zoals het hoort een kleine (flinke) voorstelronde van mijn kant.
Mijn naam is Bas, forumnaam Baskart83, 37 jaar oud denk ik, samenwonend met vriendin en labrador in Hengelooo (OV). Ik heb afgelopen week een BMW 523I Touring uit 2007 gekocht.
Ik hoop dat ik wat langer, en vooral meer plezier heb van deze auto. Het betreft een vrij standaard (grotendeels) lci uitvoering. Handbak, half lederen bekleding enz.
De auto ziet er voor de leeftijd en vooral km stand best netjes uit, uiteraard zo zijn plekjes en krassen. 1 parkeerschade aan de bijrijderskant laat ik herstellen. Maar eerst de belangrijke dingen. Het is 1 grote storing aan niet werkende verlichtingen (die wel doen), achterruitenwisser die niet werkt enz, dus de kabelboom wordt door een specialist in Enschede deels vervangen.
Verder loopt de auto erg verrot de 1e 10 seconden , stotteren, stoten en vibreren.. zodra de 10 sec voorbij zijn loopt ie zijdezacht.
Hopen dat dit meevalt. Hiervoor gaat de auto morgen al naar dezelfde specialist. Grootste tegenvaller (door gewoon niet opletten van mij) waren uitgedroogde voorbanden, dermate zelfs dat ik na 4km al melding kreeg dat er een band leeg liep.. die middag direct nieuwe set banden laten monteren.
Normaliter zou ik teruggaan naar de garage waar ik de bmw weg heb, echter bleek mijn ingeruilde auto slechter als gedacht waardoor ik enige vorm van tegemoetkoming op mijn ronde buik kan schrijven(verkoper was bloedlink toenn ik kwam om te overleggen over de storingen van de kabel en motor die beroerde koude start heeft )heb een Ford Ka uit 2011 ingeruild met 86k km op de klok, waar ze de bak van konden vervangen wat achteraf bleek. Ding maakte wel wat lawaai maar dat was al zolang ik deze bij de dealer kocht 4 jaar geleden.
Ik ben echt een petrolhead, maar om de een of andere reden wat ongelukkig met auto's haha.
Ben begonnen met een megane coupe, woonde toen echter in Duitsland (net over de grens, na vuurwerkramp daar heen verhuisd). Reed teveel km's voor dat autootje, dus een diesel gekocht.
Mercedes C220 diesel uit 1997, geen turbo oid, 0-100 in 2 minuten, maar liep altijd. Na 2 jaar en bijna 100k km er een 318i cabrio (e30)voor de zomer bijgekocht. Tijdens een storm vond een fietsenstalling het mooi geweest,en.besloot vliegles te nemen, over mijn merc. Dak op stuur e.d. total loss.. vanwege overmacht met storm, fietsenstalling van pand van buren met verankeringen en al uit de grond gerukt te zijn, terwijl auto op grondstuk van ander bedrijf stond voelde geen enkele verzekering zich genoodzaakt om wat uit te keren. De net opgeknapte e30 cabrio verkocht en een 530d touring gekocht uit 2001 met toen 120k op de klok. God wat liep dat geweldig. Echter na 3 jaar en 180k km ermee gereden te hebben waren er teveel mankementen voor mij om deze nog aan te houden. Ingeruild op een Laguna 2.2 dci.. DE grootste fout ooit. Wat een naar ding. 2 jaar aan gehouden, 80k km mee gereden, en echt alles kapot gehad aan het ding. Ramen die spontaan in de deuren vallen, koppakking lek, bak revisie en toen kwam ik een hert tegen... toen snel ingeruild op een oude c180 (2000), hier 4 jaar met veel plezier in gereden zonder enige vorm van echt kapotte dingen. Verhuisd naar Nederland, maken bijna geen km's meer, laten we eens gek doen en een Ford Focus ST kopen.. met een gemiddeld verbruik van 19 liter op 100km bij stadsverbruik, en veel niet goed werkende dingen snel afscheid genomen en ingeruild bij de dealer op een Ka.. deze is nu ingeruild op de BMW. Uiteraard verwacht ik van een 2007 523i met 286k km op de klok geen perfecte auto, en houd zelfs rekening met onverwachte kosten om deze te krijgen zoals het hoort (kabelboom reparatie bijvoorbeeld). Ik heb de afgelopen jaren zo'n 7k km per jaar gereden, dus het verbruik is voor mij niet zo'n issue. En als je normaal doet in de stad is gemiddeld 1:10 volgens mij zelfs haalbaar. Maar laten we de diagnose morgen mbt motorstoring maar even afwachten.


