Smirri E46 320 coupé

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
smirri

Smirri E46 320 coupé

Bericht door smirri » 14 jan 2009, 15:04

hallo
mijn naam is christophe, ben 24 en woonachtig in het verre Gent :)
momenteel ben ik na even te werken terug student.

mijn auto is een saphirschwarze 320 diesel coupé. 150pk versie.
bouwjaar en maand vind ik niet snel terug, eerste keer in wegenstelling was in 2005 en ik heb hem gekocht in december 2007 met 67 000km op de teller, vandaag staat er 87000 km's op

de auto heeft een stoffen/alcantara sportinterieur, met een M sport kit 2 op volgens de documenten :)
spoiler op de achterklep,voorspoiler,achterbumper en zijlijsten, M instaplijsten aan de deuren,M sportstuur en een M schakelpook.
de velgen zijn de M sportvelgen 145M in 18inch.

verder binnenin zit de middenarmsteun vooraan en achteraan en een neerklapbare achterbank, regensensor en auto lichtsensor, climatronic ,bmw business cd speler met 6 cd lader in de koffer (uitgeschakeld) en de ice cube interieurlijsten.

de cd lader heb ik afgekoppeld omdat er een dension ice link ingebouwd is na de aankoop )en waarop mijn ipod nano speelt ,deze ligt mooi in de middenconsole onder een rolluikje (dus van buitenaf niks zichtbaar)

verder vind ik het jammer dat er geen 16/9 navi op de wagen zit/zat en er geen elec verstelbare zetels zijn...nuja verder was de wagen perfect dus kon hem moeilijk daarom laten staan.
momenteel zit ik op smallband en kan dus moeilijk foto's opladen, gebeurt zsm als de internetverbinding terug oké is :)

verder ga ik al wat vragen stellen...
1) ik ben namelijk een snufjesman en wat ik in mijn vorige wagen E36 coupé wel had, stoelverwarming,heb ik nu dus niet, ...inbouwen wat kost de volledige retrofit kit van bmw én is het mogelijk op de sportzetels...
2) elec verstelbare stoelen? is dat compleet alles veranderen van de stoelen of enkel het frame? en indien het tweede, wat kost de retrofit kit?
3) lendensteun voor de stoelen, leverbaar en wat kost dat ( heb het topic gezien en was geinteresseerd)
4) elec rolluik achterruit zelfde vraag :)
5) mijn volgende tel zal bluetooth hebben, wat kost een bmw setje, en moeilijk in te bouwen? (ik heb het MF stuur, dus de knoppen zijn er)
en als laatste, ik zoek carbon interieurlijsten, en heb er al een paar zien langskomen, oa EAS vanop het E46fanantic forum en een link op ebay...maar er was gigantisch verschil in prijs? EAS +- 700 dollar, ebay, +- 300 dollar...
ik wil wel originele lijstjes die goed passen en plug en play zijn...verder heeft EAS ook andere carbon binnenstukken zoals asbak en wielstukjes etc...stel dat ik 2 verschillende leveranciers neem, zal ik wss kleurverschil hebben nietwaar?

en als laatste vraag, mijn auto was ik met de bwm shampoo, de bmw interieurreiniger en de bmw velgenreiniger en glasreiniger...nu...ik krijg hem wel proper maar er blijven af en toe schartje/randjes/vuil zitten...

kan iemand mij een totaalpakket aanraden (meqiuars ed) om gewoon mooi te wassen en glimmen...mag wat clay bijzijn ook maar liefst geen 34 verschillende producten en 2 dagen werktijd :)

Opt1mus
Contacteer:

Re: Smirri E46 320 coupé

Bericht door Opt1mus » 14 jan 2009, 15:33

Welkom op het forum christophe, we zijn benieuwd naar de foto's in je showroom topic.

Voor wat betreft je vragen kun je die beter in de diverse sub-topic stellen, hier laten we het bij voorstellen. Alvast wat tips voor je:
wassen
Bluetooth inbouwen
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

CTD

Bericht door CTD » 14 jan 2009, 17:28

Welkom op het forum.

Ik heb m'n carbon interieurlijsten bij EAS gekocht toen ik op vakantie was in Los Angeles. Ik heb de 1x1 versie gekocht en heb ongeveer 800$ betaald... Ze zien er echt SUPER uit!

De sets die je op ebay vind, zijn vaak overlay stukken, die plak je over je gewone lijsten. Die van EAS, zijn originele interieurlijsten van BMW, die met Carbon zijn bekleed...

Niet twijfelen, gewoon bij EAS kopen!

Ivm de electrisch verstelbare zetels... Ik heb nog 2 frames staan die compleet zijn (zat stoffen bekleding op, maar die heb ik reeds gedemonteerd). Er zit Memory op, ze zijn voorbereid op lendensteun en ze zijn electrisch verstelbaar. Je kan jouw bekleding van jouw stoelen afhalen, en op deze frames zetten (Originele voorframes van een 325CI)...

Stoelverwarming is simpel in te bouwen (zeker als je al electrische zetels hebt) Gewoon de matten onder de bekleding schuiven, knoppenbalk veranderen, stroom aansluiten op de matten en 2 draadjes trekken van de stoelen naar de knoppenbalk.

Lendensteun plaatsen is nog simpeler (enkel als je electrische zetels hebt). Gewoon de achterwand van de voorstoelen afklikken, de lendensteunkussens in de zetels schuiven. De stekker van de lendensteun plug je gewoon in in de knoppenbalk van de electrische stoelen (die knoppenbalken zijn daar ALTIJD op voorzien.). Daarna sla je het ronde afdekkapje in de knoppenbak eruit en duw je daar de knoppen van de lendensteun in.

Als je verder vragen hebt, ik heb AL deze retrofits gedaan, je kan dit ook komen bekijken in mijn wagen (ik woon in Lommel, Limburg). Ik kan je enkel helpen aan 2 electrische voorstoelen voor je coupé (ik vraag 100€ voor de set). Voor de rest stel ik voor dat je gewoon op ebay zoekt, tot er stoelverwarming of lendensteun beschikbaar komt, dat heb ik ook gedaan...

RSRay

Bericht door RSRay » 14 jan 2009, 23:09

Lakreiniging en bescherming ..... overweeg Preshield (vroeger Protech)

Heb mijn auto's ook laten doen, kost een paar Euries maar het resultaat (wel afhankelijk van de conditie van je lak) is verbluffend ! Garantie 2 jaar op gebruikte wagen, nooit meer in de was zetten en echt goede bescherming van je lak. Na reiniging en zo nodig licht polijsten van de lak wordt een acryl en teflonlaag aangebracht, na 2 a 3 jaar moet de bovenlaag bijgewerkt worden. De beschermlaag sluit de lak volledig af, dat geeft bijvoorbeeld vogelpoep ook minder snel de kans je lak aan te vreten. Vuil hecht ook minder gemakkelijk. Heb er zelf nu zo'n 5 jaar ervaring mee.

Veel rijplezier,

Ray

smirri

Bericht door smirri » 15 jan 2009, 15:05

even wat foto's toegevoegd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

brane

Bericht door brane » 15 jan 2009, 16:23

welkom

Robbel

Bericht door Robbel » 15 jan 2009, 17:04

Welkom! Prachtige coupé heb je daar zeg :duim:
Veel plezier hier op hèt E46Forum! :)
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 15 jan 2009, 20:08

Welkom!

Idd, Mooie coupé! Klassiek design: Mtech2 met styling 135! :amen:

320driver

Bericht door 320driver » 16 jan 2009, 13:43

Mooie velgen ook :duimen:

MindWarp

Bericht door MindWarp » 16 jan 2009, 15:47

Prachtige auto hoor enne welkom op het forum :W

Behalve poetsen denk je toch ook nog wel een keer aan een beetje extra lucht in de banden aangezien het wiel op de foto een nogal zachte band lijkt te hebben?

In ieder geval veel veilige kilometers toegewenst 8)
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Farl

Bericht door Farl » 16 jan 2009, 18:06

Welkom christophe, Super mooie auto heb je!! :amen:

bofkont

Bericht door bofkont » 16 jan 2009, 19:50

Welkom :)

Erg nette coupe.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat