Na een jaar of 25 uitsluitend Alfa te hebben gereden heb ik toch de overstap gemaakt naar BMW. Al weer jaren geleden ben ik geraakt door het M3 virus en heb ik me ooit voorgenomen een M3 E46 voor de hobby aan te schaffen.
Mijn autoverleden kenmerkt zich door het rijden van "aangepaste" auto's. Veelal vond ik de standaard versies net niet wat ik zocht en ik kocht vervolgens een carrosserie die (het blijft tenslotte Alfa....) ik liet ontdoen van alle roest en vervolgens liet opbouwen met onderdelen van verschillende modellen. De laatste Alfa die ik had was een 156 V6 Stradale en die was compleet opgebouwd door Madeno Racing. Het resultaat daarvan was dat ik nooit meer de opgevoerde Giulia Super uit de garage haalde en na lang nadenken heb ik besloten alle Alfa's op te ruimen en er één hobby-auto op na te gaan houden.
Voor de puristen hier op het forum, stop met lezen want ik geen totaal niets om originaliteit....................
Dat gezegd hebbende, ik liep niet zo lang geleden tegen een M3 E46 SMG aan die eigenlijk de overtreffende trap van mijn Alfa 156 V6 was. Alles aangepast en heel mooi opgebouwd als trackday-auto. Was een voormalige RHD M3 uit Engeland die volledig met originele M3 onderdelen is omgebouwd naar LHD. Ook alle software is naar Europese software geprogrammeerd. Na 25 jaar Alfa schrik je "bijna" nergens meer van en de ombouw is werkelijk perfect gedaan.
De auto is bijna helemaal naar mijn zin, alleen net iets te hardcore ivm het ontbreken van de achterbank en bekleding in de kofferbak. Vergeleken met de restauraties die mijn Alfa's doorgaans nodig hadden om überhaupt te kunnen rijden is dat echter peanuts. De rolkooi brengt het gegeven met zich mee dat ik er geen achterbank ik kan zetten dus ik ga daar een mooie bekleding in fabriceren met de nodige lichtgewicht geluidsdemping. Kofferbakbekleding ga ik zoeken en ook weer terug plaatsen. Wil ook weer geluidsdemping onder de motorkap, alhoewel de airbox niet te luid klinkt.
Ik haal de auto morgen op en zal hem dan in de showroom zetten met alle specs.

gr Ron