Auto loopt niet lekker stationair
-
aspire0316
Auto loopt niet lekker stationair
Ik heb 2 kleine probleempjes met mn auto.
Starten gaat zonder problemen maar als ik hem een tijdje stationair laat lopen zakt ie weg onder de 1000 toeren, en af en toe tegen de 500 en dan slaat de auto bijna af.
Als ik dan gas geef tot 2000-2500 toeren dan loopt het toerental ook weer langzaam terug naar de 1000 toeren of lager.
Komt dit probleem iemand bekend voor?
Het volgende probleem is dat als de auto een stuk heeft gereden hij af en toe heel hoog in de toeren schiet en weer terug, en af en toe begint te schokken alsof hij wilt afslaan dit gebeurd bij snelheden tussen de 20 en 60.
Ik hoop dat deze problemen voor iemand hier bekend voorkomen, en er een oplossing voor heeft.
Starten gaat zonder problemen maar als ik hem een tijdje stationair laat lopen zakt ie weg onder de 1000 toeren, en af en toe tegen de 500 en dan slaat de auto bijna af.
Als ik dan gas geef tot 2000-2500 toeren dan loopt het toerental ook weer langzaam terug naar de 1000 toeren of lager.
Komt dit probleem iemand bekend voor?
Het volgende probleem is dat als de auto een stuk heeft gereden hij af en toe heel hoog in de toeren schiet en weer terug, en af en toe begint te schokken alsof hij wilt afslaan dit gebeurd bij snelheden tussen de 20 en 60.
Ik hoop dat deze problemen voor iemand hier bekend voorkomen, en er een oplossing voor heeft.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Auto loopt niet lekker stationair
1000 toeren is sowieso teveel voor stationair.
Klinkt als een vacuum probleem.
Zijn alle slangetjes heel onder de motorkap??
-
aspire0316
Hij schommelt tussen de 500 en 1100 denk ik ongeveer.bjornc schreef:1000 toeren is sowieso teveel voor stationair.
Ik ga zometeen even onder de motorkap kijken of alle slangetjes nog heel zijn.Fabian79 schreef:Klinkt als een vacuum probleem.
Bij stationair moet de auto gewoon een mooie constante waarde aannemen tussen 600 en 900 toeren.
Als de auto koud is kan het wat meer zijn. Wild (zenuwachtig) schommelen mag nooit.
Als de auto koud is kan het wat meer zijn. Wild (zenuwachtig) schommelen mag nooit.
-
aspire0316
Ik heb net even alle slangetjes onder de motorkap gecontroleerd en ze zijn allemaal goed. Ik heb wel iets anders gevonden wat misschien wat minder goed is, een bougiedop zit geen rubber omheen heb er even een foto van gemaakt.

Zou het misschien ook daarmee te maken kunnen hebben?

Zou het misschien ook daarmee te maken kunnen hebben?
-
aspire0316
Net even een filmpje er van gemaakt maakt het allemaal misschien wat duidelijker.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cyfkBoQCarI&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cyfkBoQCarI&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Misschien lambdasensor? :?
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cyfkBoQCarI&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cyfkBoQCarI&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Misschien lambdasensor? :?
als hij ook zuipt geef ik de kans op je lambdasonde, stappenmotor of luchtmassameter kun je beter eerst even schoonmaken met remmenreiniger.
M.v.g.
M.v.g.
Dit vraagt dus gewoon om uitlezen in combinatie met een 4 gastest. Dan word je vaak meteen duidelijk welke sensor de geest heeft gegeven.
Laatst gewijzigd door Fabian79 op 16 jan 2010, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit vraagt ook om een poestbeurt onder the hood 
-
aspire0316
Ik heb deze tekst ergens op internet gevonden, en ook geprobeerd om de lambda sonde te testen en als ik gas geef tot 1500 toeren dan blijft hij ook stabiel op de 1500 toeren staan.Laat de motor tussen de 1.500 en de 2.000 rpm's draaien. Gaspedaal voet niet bewegen! Bij een goed werkende zou het toerental stabiel moeten blijven. Dit check je op je toerenteller.
Als die tekst klopt dan zou het dus niet aan m'n lambda sonde moeten liggen maar aan iets anders.
Hij zuipt niet extreem veel 1 op 10 ongeveer.W&M schreef:als hij ook zuipt geef ik de kans op je lambdasonde, stappenmotor of luchtmassameter kun je beter eerst even schoonmaken met remmenreiniger.
M.v.g.
Ik zou de auto best willen laten uitlezen maar weet iemand hoeveel dit ongeveer zou kosten bij de dealer?Fabian79 schreef:Dit vraagt dus gewoon om uitlezen in combinatie met een 4 gastest. Dan word je vaak meteen duidelijk welke sensor de geest heeft gegeven.
-
aspire0316
De problemen zijn zo goed als opgelost. ;D
Thnx voor de tips etc.
Thnx voor de tips etc.
wat heb je precies gedaan om het op te lossen?
en wat is je km-stand? (vind ik erg interessant om te weten, kom ik nog eens op terug)
en wat is je km-stand? (vind ik erg interessant om te weten, kom ik nog eens op terug)
-
aspire0316
Ik heb de gasklep en het gasklephuis schoon gemaakt. had m eerst even laten uitlezen bij dealer daar bleek dat dat niet zo lekker werkte
km stand is nu 203000 ongeveer
km stand is nu 203000 ongeveer
Bedankt!
Hoe heb je het schoongemaakt?
Hoe heb je het schoongemaakt?