vandaag gaf mijn turbo de geest na een plof en daarna een fluittoon, alsof je een band leksteekt!!
maar wist het gelijk, zag rookpluim en ben rustig verderop gestopt, geen vermogen meer en een rammel achter de motor bij iets gas geven.
maar moest naar huis toe ietsie verder op, ja en dan als je optrekt zet je de hele weg blauw, ook al re ik heel rustig aan!!!
auto heeft pas 126dkm gelopen en alle beurten gehad bij de dealer!!
wat mijn vraag is;
wat kan je doen kwa repareren, nieuwe of gebruikte, revisie?
zelf maken of garage/dealer?
en het belangrijkste, en de kosten.. (|
ik kom zelf uit de omgeving van Utrecht .
kapotte turbo 320d/150pk
Re: kapotte turbo 320d/150pk
Neem contact op met Ruud Peterse, van RAP services. Goede betrouwbare man die het goedkoper doet dan de dealer met meer kwaliteit. Je moet via internet of een pb maar even zijn gegevens vragen/zoeken.
Nieuwe turbo erop, kost iets van 1750 euro denk ik.. maar dat is een ruwe schatting. Begin niet aan een tweede handse. 126.000km daar kan een turbo kapot gaan... kan ook na 10.000km ligt eraan hoe je er mee omgaat.
Je moet een auto met een turbo rustig warm laten worden en als je op je bestemming aankomt niet meteen de motor uit zetten maar even stationair laten draaien omdat hij uit moet spinnen met oliedruk in de lagers.
Nieuwe turbo erop, kost iets van 1750 euro denk ik.. maar dat is een ruwe schatting. Begin niet aan een tweede handse. 126.000km daar kan een turbo kapot gaan... kan ook na 10.000km ligt eraan hoe je er mee omgaat.
Je moet een auto met een turbo rustig warm laten worden en als je op je bestemming aankomt niet meteen de motor uit zetten maar even stationair laten draaien omdat hij uit moet spinnen met oliedruk in de lagers.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
-
gerrit11
hoi mario,
ja met die ruud heb ik wel eens gemaild, komt ook uit ijsselstein dus das heel goei..
maar dacht dat hij alleen infomatie gaf?
zal m eens mailen zo.
wat betreft het rijden, ik rij m altijd heel rustig warm, motor komt NIET boven de 1500 toeren eer ie warm is, en daarna geef ik m wel de sporen.
bedankt nog.
ja met die ruud heb ik wel eens gemaild, komt ook uit ijsselstein dus das heel goei..
maar dacht dat hij alleen infomatie gaf?
zal m eens mailen zo.
wat betreft het rijden, ik rij m altijd heel rustig warm, motor komt NIET boven de 1500 toeren eer ie warm is, en daarna geef ik m wel de sporen.
bedankt nog.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Erg vervelend voor je Gerrit,
Ik heb hier een rekening liggen, de vorige eigenaar had de turbo rond de 100.000 laten vervangen.
Dit kostte hem bij de dealer €1500.
De intercooler is hierbij niet vervangen, maar ik heb begrepen dat dit soms wel nodig kan zijn.
Wellicht dat de turbo bij mij niet helemaal naar zijn grootje was.
Als de intercooler wel vervangen moet worden komt er ca €300 bij.
Dit is alleen nodig als er olie in de intercooler gelopen is, waarbij vervangen goedkoper is als schoonmaken.
(Tenminste, ik geloof dat Chris hier op het forum mij dat eens verteld had)
Ik heb hier een rekening liggen, de vorige eigenaar had de turbo rond de 100.000 laten vervangen.
Dit kostte hem bij de dealer €1500.
De intercooler is hierbij niet vervangen, maar ik heb begrepen dat dit soms wel nodig kan zijn.
Wellicht dat de turbo bij mij niet helemaal naar zijn grootje was.
Als de intercooler wel vervangen moet worden komt er ca €300 bij.
Dit is alleen nodig als er olie in de intercooler gelopen is, waarbij vervangen goedkoper is als schoonmaken.
(Tenminste, ik geloof dat Chris hier op het forum mij dat eens verteld had)
Als het 300 euro is inc manuren is het beter om een nieuwe erin te zetten idd dan schoonmaken. Tenzij je dat zelf wilt doen en een alcohol bad in je garage hebt staan. (of beter methyl ethyl keton , beter bekend als MEK). Anders blijf je de eerste tijd rookpluimen trekken en in het ergste geval verstopt je intercooler. Maar ik zou eerst maar kijken in welke staat alles is.
Valt me trouwens nog mee, 1500 euro bij de dealer.. 935 euro (2008 prijs)is de turbo en dan moet je de oude inruilen. Hij weegt 5,31kg... altijd handig om te weten
.
Valt me trouwens nog mee, 1500 euro bij de dealer.. 935 euro (2008 prijs)is de turbo en dan moet je de oude inruilen. Hij weegt 5,31kg... altijd handig om te weten
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
-
gerrit11
heey bedankt mannen.
had ook inmiddels een reactie op een mail naar ruud peterse gekregen waarop ik een voorzichtige prijsopgave kreeg.
zo'n 800 voor de turbo en 200 a 250 voor de montage.
er van uitgaand dat de intercooler goed is anders komt er nog wat bij. ;(
dus ga morgen contact opnemen om te vragen waneer hij/zij tijd hebben..
had zelf ook naar turbo hoet gebeld en kreeg zo'n zelfde bedrag op een nieuwe door..
ik heb de auto nodig en heb zelf geen tijd, zit met me werk en midden in verhuizing/verbouwing...
hoop dat ie daarna weer als vanouds loopt!!
meneer ruud kon er helaas niet aan beginnen, hart klachten had ie ervan gekregen..
dus zelf gedemonteerd en nieuwe turbo a 600,- een nieuwe intercooler, tevens olie, oliefilter, luchtfilter, karterontluchting( modificatie) ook maar erbij.
het werk valt mee, je moet t ff uitzoeken.
wilde m vandaag weer in elkaar zetten maar vond dat er iets speling op een asje zat van de nieuwe turbo?
nou weet ik niet of dat een probleem is, jullie??
het is aan de kant van de uitlaat, zit ongeveer mm speling in, is brand nieuw ding!!
had ook inmiddels een reactie op een mail naar ruud peterse gekregen waarop ik een voorzichtige prijsopgave kreeg.
zo'n 800 voor de turbo en 200 a 250 voor de montage.
er van uitgaand dat de intercooler goed is anders komt er nog wat bij. ;(
dus ga morgen contact opnemen om te vragen waneer hij/zij tijd hebben..
had zelf ook naar turbo hoet gebeld en kreeg zo'n zelfde bedrag op een nieuwe door..
ik heb de auto nodig en heb zelf geen tijd, zit met me werk en midden in verhuizing/verbouwing...
hoop dat ie daarna weer als vanouds loopt!!
meneer ruud kon er helaas niet aan beginnen, hart klachten had ie ervan gekregen..
dus zelf gedemonteerd en nieuwe turbo a 600,- een nieuwe intercooler, tevens olie, oliefilter, luchtfilter, karterontluchting( modificatie) ook maar erbij.
het werk valt mee, je moet t ff uitzoeken.
wilde m vandaag weer in elkaar zetten maar vond dat er iets speling op een asje zat van de nieuwe turbo?
nou weet ik niet of dat een probleem is, jullie??
het is aan de kant van de uitlaat, zit ongeveer mm speling in, is brand nieuw ding!!