Problemen met E36 320
Problemen met E36 320
Hallo allemaal, ik ben al sinds enige tijd een verwoed lezer van dit forum.
Ik zit sinds enige tijd echter met een paar problemen.
De auto wordt steeds afgekeurd voor de APK door een te hoog CO-gehalte, deze is ong. 2,5.
Ik heb al een andere lambdasonde en katalysator gemonteerd, maar dat hielp niet.
Ik wou kijken naar de lmm, en heb deze verwijderd, toen zag ik dat er allemaal bruine smurrie in de rubberbalg zat.
De gasklep was natuurijk ook vies.
Als ik de motor laat lopen en de stekker van de lmm loshaal, dan gebeurt er niets, als ik de stekker er weer op zet lijkt het of de motor af wil slaan, maar gaat daarna weer netjes station lopen????
De auto loop verder goed, dus dat is het probleem niet, het is de apk.
Ik heb ook last dat rechtsachter het wiellager steeds los gaat.Ik heb al twee keer een nieuw lager erin gezet.
Loctite en goed borgen van de borgmoer hielp ook al niet.
Ik heb de BMW nu een jaar, maar de lol gaat er zo wel een beetje af. ;( ;(
Ik hoop dat er iemand is die me wijzer kan maken.
Ik zit sinds enige tijd echter met een paar problemen.
De auto wordt steeds afgekeurd voor de APK door een te hoog CO-gehalte, deze is ong. 2,5.
Ik heb al een andere lambdasonde en katalysator gemonteerd, maar dat hielp niet.
Ik wou kijken naar de lmm, en heb deze verwijderd, toen zag ik dat er allemaal bruine smurrie in de rubberbalg zat.
De gasklep was natuurijk ook vies.
Als ik de motor laat lopen en de stekker van de lmm loshaal, dan gebeurt er niets, als ik de stekker er weer op zet lijkt het of de motor af wil slaan, maar gaat daarna weer netjes station lopen????
De auto loop verder goed, dus dat is het probleem niet, het is de apk.
Ik heb ook last dat rechtsachter het wiellager steeds los gaat.Ik heb al twee keer een nieuw lager erin gezet.
Loctite en goed borgen van de borgmoer hielp ook al niet.
Ik heb de BMW nu een jaar, maar de lol gaat er zo wel een beetje af. ;( ;(
Ik hoop dat er iemand is die me wijzer kan maken.
Re: Problemen met E36 320
voor je wiellager: controleer goed of je velgen niet krom zijn... en verder zou ik ook niet echt weten wat er anders mis kan zijn.. of het moet heel fout gemonteerd worden
-- Houdoe wanne --
Heb je geen spacers? dan gaan je lagers ook naar de klote.
De CO-gehalte, kunnen meerdere dingen zijn.
heb je de katalysator er nog onder? zo niet, dan kan dat het zijn.
als je die er wel onder hebt, kijk of hij niet kapot is van binnen of leeg gehaald.
ik heb zelf ook wel eens gehad dat de vacuumslangetje lek waren,
De CO-gehalte, kunnen meerdere dingen zijn.
heb je de katalysator er nog onder? zo niet, dan kan dat het zijn.
als je die er wel onder hebt, kijk of hij niet kapot is van binnen of leeg gehaald.
ik heb zelf ook wel eens gehad dat de vacuumslangetje lek waren,
-
Cliff
Hij heeft al een andere katalysator geplaatst zegt ie toch..... 
Spacers zitten er op, maar aan de voorkant?!
Ik heb ook gehoord dat het wel eens de temperatuursensor zou kunnen zijn.
Als hij koud is draait ie 800 toeren, maar dat gaat al gauw naar 600, ook met dit weer, dus of dat het is??
Ik heb ook gehoord dat het wel eens de temperatuursensor zou kunnen zijn.
Als hij koud is draait ie 800 toeren, maar dat gaat al gauw naar 600, ook met dit weer, dus of dat het is??
Ik denk dat het de lmm is. Er mag daar echt geen rotzooi in zitten want die meet hoeveel lucht je blok in gaat. Dus zou het ff met een andere lmm proberen want een co van 2,5 is wel idioot hoog. En als je lamba en kat al vervangen hebt...
Loopt hij nog wel op alle 6 de cilinders? Omstebeurt een bobine losmaken.
Hoop dat je hier wat aan hept
Gr
Loopt hij nog wel op alle 6 de cilinders? Omstebeurt een bobine losmaken.
Hoop dat je hier wat aan hept
Gr
Ik heb zelfs wel eens een CO gehad van 5,5 dat komt wel vaker voor hoor, alleen het zet je zo aan het zoeken.
Ik heb ook geen probleem met een co van 2,5 maar de apkkeurmeester wel!
Het idee van de bobines heb ik ook al geprobeerd, deze zijn allemaal goed.
Kan het ook komen doordat er van die smurrie in de bocht voor de gasklep zat?
Dit wordt dan natuurlijk ook de cilinders ingezogen.
Het idee van de bobines heb ik ook al geprobeerd, deze zijn allemaal goed.
Kan het ook komen doordat er van die smurrie in de bocht voor de gasklep zat?
Dit wordt dan natuurlijk ook de cilinders ingezogen.
In mijn ogen moet alles wat na het luchtfilter komt (lmm, bochtvoor de gasklep etc.) brandschoon zijn.
'Smurrie' hierin is een slechte zaak! Dat hoort daar echt niet te zitten
Dit verstopt de boel. Zo klopt de verhouding tussen lucht / benzine toevoer niet meer, en is de verbranding in de motor verre van optimaal. Ik zou dat meteen maar schoonmaken / vervangen voordat je verder gaat zoeken en dure onderdelen gaat aanschaffen.
Dat je motor even slecht gaat lopen als je de lmm weer aansluit is logisch. Een computer berekent de optimale verhouding tussen benzine en lucht. Als je de lmm weer aansluit past de computer de luchttoevoer aan, maar omdat het toevoerkanaal hiervan 'verstopt' is werken de aanpassingen die de computer doet niet goed.
Succes ermee!
Niels
'Smurrie' hierin is een slechte zaak! Dat hoort daar echt niet te zitten
Dat je motor even slecht gaat lopen als je de lmm weer aansluit is logisch. Een computer berekent de optimale verhouding tussen benzine en lucht. Als je de lmm weer aansluit past de computer de luchttoevoer aan, maar omdat het toevoerkanaal hiervan 'verstopt' is werken de aanpassingen die de computer doet niet goed.
Succes ermee!
Niels
ja daar zou het ook door kunnen komen dat hij die smurrie aan het verbranden is. Maar waar komt die smurrie vandaan? Ik denk van je carterventilatie, maar het hoort niet dat er allemaal smurrie mee je inlaat spruitstuk in gaat. Er zal mis wat fout zitten in je carter vertilatie. Als het goed is zit er bij je carter vertilatie een filter dat niet alle rotzooi mee gaat.
Zuipt hij ook olie?? daar kan je het aan merken.
Zuipt hij ook olie?? daar kan je het aan merken.
Heb je de wagen overdreven lang warm gereden? Ik heb hetzelfde probleem elk jaar. Klein stukje snelweg en de temp. meter in het midden is niet genoeg. Zelfde stukje terug en stuk binnenstad en de CO is ineens prima.

Nou, eindelijk is het grootste probleem opgelost.De lambdasonde vervangen door een nieuwe, en co was o en lambda 1
APK was meer dan 2 maanden verlopen, dus hoop niet dat ik alsnog een boete krijg.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
APK was meer dan 2 maanden verlopen, dus hoop niet dat ik alsnog een boete krijg.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
vreemd dat het vervangen van de lambdasonde nu wel nut had en eerst niet.... of had je eerst een andere gebruikte getest??
-- Houdoe wanne --
Ja, ik had eerst natuurlijk een gebruikte geprobeerd.Ik weet niet meer van wie |(
Je probeerd natuurlijk eerst de goedkope oplossingen, maar ja.....achteraf kijk je de koe in de kont!
Je probeerd natuurlijk eerst de goedkope oplossingen, maar ja.....achteraf kijk je de koe in de kont!