remklauw geleiderbussen , vet of droog

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
Chili
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 mei 2013, 12:49
Locatie: Sneek

remklauw geleiderbussen , vet of droog

Bericht door Chili » 05 jul 2014, 15:52

Geachte l.

Ik ga de rubber houders die in de remklauw zitten tbv de geleidebussen vervangen.
ik kreeg bij het vervangen van mijn schijven de geleidersbussen bijna niet meer door het gat heen , rubber is helemaal uitgezet.
hoe zit het nou met die bussen ? (staal)

moet je die nou invetten of moet die er droog ingeschoven worden ?

alvast bedankt
Chili

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: remklauw geleiderbussen , vet of droog

Bericht door kotje » 08 jul 2014, 22:45

altijd kopervet gebruiken.


gr

kotje

Gebruikersavatar
frankyman
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 jul 2012, 22:16
Locatie: Laren

Re: remklauw geleiderbussen , vet of droog

Bericht door frankyman » 09 jul 2014, 07:36

liever nog keramisch vet ;)
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

streamline
Berichten: 1832
Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35

Re: remklauw geleiderbussen , vet of droog

Bericht door streamline » 09 jul 2014, 10:27

Idd keramisch vet! Dat is beter voor dit soort toepassingen dan kopervet.

Alle andere glijvakken van de klauw en blokken op de houder insmeren met kopervet nadat je alles goed schoongemaakt hebt met een staalborstel en remmenreiniger.

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: remklauw geleiderbussen , vet of droog

Bericht door dw70 » 10 jul 2014, 12:56

nooit kopervet op de geleidebussen! Alleen maar keramisch vet. Bij een revisie set krijg je dit volgens mij er zelfs bij. Althans bij opel wel... :whistle:
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”