N42 instabiel toerental
N42 instabiel toerental
Hallo mannen,
Sinds gisteren heb ik last van een instabiel toerental. Het is niet zo dat het wegvalt, maar juist dat het aantrekt.
Zowel stationair als rijdend op lage snelheid/toerental. (Nog best lastig als je subtiel door de stad wil rijden) Op de snelweg denk ik ook wat te voelen, maar dat is moeilijker in te schatten.
Ik dacht meteen aan m'n carterventilatie. De slang die hiervoor bovenop het blok loopt is al ooit vervangen en ziet er nog goed uit. Overige slangen/boosdoeners weet ik niet te zitten. Het zouden er 3 moeten zijn lees ik.
Als ik de oliedop losdraai of als ik de peilstok eruit haal merk ik geen verschil in lopen vd motor. Dat was eerder wel meen ik me te herinneren. Blazen zuigen heb ik niet met een zakje geprobeerd maar je hoort of voelt iig niet echt iets.
De auto heeft intussen wel 277000 km gereden... Best veel dus, maar ik ben financieel eigenlijk nog niet toe aan een nieuwe...
Wat kan ik verder nog zeggen, vorige week is de dynamo los geweest voor revisie en hij verbruikt intussen best wel wat olie. Daarom durf ik ook wel eens goedkope olie te gebruiken. Er gaat toch zat nieuwe olie bij is m'n redenering.
Iemand tips of gedachten?
Sinds gisteren heb ik last van een instabiel toerental. Het is niet zo dat het wegvalt, maar juist dat het aantrekt.
Zowel stationair als rijdend op lage snelheid/toerental. (Nog best lastig als je subtiel door de stad wil rijden) Op de snelweg denk ik ook wat te voelen, maar dat is moeilijker in te schatten.
Ik dacht meteen aan m'n carterventilatie. De slang die hiervoor bovenop het blok loopt is al ooit vervangen en ziet er nog goed uit. Overige slangen/boosdoeners weet ik niet te zitten. Het zouden er 3 moeten zijn lees ik.
Als ik de oliedop losdraai of als ik de peilstok eruit haal merk ik geen verschil in lopen vd motor. Dat was eerder wel meen ik me te herinneren. Blazen zuigen heb ik niet met een zakje geprobeerd maar je hoort of voelt iig niet echt iets.
De auto heeft intussen wel 277000 km gereden... Best veel dus, maar ik ben financieel eigenlijk nog niet toe aan een nieuwe...
Wat kan ik verder nog zeggen, vorige week is de dynamo los geweest voor revisie en hij verbruikt intussen best wel wat olie. Daarom durf ik ook wel eens goedkope olie te gebruiken. Er gaat toch zat nieuwe olie bij is m'n redenering.
Iemand tips of gedachten?
Re: N42 instabiel toerental
Ik denk iets in het vacuum deel.
Vacuum pomp al nagekeken?
Goedkope olie erin gooien werkt natuurlijk nooit in je voordeel. Al eens een dikkere olie geprobeerd?
Vacuum pomp al nagekeken?
Goedkope olie erin gooien werkt natuurlijk nooit in je voordeel. Al eens een dikkere olie geprobeerd?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Al uitgelezen? Misschien een sensor (nokkenas)?
Zitten er soms banden onder met verschillende diameter ? ESP trekt dat niet (indien aanwezig) en kan gas gaan geven.
Hallo ik heb een vraagje betreft het controleren van de ccv. Wat moet er gebeuren als de oliedop stationair eraf haalt en wat niet?
Als ik dat doe dan spettert er olie uit, dus snel maar weer dichtgedraaid.
Gr
Als ik dat doe dan spettert er olie uit, dus snel maar weer dichtgedraaid.
Gr
Dat spetteren gebeurd inderdaad. Je moet er snel een stevig stuk plastic (bv van een tas of vuilniszak) overheen spannen. Als deze opbolt dan is er overdruk in het blok en dan duidt dit op een dichtzittende carterventilatie. Als deze naar binnen getrokken wordt dan is het goed want dan is er een onderdruk. Met 2 man gaat het wat makkelijker. Let wel op dat je het plastic goed vasthoudt want je wilt niet dat het in het blok gezogen wordt of er in valt.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)