Gateway 300 Ground cable

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Cullyn

Gateway 300 Ground cable

Bericht door Cullyn » 28 jan 2009, 22:21

Hai,

Sinds vandaag in het bezit van een Dension Gateway 300 welke ik morgen wil gaan installeren. Nu is alles mij duidelijk, er kan immers weinig fout gaan, maar ik heb echter nog één vraag;
Aan de witte connector (welke in je radio gaat, samen met het 17 pins blok) zit een zwarte aarde/ground draad. Sommige zeggen dat je daar niets mee hoeft te doen, andere zeggen dat je deze moet aarden voor beter geluid... Wat moet ik er nu mee?
Deze guide zegt dus ook dat je 'm moet aarden, en wel IN een andere draad van de Dension...

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt !!

PS. Ik weet het, ik moet me nog steeds voorstellen... Maar heb geen mooie foto's en met dit weer is wassen er vaak ook niet bij. Dus zodra hij gewassen is, gaat ie op de foto en stel ik me voor :+

Mistafa

Re: Gateway 300 Ground cable

Bericht door Mistafa » 29 jan 2009, 01:26

_DV_ schreef:Ook ik heb de GW 300 (V2) en heb aan deze ader niets gedaan en bij mij werkt hij goed. Weet niet wat de ervaring bij anderen is m.b.t. de de losse ader.
hier hangt hij ook los :P

Cullyn

Bericht door Cullyn » 29 jan 2009, 17:50

Nou, de Dension zit erin (vraag niet hoe, wat een gr*f werk was dat zeg...) en de aarde-draad is niets mee gedaan. Alles werkt naar behoren.

Dus, Gateway 300 icm BMW E46 business radio, aarde-draad mag je negeren.

Hier mag 'n slotske op!

Cullyn

Bericht door Cullyn » 29 jan 2009, 19:03

Trouwens, nog wel één vraagje....

Om plaats te maken voor de kabels (het zijn er nogal wat (| ) heb ik achterop mijn radio een kunststuf omhulsel verwijderd. Deze zat op een metalen bout geschroefd welke uit mijn radio komt. Kan dat kwaad?
Met andere woorden; er steekt nu een onbeschermd metalen bout uit de achterkant van m'n radio, waar is die voor en kan het zo kwaad? :)

Mistafa

Bericht door Mistafa » 30 jan 2009, 14:15

Ipv. een 'citeer' knopje is er ook een 'reageer' button... Als je deze gebruikt als je gewoon reageert op het laatste bericht wordt een en ander een stuk overzichtelijker. 'Citeer' gebruik je voor een specifiek citaat uit een flinke lap tekst of om te laten zien dat je op een bericht van enkele posts geleden wilt reageren.

Moderatoropmerking Opt1mus
+1 ik heb precies dezelfde plek gebruikt.
Echter gaan je handen er wel van ****
Maar als het zit zit het :).

Volgens mij kan het geen kwaad op zich ... zou hem voor de zekerheid even afplakke met wat tape, dan kan het nooit kwaad :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”