Uitlaat E46 4cil
Re: Uitlaat E46 4cil
nee sorry.... op jouw vraag weet ik helaas het antwoord niet..... sorry ;(
had het over de foto's
had het over de foto's
Ik heb gehoord van de gene die mijn uitlaat toen heeft overgenomen dat een verloopstuk bij de halfords ook paste .Ome Cied schreef:even een upje ik zou graag willen weten welke verloopstuk ik nodig heb om een 6cil. einddemper op een 318i te krijgen (kan deze niet vinden op formelk) me duits is niet meer wat het geweest is
halfords :? haha nou ik zal eens kijken, ben benieuwd halfords was eigenlijk wel het laatste waarvan ik zou denken dat zo zoiets hebben. iemand de maten van z'n verloopstuk?? (dacht iets van 50mm naar 65mm, correct me if i'm wrong).
alvast bedankt voor de tip dnl
alvast bedankt voor de tip dnl
niemand de adapter maten van de 4cil naar de 6cil??? of de juiste benaming van de adapter op http://www.formelk.de (zie pag2) zoals ik al zei kom ik er niet uit op de site :? alvast bedankt!
een medewerker van halfords vertelde me dat ze alleen sierstukken verkochten ;(Ik heb gehoord van de gene die mijn uitlaat toen heeft overgenomen dat een verloopstuk bij de halfords ook paste
ik heb een M43 318i uit '99 dus ik heb een verloopstuk nodig van 50,5mm naar 65mm.
naar lang zoeken dit gevonden ''artnummer 8100207'' enig idee of dit de juiste is (voor de mensen die al zoiets besteld hebben) op http://www.formelk.de?? dadelijk zit ik met de verkeerde op gescheept..
heb het bedrijf al gemailt zonder reactie nog ;(
naar lang zoeken dit gevonden ''artnummer 8100207'' enig idee of dit de juiste is (voor de mensen die al zoiets besteld hebben) op http://www.formelk.de?? dadelijk zit ik met de verkeerde op gescheept..
heb het bedrijf al gemailt zonder reactie nog ;(
ik heb de demper van de 6 cilinder gewoon pas laten maken door de garage, hebben ze super strak opgelost!
overigens heb ik deze auto inmiddels ingeruild voor een 118d... snik...
overigens heb ik deze auto inmiddels ingeruild voor een 118d... snik...
BMW 320d 2006
- JJ-BMW-F30
Het wordt tijd om dit topic met een een paar vragen weer eens onder de aandacht te brengen.
Graag wil ik mijn bimmer ook gaan uitvoeren met een OEM dubbelpijps uitlaat.
De motor is een M43 1,9L (pre-facelift model) wat resulteert dat het type uitlaat met onderdeel nr 18121712927 gemonteerd: is.
realoem link: link
Een M52 motor (pre-facelift 6-cilinders 320i/323i/328i) is uitgevoerd met een uitlaat die ook van 1 aansluitpijp op de achterdemper is voorzien, zie foto:
onderdeelnr uitlaat voor M52_motor: 18101437601
Echter er zit een verschil in de 2 diameters van de aansluitpijpen,
- De M43-motor uitlaat heeft een diameter van 50 mm
- De M52-motor uitlaat heeft een diameter van 65 mm
Via Formel_K in Duitsland is er een verloopstuk te verkrijgen, maar ik betwijfel of deze gaat passen. zie foto. Wanneer je op het bijgevoegde maatblad (linkje naar het PDF dokument) kijkt staat er op de tweede helft van het blad links vermeld dat het om een aansluiting van 63mm gaat. Zou dus net te klein zijn.Er staat ook niet bij of het nu om inwendige of uitwendige afmetingen gaat, maar ik vermoed inwendige maten.
Heeft iemand ervaring met dit onderdeel?
Link naar de website van Formel_K
Het gaat om onderdeelnummer 8100207 en kost € 24,00
(Door het nummer in het zoekveld "FormelK-Nr." in te tikken kom je meteen bij het onderlnummer uit).
Wat mij opvalt is dat de M43 achterdemper met 2 ophangpunten gemonteert wordt en de M52 achterdemper 3 ophangpunten heeft. Weet iemand of het derde bevestigingspunt ook aanwezig is bij een 316i / 318i ?
Graag wil ik mijn bimmer ook gaan uitvoeren met een OEM dubbelpijps uitlaat.
De motor is een M43 1,9L (pre-facelift model) wat resulteert dat het type uitlaat met onderdeel nr 18121712927 gemonteerd: is.
Een M52 motor (pre-facelift 6-cilinders 320i/323i/328i) is uitgevoerd met een uitlaat die ook van 1 aansluitpijp op de achterdemper is voorzien, zie foto:
onderdeelnr uitlaat voor M52_motor: 18101437601
Echter er zit een verschil in de 2 diameters van de aansluitpijpen,
- De M43-motor uitlaat heeft een diameter van 50 mm
- De M52-motor uitlaat heeft een diameter van 65 mm
Via Formel_K in Duitsland is er een verloopstuk te verkrijgen, maar ik betwijfel of deze gaat passen. zie foto. Wanneer je op het bijgevoegde maatblad (linkje naar het PDF dokument) kijkt staat er op de tweede helft van het blad links vermeld dat het om een aansluiting van 63mm gaat. Zou dus net te klein zijn.Er staat ook niet bij of het nu om inwendige of uitwendige afmetingen gaat, maar ik vermoed inwendige maten.
Heeft iemand ervaring met dit onderdeel?
Link naar de website van Formel_K
Het gaat om onderdeelnummer 8100207 en kost € 24,00
(Door het nummer in het zoekveld "FormelK-Nr." in te tikken kom je meteen bij het onderlnummer uit).
Wat mij opvalt is dat de M43 achterdemper met 2 ophangpunten gemonteert wordt en de M52 achterdemper 3 ophangpunten heeft. Weet iemand of het derde bevestigingspunt ook aanwezig is bij een 316i / 318i ?
-- BMW_e46, The Perfect Driving --
Iemand een idee weet welke uitlaat je wat meer sound kan uitkrijgen voor een e46 4cil. Het moet niet het tjoening gehalte hebben maar een mooi sportief geluid. Dacht eerst aan superspirnt maar heb hier helemaal geen ervaring mee qua sound! Dus moetsten jullie iets weten hoor ik het hier wel .
Eisenmann Sport, niet goedkoop wel super... Op mijn diesel klinkt die echt perfect, zeker niet te... Maar net ff een tikje sportiever als standaard.
- Spoiler: Laat zien
Vergeten te melden dat het voor een benzine isGriffendahl schreef:Eisenmann Sport, niet goedkoop wel super... Op mijn diesel klinkt die echt perfect, zeker niet te... Maar net ff een tikje sportiever als standaard.
- Spoiler: Laat zien
Voor benzine motoren (4+6 cil) zijn ze ook gewoon leverbaar hoor
www. M3 register .nl
Heb een 316 en wil ook zo'n OEM dubbel uitlaat van een 6 cilinder onder plaatsen. Mijn vraag is of je een ander/sportiever geluid zal krijgen :? ?
- Blessed to be riding a BMW -