vraagje mbt reparatie schade

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
morris

vraagje mbt reparatie schade

Bericht door morris » 12 mar 2009, 19:01

Ik heb door een aanrijding schade opgelopen aan mijn rechtervoordeur en voorschem (iemand haalde mijn rechts in en trachte zich daarna tussen mijn en m'n voorligger in te wringen),de deur is bekrast en het scherm moet vervangen worden.
Daar ik goed zat heb ik het schade bedrag van ruim 1200 euro uitgekeerd gekregen, ik heb geen reparatie plicht en wil het herstel zelf regelen.
De kleur van mijn auto is titaanzilver wat redelijk veel voorkomt en kan event een deur en scherm in de zelfde kleur kopen bij 'n demontage bedrijf.
Maar nou is mijn vraag: zou er na montage kleurverschil te zien zijn??
Ik zou met het resterende geld dan een M-tech voorbumper kunnen monteren en event nog wat dingen ;)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: vraagje mbt reparatie schade

Bericht door bjornc » 12 mar 2009, 19:38

Gewoon monteren, en dan kijken of er kleurverschil is.
Zo niet, wat wel onwaarschijnlijk is kan je alsnog die Mtech bumper kopen.

Minne

Bericht door Minne » 12 mar 2009, 19:39

Kans dat je met zilver kleurverschil hebt is wel heel groot, maar idd kijken kan geen kwaad als het je veel geld scheelt :)

morris

Bericht door morris » 13 mar 2009, 15:23

Ik ga het eerst proberen met alleen het voorscherm te vervangen,de huidige deur is alleen gekrast en heeft een hele lichte "lijn"deuk dus is makelijk te repareren.
Mocht er dan kleur verschil zijn, kan ik de deur en scherm als nog laten spuiten,de kosten van van 1 deel spuiten en een anderen deur zullen elkaar niet veel ontlopen,hoef dan ook alleen maar de 2 deuren te strippen ivm (uit)spuiten.
kan dan waarschijnelijk nog die bumper monteren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”