Airco / buitentemperatuur sensor

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Johan B

Airco / buitentemperatuur sensor

Bericht door Johan B » 29 jun 2017, 17:48

Ik heb sinds enige tijd een 320D Touring uit 2001 ,en zoals bij de meeste gebruikte auto's zijn er wel een paar mankementjes.
2 dingen die mij opvallen , weet niet of ze met elkaar te maken hebben is dat de buitentemperatuur meter op -40 blijft staan ( en met het weer van afgelopen week geloof ik dat niet echt ) en deze melding komt ook naar voren tijdens het rijden.
Ook heb ik wat problemen met de airco , hij werkt op zich goed alleen na een 15 A 20 minuten werkt hij niet meer. Nu ben ik al bij de kwik fit geweest om hem bij te laten vullen ( weet niet wanneer dit voor het laatst gebeurd is) maar hier werd verteld dat het systeem vol zit en niet bijgevuld hoeft te worden. hierna zeggen ze dat de airco pomp kapot is en dat de airco helemaal niet werkt. ( ze verteld dat deze wel degelijk werkt ) hier reageerde men ineens verrast door te zeggen ohh , he , nu doet hij het wel. hierna zou het het nat/ droog filter zijn wat de problemen veroorzaakt.

zoals je wel kan begrijpen heb ik geen vertrouwen meer in deze beunhazen maar zou wel willen weten wat de oorzaak van deze problemen is.

JdM

Re: Airco / buitentemperatuur sensor

Bericht door JdM » 29 jun 2017, 19:24

Het probleem is waarschijnlijk je defecte temperatuursensor, de airco leest de waarde van de sensor uit om te bepalen of hij werkelijk in kan blijven schakelen en bij -40 zal de airco zichzelf mogelijk beschermen tegen de lage buitentemperatuur ofzo (daarbij kan het systeem bij -40 ook voldoende koude lucht van buiten pakken om je ingestelde temperatuur te halen in de auto en zal dat dus ook doen, zonder de airco te gebruiken).
De sensor zit achter je voorbumper voor je linker voorwiel, vervangen is een "koud" kunstje als je hem gevonden hebt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”