Wielkasten uitroller maken
Wielkasten uitroller maken
Bmw fans nu even wat anders.
Ik zit in de ziektewet en dan weet je dan ga je dingen bedenken want je verveelt je ziekelijk.
Ik zat zo eens naar mijn auto te kijken die voor de deur staat en dacht o ja, hij loopt ook nog aan voor in de wielkasten (235-40-18).
Nu had ik gekeken voor een wielkasten uitroller, ten eerste kon ik die (bijna) niet vinden en toen ik er eindelijk 1 gevonden had...250 dikke euro's!
Nu dacht ik, die kan ik zelf ook maken, ben immers metaalbewerker.
Mijn vraag, heeft iemand van jullie zo'n ding of weet iemand waar ik een tekening weg kan halen?
Want dan kan ik de maten overnemen, ik heb ook wel van foto's afgekeken hoe groot zo'n ding nou is en wat er allemaal aan zit maar ik kan toch niet helemaal tot in detail kijken.
Als iemand mij hieraan kan helpen zou dat hartstikke fijn zijn en zal ik er ook zeker een DIY van maken zodat de handige mensen onder ons er ook een kunnen fixen.
Groeten Willem
Ik zit in de ziektewet en dan weet je dan ga je dingen bedenken want je verveelt je ziekelijk.
Ik zat zo eens naar mijn auto te kijken die voor de deur staat en dacht o ja, hij loopt ook nog aan voor in de wielkasten (235-40-18).
Nu had ik gekeken voor een wielkasten uitroller, ten eerste kon ik die (bijna) niet vinden en toen ik er eindelijk 1 gevonden had...250 dikke euro's!
Nu dacht ik, die kan ik zelf ook maken, ben immers metaalbewerker.
Mijn vraag, heeft iemand van jullie zo'n ding of weet iemand waar ik een tekening weg kan halen?
Want dan kan ik de maten overnemen, ik heb ook wel van foto's afgekeken hoe groot zo'n ding nou is en wat er allemaal aan zit maar ik kan toch niet helemaal tot in detail kijken.
Als iemand mij hieraan kan helpen zou dat hartstikke fijn zijn en zal ik er ook zeker een DIY van maken zodat de handige mensen onder ons er ook een kunnen fixen.
Groeten Willem
Re: Wielkasten uitroller maken
Zon ding in elkaar zetten zal het werk wel niet zijn.
Maar het uitrollen zelf... dat laat ik dan toch liever doen.
Maar het uitrollen zelf... dat laat ik dan toch liever doen.
Dat zal geen probleem zijn voor mij, daar maak ik mij geen zorgen over.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Edit:
- Ik heb ook volgende gevonden:
KLIK
Op basis van een krik gemaakt
De kunststof wielen zou ik bij Overtoom of Protempo halen. (Of gewoon ebay)
Laat je het eindresultaat ff zien?
Ik ga voor de eerste, kunstof wielen maak ik ook zelf, ik heb beschikking tot een draaibank
.
ik zat te denken aan 60 mm breed en een diameter van 40 mm, zal dat goed komen of moet ik groter of kleiner?
En ik laat zeker het eindresultaat zien!
ik zat te denken aan 60 mm breed en een diameter van 40 mm, zal dat goed komen of moet ik groter of kleiner?
En ik laat zeker het eindresultaat zien!
- bjornc
Zal wel een prima maat zijn denk ik.
Welk materiaal ga je voor de rollen gebruiken?
Ik zou hem zeker weten met lagers inzetten, maar da's mijn mening.
Welk materiaal ga je voor de rollen gebruiken?
Ik zou hem zeker weten met lagers inzetten, maar da's mijn mening.
-
rpd
hey w&m,
ik heb een tijdje terug mijn wielkasten ook uit laten rollen bij dreamworkscartuning
http://www.dreamworkscartuning.nl/index.html wel leuke site om eens op te kijken, staan wat mooie klassiekers op die die zelf heeft omgebouwd. Uitrollen was 75 euro per wielkast.
Maargoed dat ff terzijde. Het uitrollen zelf is niet zo moeilijk. Ik weet nu dat je nogal spulletjes tot je beschikking hebt en zelf zo'n ding maken is niet zo moeilijk, alleen idd wat goeie richtlijnen en maten zoeken
Als je je wielkasten uit gaat rollen moet je wel zorgen dat je je wielkast even goed opwarmt aan de binnenkant, met een verfafbrander ofzo, anders gaat je lak springen. En verder is het piece of cake, eerst onder een hoek rollen, zodat je je de rand omrolt en dan de rol plat zetten, zodat je de rand plat tegen je wielkast kan rollen. Even afkitten tegen roest en klaar is kees.
ik heb een tijdje terug mijn wielkasten ook uit laten rollen bij dreamworkscartuning
http://www.dreamworkscartuning.nl/index.html wel leuke site om eens op te kijken, staan wat mooie klassiekers op die die zelf heeft omgebouwd. Uitrollen was 75 euro per wielkast.
Maargoed dat ff terzijde. Het uitrollen zelf is niet zo moeilijk. Ik weet nu dat je nogal spulletjes tot je beschikking hebt en zelf zo'n ding maken is niet zo moeilijk, alleen idd wat goeie richtlijnen en maten zoeken
Als je je wielkasten uit gaat rollen moet je wel zorgen dat je je wielkast even goed opwarmt aan de binnenkant, met een verfafbrander ofzo, anders gaat je lak springen. En verder is het piece of cake, eerst onder een hoek rollen, zodat je je de rand omrolt en dan de rol plat zetten, zodat je de rand plat tegen je wielkast kan rollen. Even afkitten tegen roest en klaar is kees.
- bjornc
Niet vergeten vooraf eerst goed schoon te maken.
Achteraf kom je er nooit meer bij natuurlijk
Achteraf kom je er nooit meer bij natuurlijk
Ook met verf ben ik bekendAls je je wielkasten uit gaat rollen moet je wel zorgen dat je je wielkast even goed opwarmt aan de binnenkant, met een verfafbrander ofzo, anders gaat je lak springen.
Maar bedankt voor jullie adviezen
Ik zal het wel niet 1,2,3 klaarhebben want ik heb nogal wat tijd tekort de laatste tijd maar maak af en toe wel wat klaar, heeft ook geen haast, zodra ik dat dingetje op het werk in mekaar heb geflanseld kan ik in mijn eigen werkplaats op mijn gemakje mijn wielkasten doen.
- Spoiler: Laat zien
dat vind ik zoo supervet, de wil is er ook wel om dat te doen maar ik weet in vredesnaam niet hoe ik het dan moet aanpakken om de motorkap te openen als alles klaar is...?
ik heb dit ook gedaan bij een maatje van mij, maar dit is een honda en net een tikkie makkelijker zie maar:

Weet iemand hoe ik het bij mijzelf aan zou moeten pakken?
P.S. zeuren kan ik he
-
rpd
dan zul je iets moeten maken, waardoor je je motorkap via je grill kan openen. Bij sommige type's van bmw (weet niet welke allemaal) komt er een hendeltje door de nieren als je je motorkap ontgrendeld. Zoiets zul je dan moeten maken
- bjornc
Bijwerking van de medicijnen? (je zei al in de ziektewet te zittenW&M schreef:dat vind ik zoo supervet,
Dat is zoooo TJoening... (|
Bij de E39 verschijnt er ook een hendeltje uit de nieren om de motorkap te openen..
Vond je plannen van wielkasten uitrollen nog mooi.. Maar wat je nou loop te brabbelen!
Vond je plannen van wielkasten uitrollen nog mooi.. Maar wat je nou loop te brabbelen!
ik doe niet aan medicijnen, ieder z'n eigen smaak toch of moeten we allemaal hetzelfde rijden als elkaar?bjornc schreef:Bijwerking van de medicijnen? (je zei al in de ziektewet te zitten )W&M schreef: dat vind ik zoo supervet,
Dat is zoooo TJoening...
-
rpd
Ieder zijn eigen ding he jongens
daar hoef je toch niet gelijk zulke opmerkingen over te maken