NTSC video input

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Bocca

Re: NTSC video input

Bericht door Bocca » 23 mar 2009, 08:34

Ik heb de tv module softwarematig vrij geschakelt, dit werkt uitstekend touwens.
Ook kan ik nu mijn laptop bedienen met de knoppen van mijn boardmonitor. Heb al wat software hiervoor gevonden.
http://www.carx24.de / http://www.carmedia.biz/
Nu nog een fatsoenlijke audio aansluiting realiseren dat mono gedoe zuigt wel een beetje...
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.

Chris

Bericht door Chris » 11 apr 2009, 22:52

en al updates? :~
//.00.-// > /.-////.-///.-

Bocca

Bericht door Bocca » 11 apr 2009, 23:39

Nou, ik ben druk bezig met het schrijven van mijn eigen software en het bekijken en testen van andermans software. Maar hoemeer ik ermee bezig ben hoemeer ik het gevoel krijg dat een carputer op basis van Windows niet echt een stabiele oplossing is. Voordeel is echter wel dat de op Windows gebaseerde carputers makkelijk via de boardmonitor te besturen zijn middels mijn eigen software. De software die vrijvekrijgbaar is op internet vind ik niet handig of stabiel en zitten nog vol met bugs. Sommige software oplossingen, zoals RideRunner, zien er fantasitsch uit en hebben veel functies maar zijn voornamelijk bedoeld voor touchscreens.
Zie: http://www.danielbaratu.com/bmw/iGoBMW_menu_default.jpg

Ben toevallig nu aan het kijken naar portable HDD Divx/DVD/MP3 players die vrij goedkoop op marktplaats staan. Deze werken standaard op 12v en hebben hun eigen embedded software. Nadeel is echter dat deze dus niet via boardmonitor bestuurd kan worden (geen IBUS connectie) maar wel weer via een afstandsbediening. Een ander nadeel is dat de software natuurlijk niet aanpasbaar is ;( Het zijn echter wel stabiele systemen die weinig ruimte innemen, snel opstarten en onderhoudsvrij zijn.

En wat betreft de audio, ik ga morgen mijn audio aansluiting aansluiten op de tape kabels. Dit lijkt op dit moment de beste oplossing hoewel er ook weer een hoop nadelen aanzitten...

Bocca

Bericht door Bocca » 12 apr 2009, 00:20

Ik heb echter wel in vraag over het audio verhaal.

Er zijn 4 kabels voor de Tape input.

RIGHT +
RIGHT -

LEFT +
LEFT -

Maar een standaard microfoon stekkertje heeft maar 3 aansluitingen. LEFT, RIGHT en MASSA....
Moet ik die LEFT - en RIGHT - dan samen op die MASSA van de stekker solderen... Of is het beter om 2 tulp stekkers te monteren en dan zo converter er tussen te zetten..

Chris

Bericht door Chris » 12 apr 2009, 19:09

ik kan geen situatie beeld bedenken maar ik denk: optie 2..
//.00.-// > /.-////.-///.-

Bocca

Bericht door Bocca » 12 apr 2009, 20:40

Dan moet ik dus wachten tot de winkels weer open gaan :-)

Bocca

Bericht door Bocca » 13 apr 2009, 16:34

Ik heb toch de twee massa kabels doorverbonden.

Dus pin 2 en pin 8 samen op de massa aansluiting van de 3.5mm jack en pin 1 op rechts en pin 7 op links.
Werkt perfect.

Ik ben er echter nog niet uit of ik een PC of een Multimedia Player ga aansluiten.
De PC kan ik makkelijk bedienen, en kan ik zelf software voor schrijven, de Mediaplayer is zowat plug and play maar kan ik alleen bedienen via een AB én ik moet dan iets vinden op het opschakelen van het beeld... Ik moet massa doorschakelen op de een of andere manier om het beeld van de Mediaplayer te kunnen zien. Bij de computer kan ik dit softwarematig regelen.

Washdown

Bericht door Washdown » 31 aug 2009, 16:04

Pin 1,2,7 en 8 zijn de pinnen van de tape he? Heb je hiermee stereo geluid of nog steeds mono?
Hoe selecteer je eigenlijk deze bron als je geen "tape" hebt of is het te faken door dan een lege data cd in de cdspeler te doen?

Bocca

Bericht door Bocca » 31 aug 2009, 17:35

Het geluid is stereo.
In mijn geval heb ik een lege tape in de tape-speler gedaan om de boel te "faken"
Werkt prima.

Washdown

Bericht door Washdown » 02 sep 2009, 16:14

Ik neem aan dat de tape-in pinnen op de BM54 dezelfde functie hebben als er een CD-speler achter het scherm zit ipv tape?
Is dit eigenlijk daarnaast ook nog te combineren met een video-in van de TVtuner? Of werkt deze alleen samen met de mono audio ingang?

Bocca

Bericht door Bocca » 02 sep 2009, 18:03

Ik weet niet of de tape pins en de cd pins hetzelfde zijn. Dan moet je even de WDS checken.
Wanneer je met de boardmonitor de functie Television selecteert (en dan het AV kanaal kiest) heb je alleen mono geluid.

Verstandiger is dus om de reverse cam imput (ntsc) te gebruiken en dan massa op pin 17 zetten wanneer je het beeld wil omzetten. Op die manier behoud je het geluid van de tape/cd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”