Verwarming werkt niet boven 60 km/u 318 en geratel achterin

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
gwfonti

Verwarming werkt niet boven 60 km/u 318 en geratel achterin

Bericht door gwfonti » 10 nov 2014, 14:02

Geachte leden,

De winter komt er weer aan en de temperatuur gaat omlaag. Tijd dus om de verwarming weer te gebruiken van mijn E30 tijdens het rijden. Deze doet het echter niet helemaal top,

Onder de 60 km/u komt er een heerlijke stroom van warme lucht door de roosters heen, echter wanneer de snelheid hoger word dan stopt deze stroom en neemt het plaats voor koude lucht. Alsof het beestje het allemaal niet meer aan kan op hogere snelheden. Daarbij hoor ik een getik onder de 60 km/u binnen mijn dashboard, wanneer ik de verwarming regelaar naar koud zet dan houd het getik op (en tevens dus ook de warme lucht). Het komt er dus op neer dat het getik gepaard gaat met warme lucht en boven de 60 km/u stopt het getik en ook de warme lucht. Het getik klinkt alsof er plastik tegen plastik aan zit te tikken. Zou het de kachelkraan kunnen zijn? Ik heb recent de thermostaat nog vervangen, denkende dat dat het probleem zou verhelpen. Helaas niet het geval. Ook heb ik een stuk karton voor mijn radiator rooster gezet om te kijken of dit eventueel wil helpen (op aanraden van de garage). Getest (temperatuur koelvloeistof blijft netjes in het midden) maar mocht verder ook niet helpen.

Het volgende probleem is dat ik soms geratel achterin hoor. op het moment dat ik het gas los laat of maar een héél klein beetje gas er op hou komt er een laag geratel van achteren. alsof er iets los zit.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”