ik ben een trotste bezitter van een BMW E87
Ik heb een vraag. Er is een probleem geconstateerd in de regeleenheid die de temperatuur informatie aanstuurt. Nu is het zo dat het gaat om het gedeelte in de regeleenheid die het temperatuur signaal omzet in de regeleenheid en van daaruit de ventilator verkeerd aanstuurd.
Het problem is dus dat bij de start mijn ventilator constant blijft draaien tot en met dat ik de auto uit zet. Mijn garage en de BMW garage zijn er van overtuigd dat het mis gaat in de regeleenheid, geeft deze fout schijnbaar ook aan bij het uitlezen.
Nu kan mijn garage niemand vinden die deze electronica / regeleenheid kan maken / reviseren... Blijkbaar doordat schijnbaar in deze regeleenheid het gedeelte wat gemaakt moet worden beschermd zit ( in plastic of iets dergelijks) en wanneer deze geriviseerd/gemaakt zou worden de regeleeenheid opnieuw ingecodeerd zou moeten worden. Dit kan schijnbaar alleen BMW... maar die doen dat dus niet het reviseren...
Een nieuwe regeleenheid kost met 1400 euro inlc...
Kan iemand mij of mijn garage verder helpen? Excuses als het wat vaag is maar ik heb er zelf niet zo veel verstand van.. Ik kan iemand mogelijk wel met contactgegevens in contact brengen met de monteurs van mijn garage.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
groeten Haico Huismans