Vacuumpot kapot

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bibic

Vacuumpot kapot

Bericht door bibic » 21 mar 2009, 18:24

Beste leden,

Ik heb even wat wijze raad nodig.

Ik was zojuist de vacuüm slangen van mij 320d aan het vervangen, ik was begonnen bij de slang die vanaf de vacuumpot naar de T-stuk loopt. Hierbij heb ik dus net iets te hard aan de slang getrokken waardoor de mondje van de vacuumpot afbrak :( Nu heb ik de slang rechtstreeks op de pc van de turbo aangesloten.... Alleen vraag ik me af of het nu kwaad kan als ik met de wagen ga rijden zonder vacuumpot ertussen. Maandag dan maar gelijk een nieuwe pot halen maar heb de auto eigenlijk wel nodig.... Ik zelf denk dat het eigenlijk niet zoveel kwaad kan... Wat denken jullie :?

Het gaat om de plastiek vacuumpot, nummer 6 op de tekening, slang nr:10 zit nu rechtstreeks op de pc aangesloten.
Afbeelding

Alvast bedankt voor de reacties!
Increase the Peace!

Mario TT

Re: Vacuumpot kapot

Bericht door Mario TT » 25 mar 2009, 16:26

Ik wens je er veel succes mee, er zit een reservoir op omdat de pomp een buffer moet opbouwen. Want als er dan iets bestuurd moet worden door de vacuumpomp heb je een vacuum nodig. Als je dan te weinig vacuum hebt dan gaan er dingen niet werken zoals het moet. Misschien dat zelfs je motormanagement lampje aan kan gaan hierdoor. Als je wilt weten wat er allemaal door een vacuum gestuurd wordt moet je even in het ETK spitten..
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

bibic

Re: Vacuumpot kapot

Bericht door bibic » 26 mar 2009, 15:26

T is al opgelost, wilde eigenlijk alleen weten als het echt nadelige gevolgen zou hebben als ik ermee ging rijden.
Heb het toch gedaan, merkte eigenlijk niks geks of raars aan de auto. Heb er 1 dag mee gereden (200KM)
Nieuwe reservoir koste 18e en heb gelijk de vacuüm slangen vervangen.
Increase the Peace!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”