Het is een mooie auto, maar net iets boven het budget...
Mijn vraag om om te kunnen bouwen komt uit het feit dat de bak vernieuwd moet worden.
Het is namelijke zo dat er een jankend (piepgeluid) klinkt wanneer ik optrek en rijdt. Dit is enkel in de 1e, 2e, 3e en 4e versnelling. Zogauw de koppeling ingetrapt wordt is het voorbij. Zet ik de auto in de vrij, dan is het geluid er ook, maar dan wat diffuser. De bak schakeld ook zeer slecht en soms schiet de bak zomaar uit de versnelling.
Nu heb ik mij op een ander forum laten vertellen dat waarschijnlijk de lagers versleten of kapot zijn.
De bak heeft een lange tijd zonder olie gezeten (kwamen we van de week achter). Hij was kurkdroog.
Omdat ik altijd al graag een automaat had willen hebben, vroeg ik mij af wat er allemaal bij zou komen kijken. Wat er allemaal vervangen of verandert zou moeten worden. Buiten het budget even om.
Er zal waarschijnlijk zo wie zo een andere bak in moeten.
Ik ben er al wel achter dat de aandrijfstang vervangen moet, want voor een automaat is die kleiner? Het vliegwiel gaat er uit, koppelomvormer erin, andere bak (automaat) ander pedalenset. Wat nog meer?
Het is even voor mijn beeld vorming.
PS. Ik zal er van de week even een filmpje van maken. (geluid) Misschien kunnen jullie daar wat mee.