Velgschade laten repareren
- BMW530xdrive
Velgschade laten repareren
Tot mijn schrik zie ik dat ik lichte velgschade heb linksachter. Licht geschaafd, geen happen eruit gelukkig.
Weet iemand een goed adres in Limburg waar ik ze kan laten repareren? Iemand ervaringen hiermee? Of kan ik beter naar een erkend schadeherstelbedrijf gaan?
Weet trouwens iemand:
- Hoe duur het is om lichte velgschade te laten repareren?
- Hoe lang de werkzaamheden aan zo'n velg duren (zelfde dag klaar?)
- Hoe duur repareren en spuiten in ferric gray zou zijn (alle 4)?
Weet iemand een goed adres in Limburg waar ik ze kan laten repareren? Iemand ervaringen hiermee? Of kan ik beter naar een erkend schadeherstelbedrijf gaan?
Weet trouwens iemand:
- Hoe duur het is om lichte velgschade te laten repareren?
- Hoe lang de werkzaamheden aan zo'n velg duren (zelfde dag klaar?)
- Hoe duur repareren en spuiten in ferric gray zou zijn (alle 4)?
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Re: Velgschade laten repareren
Ik heb een adresje waar het spuiten van 4 velgen rond de 250,00 euro zit, maar is wel een particulier, en niet in de buurt van Limburg
Bij een officiële spuiter ga je uiteraard een stuk meer betalen.

Bij een officiële spuiter ga je uiteraard een stuk meer betalen.
- BMW530xdrive
Hoeveel tijd is hij ermee kwijt? Ik ben niet de beroerdste om een eind te rijden. Alleen zou het fijn zijn als ik de auto aan het eind van de dag weer mee terug kan nemen.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 25 jun 2015, 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Ligt er natuurlijk aan wat je wilt, maar als je alle vier de velgen wilt laten spuiten kun je daar natuurlijk niet op wachten, meestal heeft hij een setje liggen dat er dan tijdelijk onder kan maar weet niet of hij voor jouw wagen wat heeft liggen. Denk dat je ze wel een week kwijt bent.
Als je wilt kan ik je in contact brengen met hem, pm me maar even in dat geval.
Als je wilt kan ik je in contact brengen met hem, pm me maar even in dat geval.
Dit ga ik even volgen. Ik heb al ferric grey velgen maar die zijn slecht gespoten. Niet gestraald en dus hecht de boel niet goed. Mijn velgen kan ik eigenlijk ook niet missen dus ben wel nieuwsgierig hoe dit gaat verlopen. Anders moet ik wachten tot ik wintervelgen en banden heb.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
- BMW530xdrive
Ik heb vanmiddag een afspraak bij een schadeherstelbedrijf, waar ik regelmatig over de vloer kom. Eens kijken wat hij ervan zegt.
Wat betreft Ferric Grey, heeft die ook een RAL code? Of is het inmiddels reeds een begrip in de spuit wereld?
Wat betreft Ferric Grey, heeft die ook een RAL code? Of is het inmiddels reeds een begrip in de spuit wereld?
Ik kan dit vinden:
http://www.kuka.be/main/cservice/faqs/h ... roller.pdf
RAL7011
Of het klopt weet ik niet. Ik wil mijn velgen gewoon op kleur laten meten en dan dat weer als resultaat er op laten spuiten na het stralen van de velgen.
http://www.kuka.be/main/cservice/faqs/h ... roller.pdf
RAL7011
Of het klopt weet ik niet. Ik wil mijn velgen gewoon op kleur laten meten en dan dat weer als resultaat er op laten spuiten na het stralen van de velgen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Erg laat qua reactie, maar in zuid Limburg zit een van de beste velgreperateurs welke ik ken:
Famon velgenservice in Maasbracht.
Zeer goedkoop t.o. menig ander bedrijf, en echt vakwerk! Bij mijn vorige BMW heb ik mijn breyton stoeprandschade laten weg werken.
Zag je niks meer van.
http://www.famonvelgenservice.nl/
Doen naast stoeprandschade bijwerken, ook richten, uitdeuken, lassen, en spuiten (ook van replica wielen!).
Veel garages in de buurt brengen velgen daar naartoe.
Banden centrum in Geleen hoor ik slechtere reacties over > velg gescheurd van een maat van me welke gericht moest worden (dit lijkt mij door onkunde?), vervolgens durfde men niks meer ermee en gaf de velg terug...
Dit heeft Famon destijds wel weten op te lossen.
Famon velgenservice in Maasbracht.
Zeer goedkoop t.o. menig ander bedrijf, en echt vakwerk! Bij mijn vorige BMW heb ik mijn breyton stoeprandschade laten weg werken.
Zag je niks meer van.
http://www.famonvelgenservice.nl/
Doen naast stoeprandschade bijwerken, ook richten, uitdeuken, lassen, en spuiten (ook van replica wielen!).
Veel garages in de buurt brengen velgen daar naartoe.
Banden centrum in Geleen hoor ik slechtere reacties over > velg gescheurd van een maat van me welke gericht moest worden (dit lijkt mij door onkunde?), vervolgens durfde men niks meer ermee en gaf de velg terug...
Dit heeft Famon destijds wel weten op te lossen.