Hi allemaal,
Sinds een tijdje maakt mijn BMW als de motor warm is een steeds meer brommend geuid. Koud starten werkt overigens prima, zoals voorheen. Ook komt het voor dat, wanneer de motor warm geworden is (en bromt), er vermogen wegvalt/vermindert.
Dit is wat ik ervan merk vlak voor het vermogen vermindert
- Het lijkt erop dat ik merk dat de auto wat "inhoudt" bij het snelheid minderen
- De auto reageert veel minder direct op het gaspedaal indrukken
Dit is wat ik er van merk wanneer het vermogen weg is:
- Bij gaspedaal intrappen gaan de toeren wel omhoog, maar voel ik echt heel weinig tractie.
- Dit treedt met name op na een stuk cruisecontrol
- Tijdens dit vermogensverlies gaat het dashboardlampje van "motorstoring" niet branden. Lampje zelf doet het wel bij contact aanzetten
- Zet ik de motor heel even uit en weer aan is het probleem opgelost en rijdt hij weer prima (wel beetje brommen maar wel goed vermogen)
Onlangs vervangen: uitlaatspruitstuk en pakking, carterpan autom.bak
Kenteken: 93-PL-TJ
315.xxx op de teller
Sta open voor elke suggestie, de onderhoudende garage kan er niks mee.
Bij voorbaat dank!
Groet, Constantin
530D gaat brommen bij warme motor, soms vermogensverlies
Re: 530D gaat brommen bij warme motor, soms vermogensverlies
is de auto voorzien van een roetfilter?
JW
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Hi Struikje,
Via het menu op de display zie ik roetfilter, en te vervangen over 110.000km. Ik ga er maar vanuit dat er dan 1 inzit
Kan ik deze wellicht ook laten reinigen ipv vervangen?
Greetz
Via het menu op de display zie ik roetfilter, en te vervangen over 110.000km. Ik ga er maar vanuit dat er dan 1 inzit
Kan ik deze wellicht ook laten reinigen ipv vervangen?
Greetz
die melding is van je microfilter... dat is niet je DPF ;-)
wat je beschrijft, is namelijk wat er bij regenereren ongeveer ook gebeurt...
JW
wat je beschrijft, is namelijk wat er bij regenereren ongeveer ook gebeurt...
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Het vermogensverlies op de snelweg komt door het hergenereren, begrijp ik dat goed?
Is de status en werking van de DPF wel te zien met uitlezen bij de garage, en wat is een gebruikelijke oplossing .. elke tip welkom
Is de status en werking van de DPF wel te zien met uitlezen bij de garage, en wat is een gebruikelijke oplossing .. elke tip welkom
- PaulHeynen
- Contacteer:
Het klinkt inderdaad als het regenereren. Hoe vaak komt het voor? Het lijkt hierboven dat het toch wat vaker is dan moet. Dat kan gebeuren indien het regenereren niet volgens plan verloopt. Mogelijke oorzaken hiervoor zijn:
- De juiste temperatuur wordt niet bereikt. Meestal is dan 1 van de thermostaten stuk (kun je controleren via geheim menu).
- De gasklep werkt niet goed.
- De drukcensor bij het roetfilter geeft verkeerde waardes.
- De juiste temperatuur wordt niet bereikt. Meestal is dan 1 van de thermostaten stuk (kun je controleren via geheim menu).
- De gasklep werkt niet goed.
- De drukcensor bij het roetfilter geeft verkeerde waardes.