Help preheating please wait
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:14
Help preheating please wait
Mijn 530d van 2006 wil niet starten doet eigenlijks niks
In de ccc heeft hij eventjes aan preheating please wait
Maar de startmotor gaat niet draai
Nu heb ik de accu vanmorgen als gewisseld voor een nieuwe
Maar dat hielp niet
Auto uitgelezen maar geen rare storingen
Wie weet de oplossing
In de ccc heeft hij eventjes aan preheating please wait
Maar de startmotor gaat niet draai
Nu heb ik de accu vanmorgen als gewisseld voor een nieuwe
Maar dat hielp niet
Auto uitgelezen maar geen rare storingen
Wie weet de oplossing
Re: Help preheating please wait
Geen storingen kan bijna niet.
Als je een standaard uitlees toestel gebruikt dan is het normaal dat je niet alle fout codes ziet.
Lijkt bijna de start motor zelf alhoewel dit zeldzaam is op deze wagens.
Als je een standaard uitlees toestel gebruikt dan is het normaal dat je niet alle fout codes ziet.
Lijkt bijna de start motor zelf alhoewel dit zeldzaam is op deze wagens.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:14
Re: Help preheating please wait
Ik heb de auto uitgelezen met een Carly OBD 2 in combi met de betaalde app
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:14
Re: Help preheating please wait
Gloeier 4 en 5 fout en en iets met de uitlaat 0041bb en 004cf3
Re: Help preheating please wait
Uitlaatcodes lijken mij niet geheel onbelangrijk. Geen idee of dit er preventief voor zorgt dat de auto niet gestart kan worden. Zou in ieder geval code 0041BB verder bekijken. Van 004CF3 verwacht ik niet dat starten hiermee onmogelijk wordt. Hooguit slecht stationair en/of verbruik.
Code: 0041BB Exhaust back pressure sensor against particulate filter.
Code: 004CF3 Fault: Air flow meter signal
Code: 0041BB Exhaust back pressure sensor against particulate filter.
Code: 004CF3 Fault: Air flow meter signal
F20 116i 2012 (2017- )![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: Help preheating please wait
Nooit geweten dat zulke codes het starten verhinderen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Help preheating please wait
Staat er ook een datum/tijd log in van deze foutcodes? Deze zijn wel te zien in de carly app (mits je ze niet al gewiste hebt). Dadelijk zijn deze van een hele tijd terug.
Of deze het starten verhinderen weet ik ook niet...
Of deze het starten verhinderen weet ik ook niet...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:14
Re: Help preheating please wait
de auto doet het inmiddels weer wat het is geweest geen idee maar we hebben de pook van de automaat heen en weer gedaan en toen wou de auto starten maar wel raar heb ik gister ook geprobeerd maar toen wou de auto niet starten
ik heb nu een nieuw gloeimodule die ga ik van de week vervangen en de bloeiers door meten of zo ook werkelijk stuk zijn en anders vervangen waar zit de sensor van de exhaust back pressure sensor?
ik heb nu een nieuw gloeimodule die ga ik van de week vervangen en de bloeiers door meten of zo ook werkelijk stuk zijn en anders vervangen waar zit de sensor van de exhaust back pressure sensor?
Re: Help preheating please wait
Klinkt misschien gek ....maar Je krijgt normaal gesproken wel een melding als je de rem niet indrukt bij starten? Deze kun je namelijk ook uit zetten in je carly app?
Voer je laatste chassisnrs in https://www.etkbmw.com/ en dan even zoeken. Ik zag op de roetfilters een druksensor. Vaak te herkennen aan een hol slangetje naar wat elektronica toe.
Voer je laatste chassisnrs in https://www.etkbmw.com/ en dan even zoeken. Ik zag op de roetfilters een druksensor. Vaak te herkennen aan een hol slangetje naar wat elektronica toe.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Help preheating please wait
Bij het niet indrukken van de rem krijg je geen melding behalve de waarschuwing dat het contact op staat, een uitroepteken meen ik.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Help preheating please wait
Gloeibougies altijd vervangen, of je bent binnenkort opnieuw bezig. Is toch een werkje vermits de inlaat collector eraf moet.Janliekele schreef:de auto doet het inmiddels weer wat het is geweest geen idee maar we hebben de pook van de automaat heen en weer gedaan en toen wou de auto starten maar wel raar heb ik gister ook geprobeerd maar toen wou de auto niet starten
ik heb nu een nieuw gloeimodule die ga ik van de week vervangen en de bloeiers door meten of zo ook werkelijk stuk zijn en anders vervangen waar zit de sensor van de exhaust back pressure sensor?
Die Gloeibougies zijn de kost niet en ze gaan redelijk snel stuk.
Waarschijnlijk is je roetfilter aan het vol geraken, vandaag de melding van de back pressure.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Help preheating please wait
Je hebt gelijk...net even getest. Soms als ik de weg op moet draaien vanuit mijn oprit/garage moet ik wel eens wachten en dan zet ik die wel eens in de neutraal(automaat). En vergeet dan weer mijn rem in te trappen.tom_il schreef:Bij het niet indrukken van de rem krijg je geen melding behalve de waarschuwing dat het contact op staat, een uitroepteken meen ik.
![:S :s](./images/smilies/confused.gif)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:14
Re: Help preheating please wait
tom_il schreef:Gloeibougies altijd vervangen, of je bent binnenkort opnieuw bezig. Is toch een werkje vermits de inlaat collector eraf moet.Janliekele schreef:de auto doet het inmiddels weer wat het is geweest geen idee maar we hebben de pook van de automaat heen en weer gedaan en toen wou de auto starten maar wel raar heb ik gister ook geprobeerd maar toen wou de auto niet starten
ik heb nu een nieuw gloeimodule die ga ik van de week vervangen en de bloeiers door meten of zo ook werkelijk stuk zijn en anders vervangen waar zit de sensor van de exhaust back pressure sensor?
Die Gloeibougies zijn de kost niet en ze gaan redelijk snel stuk.
Waarschijnlijk is je roetfilter aan het vol geraken, vandaag de melding van de back pressure.
Zou de auto daar door niet willen starten ?
Re: Help preheating please wait
Neen.Janliekele schreef:tom_il schreef:Gloeibougies altijd vervangen, of je bent binnenkort opnieuw bezig. Is toch een werkje vermits de inlaat collector eraf moet.Janliekele schreef:de auto doet het inmiddels weer wat het is geweest geen idee maar we hebben de pook van de automaat heen en weer gedaan en toen wou de auto starten maar wel raar heb ik gister ook geprobeerd maar toen wou de auto niet starten
ik heb nu een nieuw gloeimodule die ga ik van de week vervangen en de bloeiers door meten of zo ook werkelijk stuk zijn en anders vervangen waar zit de sensor van de exhaust back pressure sensor?
Die Gloeibougies zijn de kost niet en ze gaan redelijk snel stuk.
Waarschijnlijk is je roetfilter aan het vol geraken, vandaag de melding van de back pressure.
Zou de auto daar door niet willen starten ?
Bij het checken van foutmeldingen is het altijd belangrijk te kijken wanneer de fout opgetreden is. Zoals hier nog aangegeven is. Mogelijk is de fout niet recent en het kan zelfs een glitch zijn. Fouten van duizenden km geleden zijn heel wat minder relevant. Ook het aantal keren dat een fout optreed geeft een goed beeld of er werkelijk een probleem is. Als de roetfilter effectief vol zit komt zo een fout terug.
Daarom na het uitlezen resetten en na een maand of zo opnieuw checken . Komt de fout terug dan weet je dat er effectief een probleem is. Ik neem zelden actie na één keer een fout uitgelezen te hebben, dat is het voordeel als je dit zelf kan.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Help preheating please wait
Ben toch nog even aan meedenken...Omdat er niet direct een foutmelding is...maakt je rempedaal goed contact? Of misschien NET niet goed genoeg toen.. In je rempedaal/schanier zit een schakelaar. Gaan o.a. de remlichten wel aan of blijven deze ook uit? Misschien is deze blijven hangen. Evt in de gaten houden?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht