Tijdens rijden uitval motor bij koppeling indrukken
Tijdens rijden uitval motor bij koppeling indrukken
Beste forumleden,
Ik heb een vraag over mijn 3 -serie 2011. 318i
Een tijdje geleden had ik problemen welke sinds deze week weer terug zijn gekomen.
Tijdens het rijden valt geregeld mijn auto uit, als ik bijvoorbeeld vanuit de snelweg een afrit neem en ik moet stilstaan voor een stoplicht, of tijdens file rijden of zelfs binnendoor weggetjes. Het valt mij op dat voornamelijk in een hogere versnelling dit voorval gebeurd.
Als ik rij, en ik druk mijn koppeling in dan gaat mijn toerenteller tot onder de 500 rpm en valt vaak de motor uit. Soms hersteld eht toerental zich en voel je de auto een beetje schudden en stopt dan weer op 600/700 rpm.
Het stationair draaien van de auto heb ik geen problemen mee...
Kan het bijvoorbeeld bougies zijn, gaskleppenhuis oid?
En kunnen weersinvloeden ook een boosdoener zijn, vandaag had ik er weer last van (slecht weer, kouder en regenachtig)...
Tijdens de mooie dagen geen last van (kan ook puur toeval zijn)
Daarnaast dacht ik dat het aan type benzine lag, dus sinds 2mnd tank ik alleen bij een Shell (sindsdien geen last meer hiervan, tot de dag van vandaag...)
Iemand enig idee??
Zie enkele filmpjes:
https://streamable.com/kowyn (auto valt uit) 10-7
https://streamable.com/8pg24 (toerental hersteld zich weer) 10-7
https://streamable.com/axzkl (toerental hersteld zich weer 2X, en valt uiteindelijk tijdens het rijden uit!)
Ik heb een vraag over mijn 3 -serie 2011. 318i
Een tijdje geleden had ik problemen welke sinds deze week weer terug zijn gekomen.
Tijdens het rijden valt geregeld mijn auto uit, als ik bijvoorbeeld vanuit de snelweg een afrit neem en ik moet stilstaan voor een stoplicht, of tijdens file rijden of zelfs binnendoor weggetjes. Het valt mij op dat voornamelijk in een hogere versnelling dit voorval gebeurd.
Als ik rij, en ik druk mijn koppeling in dan gaat mijn toerenteller tot onder de 500 rpm en valt vaak de motor uit. Soms hersteld eht toerental zich en voel je de auto een beetje schudden en stopt dan weer op 600/700 rpm.
Het stationair draaien van de auto heb ik geen problemen mee...
Kan het bijvoorbeeld bougies zijn, gaskleppenhuis oid?
En kunnen weersinvloeden ook een boosdoener zijn, vandaag had ik er weer last van (slecht weer, kouder en regenachtig)...
Tijdens de mooie dagen geen last van (kan ook puur toeval zijn)
Daarnaast dacht ik dat het aan type benzine lag, dus sinds 2mnd tank ik alleen bij een Shell (sindsdien geen last meer hiervan, tot de dag van vandaag...)
Iemand enig idee??
Zie enkele filmpjes:
https://streamable.com/kowyn (auto valt uit) 10-7
https://streamable.com/8pg24 (toerental hersteld zich weer) 10-7
https://streamable.com/axzkl (toerental hersteld zich weer 2X, en valt uiteindelijk tijdens het rijden uit!)
- Superretard
Re: Tijdens rijden uitval motor bij koppeling indrukken
HPFP misschien..
-
Daytonawim
Even voorstellen in het voorstel topic wordt natuurlijk op prijs gesteld.
Dat ziet er idd wel vreemd uit.
Heb je em al eens uitgelezen?
Lijkt alsof ie stationair niet wil oppakken.
Dat ziet er idd wel vreemd uit.
Heb je em al eens uitgelezen?
Lijkt alsof ie stationair niet wil oppakken.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ga ik zeker doen (voorstellen) 
2mnd geleden tijdens grote beurt uitgelezen. Géén dingen gevonden.
Tevens tijdens deze beurt een reiniger in de benzine tank gedaan en dachten dat het wellicht aan de 'goedkope' benzine lag of het 'te leeg' rijden van de tank...
Dit doen wij sinds dien niet meer...
Voor de rest geen mankementen aan de auto, lampjes die branden of stotteren tijdens rijden...
Stationair ook rustig...
2mnd geleden tijdens grote beurt uitgelezen. Géén dingen gevonden.
Tevens tijdens deze beurt een reiniger in de benzine tank gedaan en dachten dat het wellicht aan de 'goedkope' benzine lag of het 'te leeg' rijden van de tank...
Dit doen wij sinds dien niet meer...
Voor de rest geen mankementen aan de auto, lampjes die branden of stotteren tijdens rijden...
Stationair ook rustig...
Laatst gewijzigd door Bart70 op 16 jul 2019, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Is dat het gaskleppenhuis?!
-
Daytonawim
high pressure fuel pomp
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Sinds de dag van de post weer geen issues meer gehad met het zakken van het toerental of uitvallen van...
Lijkt mij dan weer niet iets mechanisch wat stuk is...?
Dat zou ook mijn aanname zijn.
Gezien het evt periodiek kan voordoen. Moeilijker vast te stellen wat het is.
Echter wat heb je aan uitleesmogelijkheden en wat is je sleutelvaardigheid?
Misschien zit er wel een foutcode opgeslagen wat je een richting kan geven: dat het een sensor kan zijn of een lean/rich conditie heeft voorgedaan?
Ik zou zeggen evt. vacuumlek ofiets dergelijks omdat die zich weer oppakt bij gas geven.
* Controleer lucht en vacuümslangen kritisch op scheurtjes of dat ze goed vastzitten na de Luchtmassa meter.
wat voor motor is het N46?
Misschien zit er wel een foutcode opgeslagen wat je een richting kan geven: dat het een sensor kan zijn of een lean/rich conditie heeft voorgedaan?
Ik zou zeggen evt. vacuumlek ofiets dergelijks omdat die zich weer oppakt bij gas geven.
* Controleer lucht en vacuümslangen kritisch op scheurtjes of dat ze goed vastzitten na de Luchtmassa meter.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
- PorschefanRoel
Ik heb precies dit ook wel eens gehad op een N46 motor, deze zat wel in de E46.
De motor viel alleen uit als ik van de snelweg kwam en de koppeling in drukte, achteraf geen foutmelding terug te vinden...
Dit bleek bij mij iets heel simpels te zijn, de luchtinlaat slang zat niet goed vast en daardoor kreeg de motor te weinig lucht p hoge snelheid. Ik denk dat door het rijden de luchtstroom de inlaat wat opzij duwde, waardoor deze alleen stilviel als ik de koppeling indrukte als ik van de snelweg kwam.
De motor viel alleen uit als ik van de snelweg kwam en de koppeling in drukte, achteraf geen foutmelding terug te vinden...
Dit bleek bij mij iets heel simpels te zijn, de luchtinlaat slang zat niet goed vast en daardoor kreeg de motor te weinig lucht p hoge snelheid. Ik denk dat door het rijden de luchtstroom de inlaat wat opzij duwde, waardoor deze alleen stilviel als ik de koppeling indrukte als ik van de snelweg kwam.
Bedankt voor de reactie.ehombie schreef: ↑15 jul 2019, 08:38 Lijkt mij dan weer niet iets mechanisch wat stuk is...?
Zover ik het weet heb ik inderdaad N46 blok (zal nog even checken)
Heb een mooie video gevonden als guideline om een vacuumlek na te lopen: https://www.youtube.com/watch?v=3encrkBsss0
Wat ik destijds van de garage had vernomen bij het uitlezen , was dat er geen meldingen waren...
meer info heb ik hier niet over... :S