Mijn naam is Rolf, 53 jr, getrouwd met 2 kinders en woonachtig in Norge de afgelopen 9 jaar.
Na bijna 10 jaar tevreden met mijn Passat 2.0TDi 4-Motion station rondgereden te hebben is daar een week geleden een einde aan de relatie gekomen en heeft ie een nieuwe vriend gekregen na achterlating van een financiële vergoeding.
Tja, en nu zachtjes op zoek naar wat ander, heel wat anders.
Diesel wil ik niet meer, dat heb ik nu wel gezien.
Rijdt heel fijn, maar met alle milieu aanpassingen tegenwoordig worden diesels zo complex dat het de betrouwbaarheid begint aan te tasten.
Geen turbo, geen volglopen EGR kleppen en roetfilters etc, etc.
Gewoon 6 cilinders, verder geen fratsen.
Nu reed ik met de Passat maar weinig en dat zal ik met zijn opvolger ook gaan doen, hij zal uitsluitend voor lange afstanden gebruikt worden, dus retourtje Nederland en de zomer vakanties met de sleurhut erachter.
Voor het dagelijkse werk ritje heb ik nog een eigenwijze A2 en de vrouw een Nissan Leaf die we eigelijk het meeste gebruiken voor in de buurt ritjes.
Nu mijn broer zo ongeveer zijn halve leven al BMW 5 rijdt, met zo een rekke 6 voorin, leek mij dat ook wel wat.
Dus zachtjes aan het oriënteren op een F10 5 serie, 523i lijkt mij een fijne combi.
Nu is Norge een echt diesel land, dus een benzine vinden in de buurt valt niet mee, al heb ik nog even de tijd tot volgend voorjaar.
Dus mij hier maar eens aangemeld om de broodnodige achtergrond info op te duiken voor ik wat aan ga schaffen.
Groet!