GROM audio probleem

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
SveMic

GROM audio probleem

Bericht door SveMic » 19 mei 2009, 16:19

Ik heb een Touring uit 2000 en ben al dagen bezig met het aansluiten van grom audio.

In het kort:
Ik heb van grom een kastje gekregen met een kabel voor de ipod en een kabel die naar de radio loopt. Ik moet de kabel in de ingang van de wisselaar stoppen en drie losse kabeltje combineren met drie kabels van de bestaande kabelboom. Dit is goed omschreven in de gebruiksaanwijzing.

Ik heb alles aangesloten en het werkt perfect:
Bij het inbouwen speelt de ipod op de radio lekker door en ik haal nadat het dashboard dicht is de sleutel eruit. Ik stop eigenlijk zonder nadenken de sleutel terug en de radio gaat weer aan. Ik kies de ipod weer en de radio geeft aan "geen cd's".

Ik trek alles weer open, controleer alle draden en test de radio. Deze stuurt de ipod weer aan en al spelend bouw ik alles weer dicht. Ik draai de sleutel terug maar haal hem niet eruit. De radio gaat wel uit. Ik draai de sleutel weer door en de radio begint te spelen net als de ipod. Ik blij en verlaat de auto.

Een uur later wil ik met de auto weg en krijg tot mijn verbazing weer de melding op de radio "geen cd's". De ipod wordt wel gewoon opgeladen maar de muziek is niet hoorbaar via de radio.

Ik weet niet wat er mis gaat en kan bij grom ook niets vinden in alle gebruiksaanwijzingen. De draden zijn nu 4 keer gecontroleerd. Iemand een idee?

robinmelis

Re: GROM audio probleem

Bericht door robinmelis » 20 mei 2009, 02:50

heeft u de cd-wisselaar losgekoppelt?

ik heb deze ook ingebouwd, en ik had dit probleem ook en ik was vergeten de cd-wisselaar los te koppelen.
eens de cd-wisselaar losgekoppelt werkte dit alles.

SveMic

Bericht door SveMic » 20 mei 2009, 09:05

Nee dit heb ik niet gedaan. Ik ga het straks proberen.. Alvast bedankt voor het meedenken. ;)
Laatst gewijzigd door Farl op 20 mei 2009, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd

SveMic

Bericht door SveMic » 25 mei 2009, 14:47

Probleem opgelost. Dank je :zwaai:

robinmelis

Bericht door robinmelis » 25 mei 2009, 22:11

graag gedaan :D, was het nu de cd-wisselaar dat het probleem gaf ?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”