BMW e46 Coupe speakers rechts doen het niet

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Qvdwal

BMW e46 Coupe speakers rechts doen het niet

Bericht door Qvdwal » 24 jun 2016, 09:32

Sinds vanmorgen 6 uur doen mijn speakers aan de rechterkant (voor en achter) het niet meer.

Ik heb een geprobeerd het geluid van de rechterkant naar de linkerkant te doen, en links voor en achter doet het gewoon, dus ik heb het probleem met de rechter speaker voor (boven en onder), en de hoedenplank speaker rechts.

Ik heb vanaf vorige week een AUX erin laten zetten en werkte perfect tot vanmorgen.

Iemand ideeën?

Het is een BMW e46 coupe uit 2004. Er zit een 16:4 navigatie in.
Nieuwe Bmwer! Weinig ervaring met bmw, dus hulp is altijd handig!

Qvdwal

Re: BMW e46 Coupe speakers rechts doen het niet

Bericht door Qvdwal » 24 jun 2016, 15:49

Heb de BM54 nagekeken en er is niets mis mee.
Heb informatie gevraagd bij de BMW garage en ze zeggen dat het over een eindtrap gaat die defect is.

Weet iemand waar ik een eindtrap kan krijgen, of dat ik een nieuwe radio moet bestellen of iets dergelijks, of is er een mogelijkheid dat ik zelf de eindtrap kan vervangen?

Mvg, Q
Nieuwe Bmwer! Weinig ervaring met bmw, dus hulp is altijd handig!

SergioE46

Re: BMW e46 Coupe speakers rechts doen het niet

Bericht door SergioE46 » 29 jun 2016, 21:07

De bm54 staat erom bekend dat de eindversterker een zwak punt is. De dealer zal dit ook bedoelen. Helaas is de eindversterker bij een bm54 niet te vervangen. Op ebay zijn reparatiesets te krijgen waarbij je de bestaande eindversterker uitschakelt (printbanen doorkrasssen) en een nieuwe eindversterker in de bestaande behuizing met flink wat draden vastsoldeert. Op marktplaats is iemand te vinden die bm54 repareert. Kost meer, maar scheelt zelf solderen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”