Style 50 velgen met krappe bandjes..

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Sjamaanskiwi

Style 50 velgen met krappe bandjes..

Bericht door Sjamaanskiwi » 01 mei 2016, 21:50

Beste bimmer vrienden,

Technies heb ik geen kennis...

Vroeger heb ik wel eens te smalle en mega platte banden op mij standaard e30 bbs-look velgen laten leggen. De beste man bij de bandenwissel keek mij aan alsof ik gek was, maar zag er verder prima uit! Nu heb ik datzelfde plan met mijn stock 16" style-50 velgen op mijn e39 . Kan iemand mij vertellen waar ik tegenaan ga lopen, los van dat mijn snelheid op de teller niet zal kloppen? Of adviseren jullie mij ook de velgen te vervangen als ik de banden wil strechen?

Al jullie advies is welkom

BartS

Re: Style 50 velgen met krappe bandjes..

Bericht door BartS » 03 mei 2016, 12:59

Let op de load klasse van de band. Met dunne banden wil dit nog wel eens laag zijn en de e39 is geen lichte auto. Zeker als je stretch oppassen.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

FrankB

Re: Style 50 velgen met krappe bandjes..

Bericht door FrankB » 05 mei 2016, 18:05

Als de banden gestretched worden heb je kans dat ze niet goed afdichten en er lucht ontsnapt langs de velgrand.
Ook kan het zijn dat de band van de velgrand afloopt, bijvoorbeeld bij belasting in bochten. De correcte nederlandse term kan ik me zo even niet herinneren, maar in het engels noemen ze het debeaden.
Dit gebeurt overigens voornamelijk bij extreem getrokken banden.

Denk er tevens aan dat het fenomeen 'stretch' eigenlijk alleen de functie heeft om bij verlaging te zorgen dat je band niet aanloopt tegen de spatborden, als de auto op normale hoogte staat dat ziet het er naar mijn mening altijd een beetje raar uit als er platte bandjes omheen zitten, zeker op een E39 met 16".

wat voor maat wil je monteren?
BMW E39 528ia Cosmosschwarz

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Styling”