penkr - BMW E60 545i

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
penkr

penkr - BMW E60 545i

Bericht door penkr » 02 sep 2015, 23:23

Beste (mede) Bimmer-fans,

Mijn naam is Pascal, 27 jaar jong en woonachtig in het oosten van het land.
Ik ben, tot nu, geregeld anoniem bezoeker geweest van dit forum, en heb erg veel informatie uit dit forum kunnen halen. De reden van aanmelding is heel simpel; Ik heb vandaag weer een BMW aangeschaft.

Ik ben geen onbekende met dit geweldige duitse merk, voorgangers van mijn nieuwe auto zijn:
- BMW 316i e36
- BMW 320i e36
- BMW 525tds e39
- BMW 540i e39
- BMW 325i e90
- BMW 540i e39

Vandaag besloten om, na de verkoop van de e39 afgelopen jaar, wederom een BMW aan te schaffen. Dit keer is het een 545i uit 2003 geworden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De velgen zullen worden vervangen, omdat ik persoonlijk de gemonteerde hartge velgen echt geen gezicht vind, door 19'' originele BMW Frankfurt velgen:
Afbeelding

Er zijn wel enkele onduidelijkheden nog voor mezelf, dit betreft met name de bruikbaarheid en/of volledigheid van het BMW Business navigatie systeem. Ik ben bang dat er (nog) geen bluetooth installatie op te vinden is. Iets wat ik wel graag zou willen aanschaffen. Maar vooralsnog is het alleen nog maar blijdschap dat er volgende week weer een BMW op de oprit staat!

Tot zover!

Bart70
Contacteer:

Re: penkr - BMW E60 545i

Bericht door Bart70 » 03 sep 2015, 07:27

Welkom hier Pascal !

Weer een mooie E60 er bij, 5 serie rules ;)

Dat is een hele dikke funfer :duim:

Het Business navigatie systeem is erg summier, had ik ook en is eigenlijk helemaal niet waardig voor de wagen, ik zou de CIC er in bouwen (ook gedaan), of upgraden naar prof.

Een m-pakket zou hem ook heel erg goed staan, voor de rest een erg mooie wagen en het wordt een lange week voor je denk ik ;)

Je velgen heb ik wel interesse in ! Je kunt ze eventueel ook nog ruilen tegen de mijne, mits het een breedset is. Ik heb een style 101 breedset.

Mooie voorgeschiedenis met Bimmers heb je ook !

Als je vragen hebt over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebt, stuur even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Verder adviseer ik je even een showroom aan te maken, altijd leuk voor jezelf en anderen :)

Vele veilige en probleemloze kilometers gewenst :duim:

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 03 sep 2015, 10:34

Welkom Pascal,

gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, hier ga je nog vele plezierige kilometers beleven.
buiten de velgen om heb je nog meer plannen met je E60?

je hebt een heel mooie BMW geschiedenis :duimen:

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E60 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

volgende evenement: 1 november winterwielen meet & greet
Afbeelding
Volgende evenement:

penkr

Bericht door penkr » 03 sep 2015, 13:46

Bedankt!
Ik heb gisteravond wat tijd gehad om wat rond te surfen en heb al veel informatie opgedaan over het inplaatsen van een prof of cic systeem. Ik zag dat het verschil in euro's op navi-inbouw site circa €400,- is. Wat vinden jullie, direct goed doen en de duurdere versie plaatsen? Kunnen jullie ook een adres aanbevelen? Ik ben er iig achter dat navigatie met pijltjes niet meer van deze tijd is. Ik hoor het graag!

Voor wat betreft de velgen;
Ik heb besloten de hartge velgen niet aan te schaffen bij de auto. Ik denk dat ze nu apart verkocht worden. Je zou evt ATL kunnen contacteren.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 03 sep 2015, 14:22

Ik zou het meteen goed doen, maar kan niet in je knip kijken ;)

Afhankelijk waar je vandaan komt, je kunt Ryan (Source) benaderen, Gk5, Avdakker en Ralph.

Zal eens zoeken of ik dat bedrijf kan vinden :duim:

Patrick O

Bericht door Patrick O » 03 sep 2015, 16:50

netjes!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”