Voorstellen: Harm

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Harm78

Voorstellen: Harm

Bericht door Harm78 » 22 mar 2009, 22:12

Tijd om me eens voor te stellen! Ik ben al een weekje lid van het forum, maar omdat ik nog geen BMW had (en ook nog geen gekocht had), heb ik nog even gewacht met me aan te melden.

Van oorsprong ben ik Citroënliefhebber. Mijn eerste auto was een BX 16TGI, daarna kwam een 19 GTi. Later heb ik daar nog een BX 19 TZD bij gekocht om goedkoper te rijden. Na een jaar heb ik die weer weggedaan en ervoor in de plaats een XM V6 12v automaat Exclusive gekocht. Met destijds 289k op de teller. Daar heb ik LPG in laten bouwen, en er 2 jaar in gereden. De teller stond inmiddels op 372k. Ondertussen heb ik er nog mee in AutoWeek gestaan. Filmpje: http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=938&act=5
Die XM heb ik verpatst. Eigenlijk was ik toen op zoek naar een Xantia: modern (laatste serie van 2000/2001 heeft 4 airbags, HDi motoren, enz), vrij nieuw en lekker degelijk.
Totdat iemand me erop wees dat binnen mijn budget een BMW 320d ook bereikbaar was. Dat zette me aan het denken, en ik realiseerde me dat ik zo'n 3-serie eigenlijk wel erg mooi vond. En een van m'n eerste eisen aan een auto is wel dat ik 'm mooi moet vinden.
Daarbij rijdt een BMW natuurlijk lekker strak, en is zo'n 3-serie wel weer eens iets compleet anders. Dus: op zoek naar een mooie 320d met niet teveel km's.

Aanpassingen wil ik eigenlijk niet gaan doen, behalve een carkit erin bouwen. Eerst maar eens lekker ermee rijden!

Gisteren heb ik er dus een gekocht. Een mooie groene Executive (eigenlijk geen niet-executives gezien) met niet teveel km's (220k), mooie velgen en geen opties behalve het sportstuur en de cd-speler. Bij Automotive Swinkels in Son.
Ik heb er 2 proefritten mee gemaakt, en samen met een technische maat konden we eigenlijk geen grote gebreken ontdekken. Het rijdt gewoon prima, en ondanks de goede wegligging is 't niet eens een stuiterbak! Ook viel op dat de auto op snelwegtempo zo lekker stil is.

Paar foto's ervan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is dus de eerste echt dure auto die ik aanschaf. De eerste echt moderne auto ook. Aan de XM en BX sleutel ik (nouja samen met een vriend) altijd zelf, die komen altijd alleen bij een garage voor de apk. Een klein beetje huiverig ben ik dus wel voor de kosten van zo'n moderne auto....

Robbel

Re: Voorstellen: Harm

Bericht door Robbel » 22 mar 2009, 23:19

Welkom Harm! Erg nette E46 heb je daar :duim:
Heeft wel een hele andere look hè, vergeleken een citroen?! (h) Ben daar zelf dan ook geen fan van moet ik eerlijk zeggen :)
En ik denk dat als je (samen met die maat van je) al zo veel ervaring hebt met zelf sleutelen komt dat met de bmw vast ook wel goed. Alleen de storingen die mogelijkerwijs kunnen optreden hè, daar moet je weer wat apart spul voor hebben :roll:

Wel een tof filmpje op autoweek zeg! heb je je daarvoor ingeschreven oid?

Veel plezier met je Bimmer en hier op het forum iig! :)
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Bob.

Bericht door Bob. » 22 mar 2009, 23:25

Hee Harm ook hier, welkom en gefeliciteerd met je nieuwe auto! Mooie velgen zitten er onder ;)

Harm78

Bericht door Harm78 » 22 mar 2009, 23:34

Welkom Harm! Erg nette E46 heb je daar
Nou hebben... ik ga 'm zaterdag ophalen :)
Heeft wel een hele andere look hè, vergeleken een citroen?!
Zeker, een BX of XM heeft een vrij lieve uitstraling, zo'n BMW een veel agressievere. Een XM heeft een enorme overhang voor en een kleine achter, een BMW precies andersom.
Wel een tof filmpje op autoweek zeg! heb je je daarvoor ingeschreven oid?
Ik was met mijn BX al eens in het blad geweest, en ben wat op en neer aan het mailen geweest met die redacteur. Toen ik een XM kocht met serieus veel km's mocht ik er weer in :)

ShirM3

Bericht door ShirM3 » 23 mar 2009, 01:45

welkom harm :zwaai:

mooie nette bimmer heb je daar :duim:
BMW/// is a girl's best friend <3

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 23 mar 2009, 16:24

Welkom Harm!
Mooie exemplaar heb je daar! (en dat rijmt)

Chieff

Bericht door Chieff » 23 mar 2009, 18:38

Weer een groene der bij 8) welkom!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 23 mar 2009, 21:22

Kan aan mij liggen, maar is ie al verlaagd?
Vooral voor lijkt ie behoorlijk laag op de foto.

Robbel

Bericht door Robbel » 23 mar 2009, 21:33

Idd..voor lijkt ie mooi laag te staan, maar achter lijkt wel OEM...Hoe zit dat Harm?? (h)
Afbeelding

Harm78

Bericht door Harm78 » 23 mar 2009, 21:56

Hij lijkt inderdaad vrij laag te liggen aan de voorkant, maar volgens mij is ie niet verlaagd. Heb ik tijdens het rijden in elk geval niks van kunnen merken...

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 23 mar 2009, 22:01

Gefeli met de aanschaf van een "echte" auto (h)

Wat betreft de onderdelen zal het je waarschijnlijk wel mee vallen. t.o.v. franse auto's zijn de duitse onderdelen echt niet veel duurder. Ik denk zelfs iets goedkoper.
Maar dat ga je ooit wel een x ervaren.

Wat betreft de carkit zoek op het forum eens op 'parrot ck3000 evolution' das misschien een optie.

suc6 ermee en veel plezier hier.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Harm78

Bericht door Harm78 » 23 mar 2009, 22:18

Carkit zal inderdaad wel iets bluetooth-achtigs worden denk ik... ik kan wel de carkit van m'n SE P1i overbouwen, maar als ik dan binnen een paar maanden een andere gsm koop kan ik weer opnieuw beginnen.

Moet ik alleen nog even uitvinden hoe ik het dash zo ver moet slopen om de carkit weg te kunnen stoppen...

Henk-Jan

Bericht door Henk-Jan » 23 mar 2009, 22:37

Wat een overgang! Ik kan je verzekeren dat je straks niet meer anders wil rijden.

Ga je de gele knippers nog vervangen door witte?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 23 mar 2009, 23:03

Citroën XM wordt behoorlijk onderschat hier volgens mij... :roll: Als reiswagen in principe nog steeds onovertroffen imho. E46 is gewoon een heel andere auto, veel sportiever... Totaal niet met elkaar te vergelijken :)

Robbel

Bericht door Robbel » 23 mar 2009, 23:06

VWB het comfort kan ik een citroën ook echt wel waarderen, maar het uiterlijk heeft me nooit aangesproken :)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”