Deurkaart / bekleding e61 LCI vervangen met zonnerollo

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
DuKeZ

Deurkaart / bekleding e61 LCI vervangen met zonnerollo

Bericht door DuKeZ » 14 jan 2017, 13:58

Heb zelf een E61 525i LCI uit 05-2009 met deurkaarten zonder zonnerollo. Nu heb ik op internet een complete set voorbij zien komen (ik bedoel hiermee: kunststof frame/lijst voor achterdeur, kleine zonnerollo voor het kleine raampje en 2 complete deurkaarten voor de achterportieren incl. knoppen en airbags).

Nu vroeg ik mij als eerste af indien deuren van een touring en/of seden hetzelfde zijn? Als ik internet afstruin dan lijkt dit wel zo te zijn, maar weet iemand het zeker?

Moet ik bij wijziging van airbags ergens rekening mee houden of is het verstandiger om mijn eigen airbags om te bouwen? De knoppen en deurhendel geloof ik wel dat dat niets uit zal maken.

Zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie? Het is een niet echt goedkope set, dus wil niet bedrogen uitkomen.

Alvast bedankt!

tom_il

Re: Deurkaart / bekleding e61 LCI vervangen met zonnerollo

Bericht door tom_il » 14 jan 2017, 16:32

Raampjes van E60 en E61 zijn toch heel duidelijk anders.
in RealOEM.com kan je zien of onderdelen gelijk zijn.
525d E61 2007 pre-LCI

DuKeZ

Re: Deurkaart / bekleding e61 LCI vervangen met zonnerollo

Bericht door DuKeZ » 16 jan 2017, 20:38

Klopt, heb gekeken op RealOEM, en betreft idd andere artikelnummers. Was natuurlijk een simpele oplossing, had ik zelf kunnen bedenken :gek:

Maar voor wat betreft airbags? Ombouwen of airbags uit eigen auto behouden?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself”