Rick - BMW 535d lci

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
rickkerte60
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2014, 17:36

Rick - BMW 535d lci

Bericht door rickkerte60 » 12 feb 2018, 11:05

hoi allemaal
na een tijdje afwezig te zijn geweest ben ik weer terug.
ditmaal met een e60 535d lci uit 2007.
ik wilde perse een lci omdat ik die toch iets mooier vind.
mijn vriendin vind een station niet mooi dus bleef alleen sedan over. (helemaal geen straf :) )
de bimmer zit redelijk goed in de opties.
de eerste maar maanden heeft er een directeur van bmw duitsland mee gereden en na een paar maanden en 700km verder heeft martinistad groningen de auto gekocht.
ik heb bij de dealer een optielijst laten uitprinten die zal ik bij de foto's van de auto toevoegen.
ik ga zo ff terug naar de garage want ik vond het verbruik nogal hoog (1 op 10) en via het geheime menu zag ik dat de temperatuur tijdens rijden rond 65° en stationair rond 73° bleef.
dus denk aan een kapotte thermostaat.
de auto is gechipt en roetfilter zou er nog in moeten zitten.
misschien woont er iemand in de buurt die voor mij de auto kan uitlezen en het een en ander programmeren (zelf woon ik bij hoogeveen in de buurt)
ik zal straks ff kijken of ik er een paar foto's bij kan zetten.

groeten rick

HarkoB
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jan 2014, 13:42
Locatie: Balkbrug

Re: 535d lci

Bericht door HarkoB » 16 feb 2018, 08:24

Welkom! Heb de Carly adapter en app dus kan eea voor je uitlezen en coderen als je dat wilt. Niet zo professioneel als via INSTA etc maar je kan er best aardige dingen mee.

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: 535d lci

Bericht door Vintiem » 20 feb 2018, 16:02

Een 535d is niet zuinig hoor, als je er 1 op 13 gemiddeld mee denkt te kunnen rijden kom je van een heel koude kermis thuis. Heeft niets met een defecte thermostaat te maken.

Uiteraard wel goed dat je het gecheckt hebt want dit zorgt wel voor mogelijke problemen met regenereren en dus de conditie van je roetfilter

rfs88
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mar 2017, 10:29

Re: 535d lci

Bericht door rfs88 » 21 feb 2018, 07:43

Ligt toch eraan hoeveel snelweg je rijd...1:13 moet bij 80% snelweg toch wel lukken. Stad is wel moordend voor je verbruik...

Gebruikersavatar
PaulHeynen
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 535d lci

Bericht door PaulHeynen » 21 feb 2018, 11:32

Ik zit op 1:11,5 met een 535d E61.

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: 535d lci

Bericht door Quadrantz » 21 feb 2018, 14:50

Ik op 1 op 14 a 1 op 14,5 met een E61 530D uit 2006 (gechipt) maar rij dan ook 80 a 90% snelweg :)

rickkerte60
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2014, 17:36

Re: 535d lci

Bericht door rickkerte60 » 21 feb 2018, 18:32

ik heb hem natuurlijk niet gekocht voor de zuinigheid maar met mijn e60 530d pre lci (gechipt en zonder roetfilter) kwam ik toch een paar honderd km verder met 1 tank.
ook heb ik nog niet gemerkt dat hij aan het regenereren was en heb inmiddels al bijna 2000km gereden

rickkerte60
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2014, 17:36

Re: Rick - BMW 535d lci

Bericht door rickkerte60 » 21 feb 2018, 19:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rickkerte60
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2014, 17:36

Re: Rick - BMW 535d lci

Bericht door rickkerte60 » 21 feb 2018, 19:15

het zijn niet de mooiste foto's maar ben allang blij dat het gelukt is -_-

Gebruikersavatar
Tourer
Berichten: 222
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:48

Re: Rick - BMW 535d lci

Bericht door Tourer » 22 feb 2018, 10:08

Bij die temperaturen in het geheime menu is je thermostaat vrij zeker kapot. Blijft de vraag welke van de twee thermostaten kapot is, de EGR of de niet-EGR. Die eerste is nog redelijk eenvoudig te vervangen (heb ik destijds ook bij mijn e61 diesel moeten doen), de andere is beter 'verstopt' en dus wat meer werk.
Maar als je thermostaten weer goed werken zou het verbruik ook beter moeten worden. Bij mij scheelde dat een halve kilometer per liter.
1:10 is heel fors tenzij je veel stadsverkeer rijd.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: Rick - BMW 535d lci

Bericht door Quadrantz » 22 feb 2018, 10:10

rickkerte60 schreef:het zijn niet de mooiste foto's maar ben allang blij dat het gelukt is -_-
Foto's doen het niet he ;)

rickkerte60
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 dec 2014, 17:36

Re: Rick - BMW 535d lci

Bericht door rickkerte60 » 22 feb 2018, 15:46

gelukkig hoef ik ze niet zelf te vervangen dat gebeurd onder garantie.
de foto's vind ik heel apart gister deden ze het wel ik heb nog verschillende malen zitten kijken.
ff kijken hoe ik dat ga oplossen

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Rick - BMW 535d lci

Bericht door Vintiem » 22 feb 2018, 16:24

Gewoon beide vervangen, ze gaan beide defect en aangezien je niet weet of er uberhaupt al eens eentje is vervangen. Ik denk gezien je behoorlijk lage temperatuur dat de grote in ieder geval defect is, was bij mij destijds ook de grote die zorgde voor een vergelijkbare lage temperatuur. uitlezen geeft waarschijnlijk geen enkele foutmelding ( daarom worden deze door vele garages/dealers niet vervangen omdat ze niet in een foutenrapport naar voren komen....)

rfs88
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mar 2017, 10:29

Re: Rick - BMW 535d lci

Bericht door rfs88 » 23 feb 2018, 07:24

zsm doen voordat je PDF vol loopt...

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: Rick - BMW 535d lci

Bericht door frazz » 24 feb 2018, 10:57

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Afgelopen maandag heb ik een EGR en hoofd-thermostaat besteld bij autodoc, het kwam gisteren middag binnen.
De roetfilter zat vol en deze heb ik afgelopen dinsdag professioneel laten reinigen.
Dus thermostaten heb ik besteld om preventief te vervangen, wist toen nog niet of de huidige werkte of niet, omdat ik er nog niet mee kon rijden, mijn E60 530D LCI was vers uit Duitsland.

Na het terug rijden van DPF reiniging meteen de thermostaat gemeten met Torque en verborgen menu in het instrumenten cluster, het schommelde tussen de 60 en 760 graden, aldus thermostaat was stuk.
God weet hoelang er geen regeneratie is geweest.

Ga ze zelf vervangen bij in deze ijskoude weer.

Vraag me alleen af of ik de koelvloeistof moet vervangen of niet?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”