Voorstellen: Harm
Voorstellen: Harm
Tijd om me eens voor te stellen! Ik ben al een weekje lid van het forum, maar omdat ik nog geen BMW had (en ook nog geen gekocht had), heb ik nog even gewacht met me aan te melden.
Van oorsprong ben ik Citroënliefhebber. Mijn eerste auto was een BX 16TGI, daarna kwam een 19 GTi. Later heb ik daar nog een BX 19 TZD bij gekocht om goedkoper te rijden. Na een jaar heb ik die weer weggedaan en ervoor in de plaats een XM V6 12v automaat Exclusive gekocht. Met destijds 289k op de teller. Daar heb ik LPG in laten bouwen, en er 2 jaar in gereden. De teller stond inmiddels op 372k. Ondertussen heb ik er nog mee in AutoWeek gestaan. Filmpje: http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=938&act=5
Die XM heb ik verpatst. Eigenlijk was ik toen op zoek naar een Xantia: modern (laatste serie van 2000/2001 heeft 4 airbags, HDi motoren, enz), vrij nieuw en lekker degelijk.
Totdat iemand me erop wees dat binnen mijn budget een BMW 320d ook bereikbaar was. Dat zette me aan het denken, en ik realiseerde me dat ik zo'n 3-serie eigenlijk wel erg mooi vond. En een van m'n eerste eisen aan een auto is wel dat ik 'm mooi moet vinden.
Daarbij rijdt een BMW natuurlijk lekker strak, en is zo'n 3-serie wel weer eens iets compleet anders. Dus: op zoek naar een mooie 320d met niet teveel km's.
Aanpassingen wil ik eigenlijk niet gaan doen, behalve een carkit erin bouwen. Eerst maar eens lekker ermee rijden!
Gisteren heb ik er dus een gekocht. Een mooie groene Executive (eigenlijk geen niet-executives gezien) met niet teveel km's (220k), mooie velgen en geen opties behalve het sportstuur en de cd-speler. Bij Automotive Swinkels in Son.
Ik heb er 2 proefritten mee gemaakt, en samen met een technische maat konden we eigenlijk geen grote gebreken ontdekken. Het rijdt gewoon prima, en ondanks de goede wegligging is 't niet eens een stuiterbak! Ook viel op dat de auto op snelwegtempo zo lekker stil is.
Paar foto's ervan:
Dit is dus de eerste echt dure auto die ik aanschaf. De eerste echt moderne auto ook. Aan de XM en BX sleutel ik (nouja samen met een vriend) altijd zelf, die komen altijd alleen bij een garage voor de apk. Een klein beetje huiverig ben ik dus wel voor de kosten van zo'n moderne auto....
Van oorsprong ben ik Citroënliefhebber. Mijn eerste auto was een BX 16TGI, daarna kwam een 19 GTi. Later heb ik daar nog een BX 19 TZD bij gekocht om goedkoper te rijden. Na een jaar heb ik die weer weggedaan en ervoor in de plaats een XM V6 12v automaat Exclusive gekocht. Met destijds 289k op de teller. Daar heb ik LPG in laten bouwen, en er 2 jaar in gereden. De teller stond inmiddels op 372k. Ondertussen heb ik er nog mee in AutoWeek gestaan. Filmpje: http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=938&act=5
Die XM heb ik verpatst. Eigenlijk was ik toen op zoek naar een Xantia: modern (laatste serie van 2000/2001 heeft 4 airbags, HDi motoren, enz), vrij nieuw en lekker degelijk.
Totdat iemand me erop wees dat binnen mijn budget een BMW 320d ook bereikbaar was. Dat zette me aan het denken, en ik realiseerde me dat ik zo'n 3-serie eigenlijk wel erg mooi vond. En een van m'n eerste eisen aan een auto is wel dat ik 'm mooi moet vinden.
Daarbij rijdt een BMW natuurlijk lekker strak, en is zo'n 3-serie wel weer eens iets compleet anders. Dus: op zoek naar een mooie 320d met niet teveel km's.
Aanpassingen wil ik eigenlijk niet gaan doen, behalve een carkit erin bouwen. Eerst maar eens lekker ermee rijden!
Gisteren heb ik er dus een gekocht. Een mooie groene Executive (eigenlijk geen niet-executives gezien) met niet teveel km's (220k), mooie velgen en geen opties behalve het sportstuur en de cd-speler. Bij Automotive Swinkels in Son.
Ik heb er 2 proefritten mee gemaakt, en samen met een technische maat konden we eigenlijk geen grote gebreken ontdekken. Het rijdt gewoon prima, en ondanks de goede wegligging is 't niet eens een stuiterbak! Ook viel op dat de auto op snelwegtempo zo lekker stil is.
Paar foto's ervan:
Dit is dus de eerste echt dure auto die ik aanschaf. De eerste echt moderne auto ook. Aan de XM en BX sleutel ik (nouja samen met een vriend) altijd zelf, die komen altijd alleen bij een garage voor de apk. Een klein beetje huiverig ben ik dus wel voor de kosten van zo'n moderne auto....
Re: Voorstellen: Harm
Welkom Harm! Erg nette E46 heb je daar
Heeft wel een hele andere look hè, vergeleken een citroen?! (h) Ben daar zelf dan ook geen fan van moet ik eerlijk zeggen
En ik denk dat als je (samen met die maat van je) al zo veel ervaring hebt met zelf sleutelen komt dat met de bmw vast ook wel goed. Alleen de storingen die mogelijkerwijs kunnen optreden hè, daar moet je weer wat apart spul voor hebben
Wel een tof filmpje op autoweek zeg! heb je je daarvoor ingeschreven oid?
Veel plezier met je Bimmer en hier op het forum iig!
Heeft wel een hele andere look hè, vergeleken een citroen?! (h) Ben daar zelf dan ook geen fan van moet ik eerlijk zeggen
En ik denk dat als je (samen met die maat van je) al zo veel ervaring hebt met zelf sleutelen komt dat met de bmw vast ook wel goed. Alleen de storingen die mogelijkerwijs kunnen optreden hè, daar moet je weer wat apart spul voor hebben
Wel een tof filmpje op autoweek zeg! heb je je daarvoor ingeschreven oid?
Veel plezier met je Bimmer en hier op het forum iig!
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Voorstellen: Harm
Hee Harm ook hier, welkom en gefeliciteerd met je nieuwe auto! Mooie velgen zitten er onder
Re: Voorstellen: Harm
Nou hebben... ik ga 'm zaterdag ophalenWelkom Harm! Erg nette E46 heb je daar
Zeker, een BX of XM heeft een vrij lieve uitstraling, zo'n BMW een veel agressievere. Een XM heeft een enorme overhang voor en een kleine achter, een BMW precies andersom.Heeft wel een hele andere look hè, vergeleken een citroen?!
Ik was met mijn BX al eens in het blad geweest, en ben wat op en neer aan het mailen geweest met die redacteur. Toen ik een XM kocht met serieus veel km's mocht ik er weer inWel een tof filmpje op autoweek zeg! heb je je daarvoor ingeschreven oid?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Voorstellen: Harm
Welkom Harm!
Mooie exemplaar heb je daar! (en dat rijmt)
Mooie exemplaar heb je daar! (en dat rijmt)
Re: Voorstellen: Harm
Weer een groene der bij welkom!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Voorstellen: Harm
Kan aan mij liggen, maar is ie al verlaagd?
Vooral voor lijkt ie behoorlijk laag op de foto.
Vooral voor lijkt ie behoorlijk laag op de foto.
Re: Voorstellen: Harm
Idd..voor lijkt ie mooi laag te staan, maar achter lijkt wel OEM...Hoe zit dat Harm?? (h)
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Voorstellen: Harm
Hij lijkt inderdaad vrij laag te liggen aan de voorkant, maar volgens mij is ie niet verlaagd. Heb ik tijdens het rijden in elk geval niks van kunnen merken...
Re: Voorstellen: Harm
Gefeli met de aanschaf van een "echte" auto (h)
Wat betreft de onderdelen zal het je waarschijnlijk wel mee vallen. t.o.v. franse auto's zijn de duitse onderdelen echt niet veel duurder. Ik denk zelfs iets goedkoper.
Maar dat ga je ooit wel een x ervaren.
Wat betreft de carkit zoek op het forum eens op 'parrot ck3000 evolution' das misschien een optie.
suc6 ermee en veel plezier hier.
Wat betreft de onderdelen zal het je waarschijnlijk wel mee vallen. t.o.v. franse auto's zijn de duitse onderdelen echt niet veel duurder. Ik denk zelfs iets goedkoper.
Maar dat ga je ooit wel een x ervaren.
Wat betreft de carkit zoek op het forum eens op 'parrot ck3000 evolution' das misschien een optie.
suc6 ermee en veel plezier hier.
Re: Voorstellen: Harm
Carkit zal inderdaad wel iets bluetooth-achtigs worden denk ik... ik kan wel de carkit van m'n SE P1i overbouwen, maar als ik dan binnen een paar maanden een andere gsm koop kan ik weer opnieuw beginnen.
Moet ik alleen nog even uitvinden hoe ik het dash zo ver moet slopen om de carkit weg te kunnen stoppen...
Moet ik alleen nog even uitvinden hoe ik het dash zo ver moet slopen om de carkit weg te kunnen stoppen...
Re: Voorstellen: Harm
Wat een overgang! Ik kan je verzekeren dat je straks niet meer anders wil rijden.
Ga je de gele knippers nog vervangen door witte?
Ga je de gele knippers nog vervangen door witte?
Re: Voorstellen: Harm
Citroën XM wordt behoorlijk onderschat hier volgens mij... Als reiswagen in principe nog steeds onovertroffen imho. E46 is gewoon een heel andere auto, veel sportiever... Totaal niet met elkaar te vergelijken
Re: Voorstellen: Harm
VWB het comfort kan ik een citroën ook echt wel waarderen, maar het uiterlijk heeft me nooit aangesproken
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV