Vandaag de BMW 320d touring (2002 / 250.000 KM) weggebracht voor APK. Best wel wat dingen. Nieuwe schokbrekers en fuseekogel. Met APK en olieservice toch zo'n 800 euro lichter. Nu bij een garage in het dorp. Vorig jaar bij de dealer ook 1.200 euro uitgegeven (remschijven en blokken, nieuwe banden, stabilisatorstang). Vind het elk jaar best wat. Maar goed hoort erbij.
Maar nu vroeg ik me af wat jullie per jaar besteden aan de e46. En dan puur aan onderhoud en reparatie. Dus niet aan een mooiere velgen, een nieuw audio systeem, enz. Laat maar horen, ik ben benieuwd.
Jaarlijkse kosten
Re: Jaarlijkse kosten
Je moet er natuurlijk ook wat 'geluk' bij hebben, en de rijstijl en het aantal kilometers dat je per jaar rijdt is natuurlijk ook van levensbelang.
In principe hoeft een APK'tje de kop niet te kosten (ik betaal 35-45 euro bij een onafhankelijk keurstation), en zorg dan natuurlijk dat de auto van tevoren goed is nagekeken zodat ie er in feite 9 van de 10 keer goed doorheen komt.....
Onderhoud hoort er idd bij, al hoeft dat nooit niet zóveel te kosten. Oké bezuinigen op bijv. Olie is nooit een goed idee, maar je zou het eens zelf kunnen proberen of iemand die je goed kent. Kleine beurtjes zijn namelijk klusjes 'van niks'.
Zo geef ik mijn (en andermans) auto's regelmatig beurtjes, waarbij ik natuurlijk de beste olie gebruik en alle filters vernieuw. Kosten 100-200 euro, prima te doen dus....
Een grote beurt ( 'Inspectie II' ) is natuurlijk een tikkie duurder, maar hoeft natuurlijk niet ieder jaar plaats te vinden.
Ik heb overigens op 250 tot 500 euro gestemd.
In principe hoeft een APK'tje de kop niet te kosten (ik betaal 35-45 euro bij een onafhankelijk keurstation), en zorg dan natuurlijk dat de auto van tevoren goed is nagekeken zodat ie er in feite 9 van de 10 keer goed doorheen komt.....
Onderhoud hoort er idd bij, al hoeft dat nooit niet zóveel te kosten. Oké bezuinigen op bijv. Olie is nooit een goed idee, maar je zou het eens zelf kunnen proberen of iemand die je goed kent. Kleine beurtjes zijn namelijk klusjes 'van niks'.
Zo geef ik mijn (en andermans) auto's regelmatig beurtjes, waarbij ik natuurlijk de beste olie gebruik en alle filters vernieuw. Kosten 100-200 euro, prima te doen dus....
Een grote beurt ( 'Inspectie II' ) is natuurlijk een tikkie duurder, maar hoeft natuurlijk niet ieder jaar plaats te vinden.
Ik heb overigens op 250 tot 500 euro gestemd.
www. M3 register .nl
-
Griffendahl
Ik kan zo'n kosten indicatie niet meer maken, bij mij loopt modden en onderhoud in sommige gevallen vlekkeloos in elkaar over... Toen mijn remschijven versleten waren heb ik er bijvoorbeeld geen OEM materiaal onder gezet. Voor sommige andere onderdelen geldt dit net zo. Op die manier is het moeilijk een schatting te maken.
Het is hierbij ook belangrijk om te weten hoeveel km's er gereden wordt per jaar.
Anders kan je geen goede conclusie trekken...
Anders kan je geen goede conclusie trekken...
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
Inderdaad Bocca, en hoeveel er al gereden zijn. Methodologisch rammelt dit aan alle kanten. Maar ik ben gewoon benieuwd.