Hoe stel je dit in? Ik heb een business radio met een Gateway 100 en wil natuurlijk ook wel de uitvoerend artiest en de titel van het nummer in mijn display zien ;D_DV_ schreef:Neato, ID3 tags werken nu ook |p, erg tevreden met de GW 300
instellen ID3 tags bij gateway
-
Mac
instellen ID3 tags bij gateway
Onderwerp: Keuze Intravee of Dension?
Re: instellen ID3 tags bij gateway
Dit is mij ook nooit gelukt met de Gateway 100.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
-
Mac
klopt_DV_ schreef:Deze had geen USB als ik het me goed herrinner?
Iemand anders met een oplossing????
Ik heb het ook nooit aan de gang gekregen op mijn 300. Ik heb die file op de usb stick staan. Ik kan op 6 drukken wat ik wil maar er gebeurt niks? Moet er meer gebeuren ?_DV_ schreef:Bij de GW 300 heb ik een firmware update gedaan en een file gedownload die de ID3 tag mogelijkheid aanzet. Toen dacht ik er al mee klaar te zijn maar helaas werkte het toen nog niet. In de handleiding staat ook dat de dension op cd-6 moet staan om alle artiest info te kunnen lezen. Hierna werkte het eigenlijk goed.
Bij een GW 100 zou ik het helaas niet weten Mac. Deze had geen USB als ik het me goed herrinner?
Die files moet je afspelen vanaf je iphone, maar het werkt niet (bij mij).
ik zou eerder met je ipod proberen.. is in principe hetzelfde, maar wie weet vind de GW 100 een iPhone minder leuk..

Ik heb het ook met een ipod geprobeerd, helaas 
Ik heb die met gele tulp aansluiting. Gebruik alleen de USB connector._DV_ schreef:Welke GW 300 heb je wimo? Je hebt de V1 en V2, het kan zijn dat het een kwestie van de verkeerde firmware en/of ID3 tag display file is
Het updaten ligt heel veel aan de versie die je erop hebt staan..PATRON schreef:ik zou eerder met je ipod proberen.. is in principe hetzelfde, maar wie weet vind de GW 100 een iPhone minder leuk..
Ten eerste zorg ervoor dat je ipod helemaal leeg is, anders gaat dit gewoon problemen geven...
Zet dan de firmware op je ipod.
Ga nu naar het bestand waarmee je hem dient af te spelen (er is als ik het me goed herinner een apart bestandje op hem te updaten! ben even de naam vergeten, maar zal wel iets in de trant zijn van update / afspelen of wat dan ook .mp3)
Nu kunnen er 2 dingen gebeuren / kun je 3 dingen doen
Of je krijgt een mooi scherm waarin hij mooi gaat updaten,
Of niet.
In het 1e geval gaat hij gewoon updaten, en moet je hem zijn gang laten gaan (let op, zet het contact vol aan / motor laten lopen, want hier wil hij nog wel eens moeilijk om doen. Vraag me niet waarom maar zo was het bij mij wel)
In het 2e geval kun je 2 dingen doen.
Als je toegang hebt tot het menu, kun je via het menu hem laten updaten, en dan moet dit gewoon werken.
Heb je geen toegang dan moet je gewoon heel de map laten afspelen, maar let op, verwijder hier het orignele afspeelbestandje om hem te updaten.
Laat hem alle liedjes gewoon afspelen en heb geduld (DE IPOD MOET LEEG ZIJN!!)
Als hij alles heeft afgespeeld, dan herstart je de auto, en moet de firmware erin staan.
Ik heb zelf een ipod classis, helaas vertikt deze de I3D tag, en bij de firmware die speciaal voor bmw gemaakt is, doet hij al helemaal moeilijk. Daarom draai ik gewoon een oudere versie, maar heb ik voor de rest wel alle functionaliteiten!
Hopelijk ist een beetje duidelijk
Okee, dank voor de info.
Overigens maakt het mij niet heel veel uit of er ID3 tags in het scherm staan of niet. Ik ben al lang blij met de iphone en stuurbediending zodat ik geen CD's hoef te wisselen of knopjes in te drukken tijdens het rijden. Weer een afleiding minder tijdens het rijden, nu de asbak nog op een meer 'toegankelijke' plaats |p
Overigens maakt het mij niet heel veel uit of er ID3 tags in het scherm staan of niet. Ik ben al lang blij met de iphone en stuurbediending zodat ik geen CD's hoef te wisselen of knopjes in te drukken tijdens het rijden. Weer een afleiding minder tijdens het rijden, nu de asbak nog op een meer 'toegankelijke' plaats |p
-
Mac
Zo... heeft even geduurd, maar heb het voor elkaar.
Bestandjes gedownload, op een lege ipod gezet en de boel geupdate.
Nu netjes de tekst in het display
Bestandjes gedownload, op een lege ipod gezet en de boel geupdate.
Nu netjes de tekst in het display
- Spoiler: Laat zien
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Druk met luiers verschonen? :>Mac schreef:waarom heb ik die kleine moeite niet eerder genomen?" 8P
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Hehe, een echt Macje!
Fleske meenemen naar het toilet
Fleske meenemen naar het toilet
Dit is niet het baby-topic, guys. 
Moderatoropmerking Farl