Code 141 Lamda Regeling
-
BMW-Den-Bosch
Code 141 Lamda Regeling
Beste,
Soms brandt het motorlampje.
Als ik dit laat uitlezen, krijg ik de code 141 "Lambda Regeling".
Iemand hier ervaring mee? Is het een kwestie van Lamba Sonde vervangen?
Ik heb sinds kort LPG in mijn auto. Lijkt er op dat het sindsdien speelt. Vooral als ik de eerste stukje op bennzine rijdt, hapert de auto lichtjes. Eenmaal op LPG gaat het als een tierelier.
Betreft BMW 316 / E46 / Benzine en LPG dus.
Soms brandt het motorlampje.
Als ik dit laat uitlezen, krijg ik de code 141 "Lambda Regeling".
Iemand hier ervaring mee? Is het een kwestie van Lamba Sonde vervangen?
Ik heb sinds kort LPG in mijn auto. Lijkt er op dat het sindsdien speelt. Vooral als ik de eerste stukje op bennzine rijdt, hapert de auto lichtjes. Eenmaal op LPG gaat het als een tierelier.
Betreft BMW 316 / E46 / Benzine en LPG dus.
Re: Code 141 Lamda Regeling
Door wie is de auto uitgelezen? Code 141 komt mij niet bekend voor voor een 8 kleps motor. Daar ga ik even vanuit aangezien er gas is ingebouwd.
Voor de lambdasonde zijn er meerdere fouten mogelijk, van een verkeerd signaal (kan bij regeling van autogas) of ergens valse lucht.
Met deze info is het lastig te zeggen.
Succes,
Rob
Voor de lambdasonde zijn er meerdere fouten mogelijk, van een verkeerd signaal (kan bij regeling van autogas) of ergens valse lucht.
Met deze info is het lastig te zeggen.
Succes,
Rob
-
BMW-Den-Bosch
De Auto is uitgelezen met een universele uitlees apparaat van Delphi (een namaak Delphi).
Het betreft een BMW 3.16 / E46 van het jaar 2000.
Enig idee waar de valse lucht zijn ingang vindt? Ik heb verschillende slangen bekeken, op scheurtjes e.d. maar heb zo snel niets geks gezien.
Bedankt!
Het betreft een BMW 3.16 / E46 van het jaar 2000.
Enig idee waar de valse lucht zijn ingang vindt? Ik heb verschillende slangen bekeken, op scheurtjes e.d. maar heb zo snel niets geks gezien.
Bedankt!
-
BMW-Den-Bosch
Na het resetten van de deze storing, is die voorlopig niet meer teruggekomen.
Alleen hapert mijn auto bij stationair draaien.Je ziet na het starten eerst even de toeren rond de 1000, dan zak die opeens naar de 500 en blijft daarna schommelen tussen
700 en 800 toeren. Vreemd is dat het haperen vooral aanwezig is bij benzine.
Eenmaal overgeschkald naar LPG, gaat het beter.
De benzine filter is vervangen.
Ik heb met speciaal luchtmassameter cleaner (spuitbus) gisteren de LMM gedemonteerd en schoongespoten.
Het heeft niet echt geholpen.
Dus nu vraag ik mij af, is misschien de LMM kapot.
Maar dan zou het probleem toch ook moeten spelen op LPG?
Of reageert de LMM of de motor daar anders op, zodra eenmaal LPG ingespoten wordt, waardoor het haperen dan opeens wel meevalt.
Wat kan het anders zijn?
Een van de benzine injectoren misschien?
Iemand enig idee?
Alleen hapert mijn auto bij stationair draaien.Je ziet na het starten eerst even de toeren rond de 1000, dan zak die opeens naar de 500 en blijft daarna schommelen tussen
700 en 800 toeren. Vreemd is dat het haperen vooral aanwezig is bij benzine.
Eenmaal overgeschkald naar LPG, gaat het beter.
De benzine filter is vervangen.
Ik heb met speciaal luchtmassameter cleaner (spuitbus) gisteren de LMM gedemonteerd en schoongespoten.
Het heeft niet echt geholpen.
Dus nu vraag ik mij af, is misschien de LMM kapot.
Maar dan zou het probleem toch ook moeten spelen op LPG?
Of reageert de LMM of de motor daar anders op, zodra eenmaal LPG ingespoten wordt, waardoor het haperen dan opeens wel meevalt.
Wat kan het anders zijn?
Een van de benzine injectoren misschien?
Iemand enig idee?
waar hebben ze het lambda signal afgetapt voor de lpg? als je namelijk in de originele kabels begint te knippen word signaal niet goed overgebracht naar de ecu. maar (ervan uitgaande dat jou lpg installatie een eigen ecu heeft) wel naar de lpg aangezien die daar weer op geijkt is.
heb zelfde probleem. je kan lamdasonde uitlezen met delpi bij mij heb ik ook 171 erbij.
ook als zonnetje op gas, benzine draait ie niet lekker en veel gestotter misfire plof in uitlaat.
het is waarschijnlijk een lek bij de vacuum. wat ik vermoed is dat mijn ccv het heeft begeven want ik hoor een gefluit tijdens rijden. ik ga het komend week vervangen.
succes
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1049421
ook als zonnetje op gas, benzine draait ie niet lekker en veel gestotter misfire plof in uitlaat.
het is waarschijnlijk een lek bij de vacuum. wat ik vermoed is dat mijn ccv het heeft begeven want ik hoor een gefluit tijdens rijden. ik ga het komend week vervangen.
succes
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1049421
-
BMW-Den-Bosch
Waar precies deze is afgetapt, durf ik niet te zeggen.
LPG is bij mij 3 maanden geleden er ingezet.
Ik kan wel langs de inbouwer gaan om te vragen of hij een idee
heeft.
LPG is bij mij 3 maanden geleden er ingezet.
Ik kan wel langs de inbouwer gaan om te vragen of hij een idee
heeft.
-
BMW-Den-Bosch
Deniz, wat is een CCV?
Bij mij is het overigens niet echt belemmerend tijdens het rijden. Ook niet op benzinde.
Als je eenmaal gas geeft pakt die dat wel gewoon goed. Behalve als je afremt en dan toch weer
gas geeft, raakt die even inde war op benzine.
Kan dit toch te maken hebben met luchtmassameter? Als die defect was had ik het toch ook op LPG
moeten merken denk ik of niet?
Bij mij is het overigens niet echt belemmerend tijdens het rijden. Ook niet op benzinde.
Als je eenmaal gas geeft pakt die dat wel gewoon goed. Behalve als je afremt en dan toch weer
gas geeft, raakt die even inde war op benzine.
Kan dit toch te maken hebben met luchtmassameter? Als die defect was had ik het toch ook op LPG
moeten merken denk ik of niet?
nou het zou best kunnen dat het door de luchtmassameter komt, delphi kun je verschillende waardes uitlezen.
ik heb 2 keer mijn luchtmassameter vervangen maar helaas niks geholpen.
het is meer tijdens stationair draaien. als je motor eenmaal warm is moet je even je oliedop eraf halen kijken of de auto slecht gaat lopen (hoog en lage toeren) zo niet dan is het waarschijnlijk een stukke ccv.
ccv kun je op de tekening hieronder vinden.
nummer 1

ik heb 2 keer mijn luchtmassameter vervangen maar helaas niks geholpen.
het is meer tijdens stationair draaien. als je motor eenmaal warm is moet je even je oliedop eraf halen kijken of de auto slecht gaat lopen (hoog en lage toeren) zo niet dan is het waarschijnlijk een stukke ccv.
ccv kun je op de tekening hieronder vinden.
nummer 1