Sigarettenaansteker loshalen: hoe krijg ik dat paneeltje los
- Pietro Originale
Sigarettenaansteker loshalen: hoe krijg ik dat paneeltje los
Ik wil 12v aftappen voor een USB aansluiting in de middenconsole. Daarvoor wil ik de sigarettenaansteker gebruiken. Gisteren heb ik de middenconsole losgehaald en kon ik het paneeltje met de sigarettenaansteker, asbak en airocbediening aan de onderkant losmaken met twee schroeven. Maar waar zit dat ding aan de bovenkant vast (daarboven zitten de 16:9 navigatie)?
Nu: BMW E46 325i Touring (2002), Alfa 75 Turbo racer (1991)
Vroeger: Alfa 33 S 16V QV (1992), Spider (1991), 164 TS (1995), Spider (1999)
Car Pictures
Car Pictures
Re: Sigarettenaansteker loshalen: hoe krijg ik dat paneeltje
Geen idee of je het al los hebt gekregen, maar het gedeelte waar de asbak inzit, word aan de bovenkant op zijn plaats gehouden door het gedeelte dat er boven zit. Tenminste, zo ziet het er naar uit in het onderdelenboek.
De asbak en aansteker kun je ook recht omhoog uit de console halen, misschien heb je dan ook genoeg ruimte?
Succes,
Rob
De asbak en aansteker kun je ook recht omhoog uit de console halen, misschien heb je dan ook genoeg ruimte?
Succes,
Rob
Het paneel van de versnellingspook moet er eerst af en daarna kun je bij de asbak komen. Ik ben ook van plan om usb aansluiting in middenconsole te maken ik wil de voeding uit de zekeringskast halen.
- Pietro Originale
Vanuit de zekeringenkast trekken is ook een optie, zeker nu ik er achter ben gekomen dat voor het loshalen van het paneeltje ook de head unit van de navigatie en bedieningspaneel van de airco los moet.
Maar een draad trekken vanaf de zekeringenkast: doe je dat? Kan je een lege plek benutten oid?
Maar een draad trekken vanaf de zekeringenkast: doe je dat? Kan je een lege plek benutten oid?
Car Pictures
Car Pictures
Als het geen mosterd na de maaltijd is:
De bediening voor de airco kun je uit de uitsparing trekken, als je aan de zijkanten een dun plaatje steekt. Dit zit net als een normale DIN-radio vastgeklikt.
Je ziet dan bovenin twee schroeven zitten, waarmee het hele montage-raam loskomt. De schroeven onder de afdekking van de pook had je denk ik al gevonden.
Succes,
Rob
De bediening voor de airco kun je uit de uitsparing trekken, als je aan de zijkanten een dun plaatje steekt. Dit zit net als een normale DIN-radio vastgeklikt.
Je ziet dan bovenin twee schroeven zitten, waarmee het hele montage-raam loskomt. De schroeven onder de afdekking van de pook had je denk ik al gevonden.
Succes,
Rob
- Pietro Originale
Zeker geen mosterd na de maaltijd! Ik ga het proberen.
Car Pictures
Car Pictures
Om voeding vanuit je zekeringkast te halen kun je een zekeringsadapter gebruiken die zet je tussen een zekering in en daar zit een plusdraad op aangesloten.