Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
E46dwin

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Bericht door E46dwin » 17 mar 2009, 17:41

bibic schreef:Ik irriteer me er wel eens aan dat de radio geen mute functie heeft, maar gelijk uit moet zetten... -_-
Wat voor radio dan? Bij mijn MK4 is muten gewoon op de draaiknop van de volume drukken (navi scherm blijft dan gewoon actief)

Jussi

Bericht door Jussi » 17 mar 2009, 17:42

bibic schreef:Ik irriteer me er wel eens aan dat de radio geen mute functie heeft, maar gelijk uit moet zetten... -_-
Huh? Gewoon op de volume knop duwen toch? Of gaat die dan helemaal uit? (Ik weet het even niet meer)

Robbel

Bericht door Robbel » 17 mar 2009, 17:54

E46dwin schreef:
PATRON schreef:dat vind ik ook! maar bij een andere topic werd dat ook gezegd dacht ik en dat was een soort beveiliging voor je raam.. want als er bijvoorbeeld zand of modder op je ruit zit en dat ding gaat opeens wissen kan je ruit gekrast worden..
Daar zit wel wat in, het zou bijvoorbeeld ook jammer zijn als je ruitenwisser gelijk aan gaat als er in de winter een pak sneeuw op de ruit ligt of het rubber is vastgevroren. Scheelt weer risico op een kapotte ruitenwissermotor of mechanisme. Dan maar ff pookje heen en weer.
hmm, daar had ik nog niet bij stilgestaan idd..toch wel een beetje over nagedacht bij BMW :+
tienus schreef:het lelijke knopje voor het verstellen van de electrische buitenspiegels.. Ziet eruit als uit t jaar 0.
Klopt idd..hadden zeker stukken mooier gekund, en dan ook met een mooi rood sfeerlampje eronder zeg maar :)
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

JonasCoryn

Bericht door JonasCoryn » 17 mar 2009, 19:28

Gewoon het volume volledig minderen gaat toch ook?
Duurt minstens even lang als op een mute knopje drukken.:P
Afbeelding

bibic

Bericht door bibic » 17 mar 2009, 23:14

Is ook een optie :D

Maar blijft irri -_-
Increase the Peace!

dropje328ci

Bericht door dropje328ci » 18 mar 2009, 00:43

hoe merk je dat je sub frame kapot is dan?
heb een 328ci uit 99 die had een hele goede score zag ik :(
ik irriteer me aan het snelle onderstuur op een rontonde en korte bochten.

320driver

Bericht door 320driver » 18 mar 2009, 11:37

Harde krakende geluiden onder de auto bij bochten die je neemt, achteruitrijden etc.

kleze

Bericht door kleze » 07 apr 2009, 12:28

Robbel schreef:
E46dwin schreef:
PATRON schreef:dat vind ik ook! maar bij een andere topic werd dat ook gezegd dacht ik en dat was een soort beveiliging voor je raam.. want als er bijvoorbeeld zand of modder op je ruit zit en dat ding gaat opeens wissen kan je ruit gekrast worden..
Daar zit wel wat in, het zou bijvoorbeeld ook jammer zijn als je ruitenwisser gelijk aan gaat als er in de winter een pak sneeuw op de ruit ligt of het rubber is vastgevroren. Scheelt weer risico op een kapotte ruitenwissermotor of mechanisme. Dan maar ff pookje heen en weer.
BMW had dit mechanisme kunnen hangen aan de temperatuursensor :) Dus < 0 graden, dan moet je het pookje even handmatig bewegen, en anders gewoon de regensensor aan!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 07 apr 2009, 12:41

Dan mag die wel fors hoger zijn als 0 graden hoor... :roll: Of ze moeten de temperatuur ergens anders meten.

Laatst was het toch iets van 5 of 6 graden buiten mijn maar ruitenwissers zaten nog wel vastgevroren op mijn voorruit ;) 't Is niet dat als het boven 0 is dat je voorruit spontaan ijsvrij is. (Mijne in ieder geval niet :+ )

Robbel

Bericht door Robbel » 07 apr 2009, 19:20

laatst ergerde ik me weer aan de "vlekkerige" achterruit, alsof er overal wat plekjes licht beslagen zijn lijkt t wel, maar da is nie -_- ..(weet even niet hoe het anders te omschrijven) geloof wel dat meerderen dat hebben, maar wat is het eigenlijk :?
Afbeelding

Jussi

Bericht door Jussi » 08 apr 2009, 00:21

Robbel schreef:laatst ergerde ik me weer aan de "vlekkerige" achterruit, alsof er overal wat plekjes licht beslagen zijn lijkt t wel, maar da is nie -_- ..(weet even niet hoe het anders te omschrijven) geloof wel dat meerderen dat hebben, maar wat is het eigenlijk :?
Vele auto's hebben dat probleem. Wat ik er van begrepen heb is dat petroleum-gebaseerde plastic gassen vrijlaat waardoor er een soort van film wordt gevormd op de achterruit. Hoe je dat kan verhelpen weet ik helaas niet. Ik stoor me er ook niet zo aan.

bibic

Bericht door bibic » 08 apr 2009, 13:06

Robbel schreef:laatst ergerde ik me weer aan de "vlekkerige" achterruit, alsof er overal wat plekjes licht beslagen zijn lijkt t wel, maar da is nie -_- ..(weet even niet hoe het anders te omschrijven) geloof wel dat meerderen dat hebben, maar wat is het eigenlijk :?
Ik weet wat je bedoeld, ik vind het eigenlijk wel iets hebben 8P
Increase the Peace!

Robbel

Bericht door Robbel » 08 apr 2009, 13:12

o ja joh? nee, ik kan niet zeggen dat ik het wel iets vind hebben :X Echt heel erg stoort het niet, maar mooi is t, vind ik t, iig zeker niet
Afbeelding

JonasCoryn

Bericht door JonasCoryn » 08 apr 2009, 13:19

Daar is toch niks mis mee op zich?
Ik zie het enkel als het kouder wordt. Dan kan je je toch ook ergeren aan dauw op je voorruit :P
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”