probleem koelinstallatie

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmw-freakske

probleem koelinstallatie

Bericht door bmw-freakske » 26 mar 2009, 18:31

Wel ik zit met een probleem. Het koelwater van mn auto komt altijd onder het pijl dat het moet staan, vul ik het bij, na 20km begint het lichtje al te branden. Staat de auto stil voor 4 dagen blijft het niveau hetzelfde, dus geen lek denk ik. Ik ben langs mn garagist gegaan en deze dacht dat het aan de thermostaat ligt, dus deze vervangen maar het gebeurt nog steeds. En heb hem ook al ontlucht dus daarvan kan het ook niet zijn. Wie kan mij hierbij helpen?

BoMeWm

Re: probleem koelinstallatie

Bericht door BoMeWm » 27 mar 2009, 11:18

Zou eens aan de waterpomp/slangen denken, omdat je geen verlies hebt bij stilstand (geen druk)
Zoek eens naar naar lekstrepen bij die onderdelen.

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 27 mar 2009, 12:14

Ga naar een fatsoenlijke dealer/garage, deze hebben speciale apparatuur (ik heb het zelf gelukkig) om je koelsysteem af te persen, hiermee komt er druk op te staan en kun je het lek makkelijker opsporen.
Lijkt me vreemd om een thermostaat te vervangen als je niet eens weet dat het daaraan ligt......
www. M3 register .nl

bmw-freakske

Bericht door bmw-freakske » 27 mar 2009, 12:18

Ik was naar een garagist gegaan en deze had de apparatuur. Gisterenavond ben ik er zelf nog achtergekomen waar het aan ligt. Had de motor aangezet om te kijken of er bij druk iets zou lekker maar zag niets, dus dacht, ga effe een eindje rijden en dan zien of er iets gelekt heeft. kom ik terug en zie ik weer niets. ik kijk eens naar de dop waar je het moet bijvullen en zie daar allemaal nat, dacht van, ga dat eens weg doen. Was het direct terug nat, en ik voelde effe, enja, het lekt gewoon daardoor, de dop sluit niet goed meer af. Dus heb ineens maar een nieuwe dop besteld

oke

Bericht door oke » 27 mar 2009, 14:33

bmw-freakske schreef:Dus heb ineens maar een nieuwe dop besteld
Coole zin, ineens had je dat gedaan...

Nou gelukkig dat je de lekkage hebt gevonden :)

bmw-freakske

Bericht door bmw-freakske » 27 mar 2009, 15:18

ben van België en hier is het een normale zin hoor :P. Ja gelukkig heb ik het gevonden maar nu heb ik wel 175€ uitgegeven aan iets dat niet kapot was :?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”