Om gek van te worden....

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
gekke mac

Om gek van te worden....

Bericht door gekke mac » 15 mar 2009, 17:30

Mn E46 heft een standaard ingebouwde navi van VDO (ik heb geen flauw idee welk type of versie) maar het is dus degene die in een Black and Silverline Ed. zit.
Het probleem is nu dat het apparaat voor geen ene reet werkt en ik er helemaal knettergek van word!!! Ik zit veel op de weg en als ik navi nodig moet hebben dan heb ik niks, dan maar een TOMTOM aanschaffen en tot de ontdekking komen dat ik geen sigaretten aansteker heb..... :?
Nu staat er op mn VDO navi dat mijn land niet is vrijgegeven en dat ik contact moet opnemen met C-IQ....
Tuurlijk zijn die lui totaal niet te bereiken en blijf ik zitten met een halve gare navi!! Ik heb ook gekeken naar de navi cd het is de goede alleen van 2007 maar dat zal inprincipe weinig uitmaken toch?!?!
Mijn vraag is nu, wat moet ik doen om dat apparaat aan het werken te krijgen en zoniet is hier iemand die opzoek is naar een schermpje en die wil ruilen tegen een normaal stukje middnconsole met bakje en sigarettenaansteker?
Ik weet dat de navi bij deze Edition hoort maar ik word er helemaal :( van....

Alvast bedankt voor de hulp!!! :W
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

Minne

Re: Om gek van te worden....

Bericht door Minne » 15 mar 2009, 20:57

Dat heb ik ook gehad, er is een simpele oplossing..... je hebt een supercode nodig. deze krijg je als je een nieuwe navi-cd koopt en aangeeft dat je je vdo nog moet vrijmaken.

ik heb 'm besteld bij navco. je moet je id code hebben en die ook doorgeven. welk type je hebt staat op de kast waar je je cd in moet doen.

beste is als je twijfelt even naar navco bellen en de situatie uitleggen, dan helpen ze je ermee.

Ik wilde 'm er ook uithalen maar ben nu achteraf blij dat ik het niet gedaan heb, VDO gebruikt(naar mijn mening) betere routes.

suc6 ermee.

Minne

Bericht door Minne » 15 mar 2009, 21:02

ff duidelijker : in je c-iq menu staat een id-code, schrijf die op die hebben ze nodig om je de juiste code mee te sturen.
Dan kijk je op de kast waar je je navi cd in moet doen, daar staat een typenummer op, schrijf dit ook op(= bijvoorbeeld een 'ms 5400').

dan bestel je een nieuwe cd van europa of de benelux of at je ook nodig hebt en bij opmerkingen moet je je type en je c-iq nummer vermelden en nogmaals duidelijk erin zetten dat je een super-cd nodig hebt.

dan na een dag of 3 heb je alles in huis om je VDO weer werkend te krijgen.

nogmaals suc6!

gekke mac

Bericht door gekke mac » 16 mar 2009, 08:51

Ah kijk, daar kan ik tenminste iets mee!! :P Zal vandaag die frikandellen bij navco eens bellen!!
Keep you in touch van de vorderingen!!

:W
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

Willlem

Bericht door Willlem » 17 mar 2009, 23:25

Ik hen toevallig vorige week een nieuwe set cd's (teleatlas) besteld voor ms5400 met C-iq. Zit supercode bij maar als ik die invoer emmert ie dat je geen 2 codes in kunt voeren. rara hoe kan dat dan weer? moet je misschien wachten tot je testdagen voorbij zijn of gaat er iets anders niet goed?

Minne

Bericht door Minne » 18 mar 2009, 20:48

2 codes? hoe bedoel je dat? doet jouw navi het? dan heb je kans dat je systeem al unlocked is.

Zoiezo als iets het doet waarom maken? :P

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”