Ik heb een aantal vragen en ik vroeg me af of jullie mij duidelijkheid kunnen bieden.
OPGELOST: Voorlopig, oorzaak is in ieder geval gevonden. Mijn carterventilatie is toe aan vervanging.
1. Motorstoring: Afgelopen dinsdag brandde het lampje in mijn dashboard continu (trip van 35km), vandaag aangesloten op BMW Scanner en even mogelijke problemen bekeken en dit kwam naar voren:

Vervolgens GEEN errors schoongemaakt, scanner los getrokken en auto gestart: Geen storing meer. Ik rij een rondje, parkeer mijn auto en zet mijn motor uit om het vervolgens weer aan te zetten: Weer een storing, maar na 20 sec. weer verdwenen.
2. Bij het starten van mijn auto en vooral bij een koude motor, hoor ik een appart geluid van mijn blok vandaan komen...ik kan het niets anders omschrijven als een stuk metaal wat continu tegen plastic stuitert. Voor het gemak heb ik even een filmpje gemaakt en op Youtube gepost. Als je buiten staat hoor je het uitstekend en zelfs als je binnen zit met met mijn raam op een kiertje. In het filmpje hoor het je het bijna niet (Samsung), maar de laatste 3 a 4 secondes hoor je het net nog op de achtergrond(in HD).
OPGELOST: Zo'n 15cm van de pakking rondom mijn raam is naar binnen geklapt en lek, onderdeel (51368252621) aangeschaft voor 57 EUR en dit zal BMW Amsterdam a.s. dinsdag vervangen voor 30 EUR.
3. Ik stond laatst in een wasstraat, kijk om me heen en zie hoe er water naar binnen stroomt bij mijn rechter achterraam: Een hele mooie waterval dwars in het midden van boven naar beneden en ook nog water vanuit het uiterste punt waar ook de bevestiging zit van mijn elektrische raam (coupe). Vervolgens komt het allemaal op mijn achterbank en vloer terecht. Ter info: Zo ver ik weet heb ik verder helemaal geen last van vocht in de auto.
Zijn er forumleden die soortgelijke problemen hebben gehad en hoe hebben ze dit opgelost?
Ik hoor graag van jullie!