in een forum, en niet bij anderen, die er toch niets aan hebben. Of er iets mee doen.
Iemand moet nu eenmaal de eerste zijn, en ik zei de gek, was de eerste, en ik heb precies dezelfde ervaring die u nu ook aangeeft, beste Beens1.
Het kan dus echt een behoorlijke plas water zijn, ik schrok er dus de eerste keer ook aardig van.
Dat was bij de eerste auto met Airco.
Mijn vader zei het toen ook al, Ad je auto lekt, en nog niet zo'n beetje ook, het zeikt er echt uit hoor!
Het bleek dus condenswater te zijn, en water dat gebruik ik niet in mijn auto, uiteraard wel in de ruitensproeier tank, met een schoonmaak of een antivries middel, maar dat ruikt ook, en het heeft dan ook een kleurtje.
Soms kan het wel een spoor zijn van 5 meter of nog iets meer!
Maar E1000_E39 kan morgen bij daglicht eens even een blik werpen op de inhoud van het remvloeistof reservoir, ik denk dat hij een vol remvloeistof reservoir aantreft!
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Lekkage
Hallo beste E1000_E39,
Mooi, ik had ook niet anders verwacht.
Maar men weet het dus nooit helemaal zeker.
Vandaar dat ik dus aan u vroeg, problemen met de koppeling, het antwoord was dus Nee, mooi.
Als het een lekkage aan de remmen was, dan zou het pedaal naar beneden moeten zakken, als u het pedaal ingetrapt hield, want de druk valt immers weg.
Is dit niet het geval, dan is er echt niets mis, of lek aan het rem systeem.
Het vermoeden, dat het condenswater zou zijn, dat was heel erg sterk aanwezig, omdat ik dat al heel erg vaak zie, en zelf heb meegemaakt.
Maar het is natuurlijk wel erg goed, om te bezorgd te zijn, en te voorzichtig, men weet het immers nooit.
Sommigen constateren het, en gaan gewoon rijden, en kijken dan ook echt nergens naar om.
Dan vinden ze het gek, dat dan ineens de koppeling of de remmen er mee stoppen, dan heeft men een heel erg groot probleem, als men ineens de remmen of de koppeling niet meer werken, want het werkt dus mooi niet!
Gelukkig heeft de TS ( E1000_E39 ) wel goed gereageerd, en zich wel zorgen gemaakt, heel erg goed.
Kijk voor de zekerheid wel, of het condenswater is, en controleer dan ook even het peil van de koelvloeistof.
Uiteraard wel als de motor koud is, nooit met een warme motor!
De kans dat u een flinke straal heet KVS ( KoelVloeiStof ) in uw gelaat krijgt is erg groot, pas daar altijd mee op!!
Dat geeft erg nare brandwonden!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Mooi, ik had ook niet anders verwacht.
Maar men weet het dus nooit helemaal zeker.
Vandaar dat ik dus aan u vroeg, problemen met de koppeling, het antwoord was dus Nee, mooi.
Als het een lekkage aan de remmen was, dan zou het pedaal naar beneden moeten zakken, als u het pedaal ingetrapt hield, want de druk valt immers weg.
Is dit niet het geval, dan is er echt niets mis, of lek aan het rem systeem.
Het vermoeden, dat het condenswater zou zijn, dat was heel erg sterk aanwezig, omdat ik dat al heel erg vaak zie, en zelf heb meegemaakt.
Maar het is natuurlijk wel erg goed, om te bezorgd te zijn, en te voorzichtig, men weet het immers nooit.
Sommigen constateren het, en gaan gewoon rijden, en kijken dan ook echt nergens naar om.
Dan vinden ze het gek, dat dan ineens de koppeling of de remmen er mee stoppen, dan heeft men een heel erg groot probleem, als men ineens de remmen of de koppeling niet meer werken, want het werkt dus mooi niet!
Gelukkig heeft de TS ( E1000_E39 ) wel goed gereageerd, en zich wel zorgen gemaakt, heel erg goed.
Kijk voor de zekerheid wel, of het condenswater is, en controleer dan ook even het peil van de koelvloeistof.
Uiteraard wel als de motor koud is, nooit met een warme motor!
De kans dat u een flinke straal heet KVS ( KoelVloeiStof ) in uw gelaat krijgt is erg groot, pas daar altijd mee op!!
Dat geeft erg nare brandwonden!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad

