Chiptuning ervaringen
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 mar 2009, 12:47
- Locatie: Oosterhout (GLD)
Re: Chiptuning ervaringen
Zijn er nog updates over de supro-dag-tuners? En haalt supro de mappen er ook uit, zodat als er een software reset wordt gedaan, de tuning niet ongedaan wordt gemaakt?
Re: Chiptuning ervaringen
Mijn neef "Jeroen Dik" heeft ook een bedrijf, tiptronic.
Als ik hoor hoe hij te werk gaat , dan praat je niet alleen over meer vermogen maar ook over alle remmerij, ophanging enz.enz.
Mij lijkt het ook wel wat om naar Ziptuning te gaan, maar ben wel een beetje argwanend dat hij niet naar de kloten gaat.
Je betaald per slot, genoeg voor een bmw, zou zonde zijn als hij je kapot loopt.
Als ik hoor hoe hij te werk gaat , dan praat je niet alleen over meer vermogen maar ook over alle remmerij, ophanging enz.enz.
Mij lijkt het ook wel wat om naar Ziptuning te gaan, maar ben wel een beetje argwanend dat hij niet naar de kloten gaat.
Je betaald per slot, genoeg voor een bmw, zou zonde zijn als hij je kapot loopt.
Laatst gewijzigd door R.H. op 29 mar 2009, 00:55, 2 keer totaal gewijzigd.
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
Re: Chiptuning ervaringen
Ben ik ook wel benieuwd naar! Iedereen nog steeds tevreden? Of zijn er al auto's die mankementen hebben gekregen door de extra belasting?Faceman770 schreef:Zijn er nog updates over de supro-dag-tuners?
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Chiptuning ervaringen
zoals eerder vermeld. in het sticky graag verhalen van mensen die als langere tijd gechipped rijden..
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=1912
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=1912
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 mar 2009, 12:47
- Locatie: Oosterhout (GLD)
Re: Chiptuning ervaringen
Eeh... 330Dm, je spoiler zit op slot...
Re: Chiptuning ervaringen
Heb het eens gevraagd bij een bmw specialist wat zij er van denken
zij hebben eens een bmw e34 525tds gehad die gechipt was
er werd altijd vlug met gereden (natuurlijk altijd eerst mooi warm gereden)
had hem laten chippen op +- 80duizend km's
heeft er 150duizend km's met gereden (gevlogen)
toen hij de auto uiteindelijk verkocht verbruikte hij nog geen drup olie
dus mijn besluit staat vast mijn 320d gaat binnen voor te chippen
zij hebben eens een bmw e34 525tds gehad die gechipt was
er werd altijd vlug met gereden (natuurlijk altijd eerst mooi warm gereden)
had hem laten chippen op +- 80duizend km's
heeft er 150duizend km's met gereden (gevlogen)
toen hij de auto uiteindelijk verkocht verbruikte hij nog geen drup olie
dus mijn besluit staat vast mijn 320d gaat binnen voor te chippen
Re: Chiptuning ervaringen
Hier een mooie test van PPE http://www.power-plus.be/
Vandaag een interessante test kunnen doen :
BMW 120d met efficient dynamic ( EDC17 dus ) , 65.000 kms op de teller dus perfect ingereden, getest met P** Box, dan STD en ten laatste met PPE software upgrade.
Here we go :
STD : 172 pk & 353 Nm
P** Box : 188 pk & 400 Nm
PPE : 210 pk & 425 Nm
Vermogen:
Koppel :
Usefull isn'it ? ;D
Grtz
Stefski
Re: Chiptuning ervaringen
Ehhm, mijn 320d 4 pitter loopt 150 met minder dan 3000 rpm hoor :fuit:Johnny schreef:Enne ... liever een 6 cilinder met 390nm en 184pk standaard dan een gechipte 4 pitter ...
6 pitter loopt gewoon 140 met 2500/3000 rpm ofzo
Re: Chiptuning ervaringen
Roel Huiting schreef:Mijn neef "Jeroen Dik" heeft ook een bedrijf, tiptronic.
Als ik hoor hoe hij te werk gaat , dan praat je niet alleen over meer vermogen maar ook over alle remmerij, ophanging enz.enz.
Mij lijkt het ook wel wat om naar Ziptuning te gaan, maar ben wel een beetje argwanend dat hij niet naar de kloten gaat.
Je betaald per slot, genoeg voor een bmw, zou zonde zijn als hij je kapot loopt.
Waarom ga je niet gewoon naar Jeroen dan? Jeroen heeft toch met JD Engineering ook genoeg ervaring in de chipwereld? Mijn Ibiza Cupra was gechipped met een JD chip, welke echt vele malen beter was dan de daarvoor bereden SKN chip. Veel soepeler, en veel relaxter om mee te rijden.
Ik neem overigens aan dat je het hebt over Jeroen Dik uit Lochem.
chiptuning niet zonder risico?
Hallo,
Heeft chiptuning alleen maar voordelen?
Of worden toch niet alle feiten verteld.
Chiptuning levert wel degelijk slijtage op. Vooral bij dieselmotoren, waarbij het koppel met meer dan 30% word verhoogd, treedt aanwijsbare schade aan de aandrijflijn op.
Denk hierbij aan tweemassa's vliegwiel, koppeling, automatische bak en differentieel.
Kijk voor verdere info mbt chiptuning op de site van luk.de.
Zelf rijd ik een 330i touring waarbij ik zeker aan chiptuning denk, maar het koppel max met 10% laat verhogen om de aandrijflijn niet onnodig te belasten.
Ook in duitse forums zijn er meerdere verhalen van schade aan de aandrijflijn na 30000 km met een gechipte diesel, die dan helaas niet meer onder de garantie van de chiptuner valt.
Bij deze wil ik mij puur op feiten baseren en een eerlijke genuanceerde mening geven mbt de pro en cons van chiptuning.
Het is dus echt niet allemaal hosanna, zoals ik vaak in het forum lees!
Met vriendelijke groet, toms.
Heeft chiptuning alleen maar voordelen?
Of worden toch niet alle feiten verteld.
Chiptuning levert wel degelijk slijtage op. Vooral bij dieselmotoren, waarbij het koppel met meer dan 30% word verhoogd, treedt aanwijsbare schade aan de aandrijflijn op.
Denk hierbij aan tweemassa's vliegwiel, koppeling, automatische bak en differentieel.
Kijk voor verdere info mbt chiptuning op de site van luk.de.
Zelf rijd ik een 330i touring waarbij ik zeker aan chiptuning denk, maar het koppel max met 10% laat verhogen om de aandrijflijn niet onnodig te belasten.
Ook in duitse forums zijn er meerdere verhalen van schade aan de aandrijflijn na 30000 km met een gechipte diesel, die dan helaas niet meer onder de garantie van de chiptuner valt.
Bij deze wil ik mij puur op feiten baseren en een eerlijke genuanceerde mening geven mbt de pro en cons van chiptuning.
Het is dus echt niet allemaal hosanna, zoals ik vaak in het forum lees!
Met vriendelijke groet, toms.
Samengevoegd met dit onderwerp
Moderatoropmerking Farl
Re: Chiptuning ervaringen
Ik heb hem al gemaild maar nog geen reactie terug ontvangen.Waarom ga je niet gewoon naar Jeroen dan? Jeroen heeft toch met JD Engineering ook genoeg ervaring in de chipwereld? Mijn Ibiza Cupra was gechipped met een JD chip, welke echt vele malen beter was dan de daarvoor bereden SKN chip. Veel soepeler, en veel relaxter om mee te rijden.
Ik neem overigens aan dat je het hebt over Jeroen Dik uit Lochem.
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Chiptuning ervaringen
@ toma5659,
blijft gewoon een feit dat je je auto met verstand moet rijden. Als je er goed mee omgaat loopt het meestal wel los.
blijft gewoon een feit dat je je auto met verstand moet rijden. Als je er goed mee omgaat loopt het meestal wel los.
Re: Chiptuning ervaringen
@Toms;
Zoals met alles heb je veilige marges, en een maximum vermogen.. Dat is een keuze die volledig bij diegene ligt die de chip afneemt. Gedegen vooronderzoek over het bedrijf samen met goed verstand zorgen ervoor dat je er geen schade aan overhoudt. Mocht er toch iets gebeuren (blijft mechanica, ook bij niet-gechipte auto's gaat de aandrijflijn wel eens stuk) dan ben je blij dat je hebt gechipt bij een bedrijf wat garanties geeft op de gehele aandrijflijn, zonder uitzonderingen.
Ikzelf heb mijn cupra laten chippen door mijn dealer (Van der Velden - Zoetermeer) met een JD Engineering chip. Hierdoor behield ik de fabrieksgarantie, volledig zonder uitzonderingen. Mijn 118D is gechipped via een bekende Volkswagen dealer met een SKN chip, welke ook garanties afgaf op de aandrijflijn met alleen een uitzondering op slijtagedelen.
Dus het kan wel, maar je moet geen chip van 200 tot 500 willen. Neem een chip-op-maat bij een degelijke tuner, en je hebt er echt geen zorgen van. Ookal heeft hij al 2 ton gelopen. En ja er kan wat stuk, maar zorg dan gewoon dat je garantie aanspraak hebt. Als er na 2 jaar iets stuk gaat, dan is het niet (alleen) door de chip.
Zoals met alles heb je veilige marges, en een maximum vermogen.. Dat is een keuze die volledig bij diegene ligt die de chip afneemt. Gedegen vooronderzoek over het bedrijf samen met goed verstand zorgen ervoor dat je er geen schade aan overhoudt. Mocht er toch iets gebeuren (blijft mechanica, ook bij niet-gechipte auto's gaat de aandrijflijn wel eens stuk) dan ben je blij dat je hebt gechipt bij een bedrijf wat garanties geeft op de gehele aandrijflijn, zonder uitzonderingen.
Ikzelf heb mijn cupra laten chippen door mijn dealer (Van der Velden - Zoetermeer) met een JD Engineering chip. Hierdoor behield ik de fabrieksgarantie, volledig zonder uitzonderingen. Mijn 118D is gechipped via een bekende Volkswagen dealer met een SKN chip, welke ook garanties afgaf op de aandrijflijn met alleen een uitzondering op slijtagedelen.
Dus het kan wel, maar je moet geen chip van 200 tot 500 willen. Neem een chip-op-maat bij een degelijke tuner, en je hebt er echt geen zorgen van. Ookal heeft hij al 2 ton gelopen. En ja er kan wat stuk, maar zorg dan gewoon dat je garantie aanspraak hebt. Als er na 2 jaar iets stuk gaat, dan is het niet (alleen) door de chip.
Re: Chiptuning ervaringen
garantie op de aandrijflijn met uitzondering van slijtagedelen ??? mmmm
Re: Chiptuning ervaringen
Reparatie als gevolg van slijtage.. de verwoording is inderdaad niet handig van me.
Voorbeeld; als je koppelingsplaat na 250k km versleten is, dan wordt het niet gedekt, als ie na 70k km defect is dan wordt het wel gedekt. Er waren hier geen geschreven regels overigens dat boven de zoveel kilometers onderdeel x vervangen wordt als de kosten niet hoger zijn dan y en je niet meer dan N keer in het jaar claimt. Er werd per geval bekeken wat de situatie was.