Mijn E46 met mooi weer! 3500 euro ex btw SCHADE!
Re: Mijn E46 met mooi weer!
Van het weekend de hendel vervangen, dus nu heb ik een werkende boordcomputer. Hier heb ik een DIY van geschreven
Ook van het weekend de carterventilatieklep vervangen. Hier zijn geen foto's van gemaakt. Wat een klus als je chagerijnig bent (| :r
Verder heb ik als het goed is morgen nieuwe boxen voor in de voordeuren + nieuwe tweeters.
Nu moeten er waarschijnlijk alleen nog speakerringen gekocht worden, BMW heeft in dit type auto en uitvoering een inbouwdiepte van +- 55mm heb ik gehoord!
Het zijn de RockfordFosgate Punch P162s speakers geworden:
Product Beschrijving
Vermogen: 120W max / 60W rms
Frequentiebereik: 60 - 22.000 Hz
Gevoeligheid: 88 dB @ 1 Watt / 1 Meter
Low-Pass crossover: 12dB (LP)
High-Pass crossover: 12dB (HP)
12dB Audiophile passief netwerk
Concealing Ring
Mica-Injected Polypropylene Conus
Polyurethane Surround
Proprietary Cold-Rolled steel basket
Twin-Drive 0.75'' Aluminium Dome Tweeter
Inbouwdiepte: 66mm
Ook van het weekend de carterventilatieklep vervangen. Hier zijn geen foto's van gemaakt. Wat een klus als je chagerijnig bent (| :r
Verder heb ik als het goed is morgen nieuwe boxen voor in de voordeuren + nieuwe tweeters.
Nu moeten er waarschijnlijk alleen nog speakerringen gekocht worden, BMW heeft in dit type auto en uitvoering een inbouwdiepte van +- 55mm heb ik gehoord!
Product Beschrijving
Concealing Ring
Polyurethane Surround
BMW E46 320i Executive 1998
BMW E30 320i M-Technic 1989
Nou, vandaag weer eventjes met de bimmert op de brug geweest om een achter rubber te vervangen.
Nu heeft deze vriend van mij meteen eventjes snel wat APK puntjes na gelopen, en dit blijkt er nog meer aan de hand te zijn, op de bandjes na, want dat wist ik al!
Blijkt er ook nog een wiellager RA af te zijn, een achterveer gebroken RA en de remleidingen L=RA zijn niet helemaal zuiver.
Dus daar gaat mijn vakantie geld weer in zitten denk ik zomaar (| Maarja, als dat zometeen weer vervangen is, kan dat de eerste tijd geen problemen meer geven!
Wat denken jullie dat dit gaat kosten:
-Achterwiellager
-Achterveer
-Remleidingen
Nu heeft deze vriend van mij meteen eventjes snel wat APK puntjes na gelopen, en dit blijkt er nog meer aan de hand te zijn, op de bandjes na, want dat wist ik al!
Blijkt er ook nog een wiellager RA af te zijn, een achterveer gebroken RA en de remleidingen L=RA zijn niet helemaal zuiver.
Dus daar gaat mijn vakantie geld weer in zitten denk ik zomaar (| Maarja, als dat zometeen weer vervangen is, kan dat de eerste tijd geen problemen meer geven!
Wat denken jullie dat dit gaat kosten:
-Achterwiellager
-Achterveer
-Remleidingen
Erg mooie foto's en aparte kleur om te zien Alleen vind ik die knipperlichten voor niet zo mooi staan
-Achterwiellager kost rond de 80 euro dacht ik
-Achterveer 90 euro per veer, wel handig om de andere kant ook te vervangen
-Remleidingen geen idee
-Achterwiellager kost rond de 80 euro dacht ik
-Achterveer 90 euro per veer, wel handig om de andere kant ook te vervangen
-Remleidingen geen idee
Dank je wel!
Knipperlichten voor moeten eventjes schoongemaakt worden van binnen en opnieuw dicht gekit, zit mos in.. imitatie rotzooi (| Maar goed, voor de rest vind ik het wel netjes
-Achterwiel lager is niet vervangen, deze zat zo vast dat men draagarm brak onder de pers, dus nieuwe draagarm met steekas. Deze kwam wel onder een schade auto, maar kost evengoed nog weer zat.
-2 2dehands veren bij onderdelenlijn.nl vandaan 70 euro, dus dat valt mee.
Had er al 2 andere onder gekregen vorige week, maar nu raakte men wielen in men eentje een hobbeltje door de wielkasten al, nu zijn der andere besteld en die gaan der vanaaf onder, hoop dat het nu goed is! Sommige mensen willen hun auto verlagen, ik wil juist omhoog!
Knipperlichten voor moeten eventjes schoongemaakt worden van binnen en opnieuw dicht gekit, zit mos in.. imitatie rotzooi (| Maar goed, voor de rest vind ik het wel netjes
-Achterwiel lager is niet vervangen, deze zat zo vast dat men draagarm brak onder de pers, dus nieuwe draagarm met steekas. Deze kwam wel onder een schade auto, maar kost evengoed nog weer zat.
-2 2dehands veren bij onderdelenlijn.nl vandaan 70 euro, dus dat valt mee.
Had er al 2 andere onder gekregen vorige week, maar nu raakte men wielen in men eentje een hobbeltje door de wielkasten al, nu zijn der andere besteld en die gaan der vanaaf onder, hoop dat het nu goed is! Sommige mensen willen hun auto verlagen, ik wil juist omhoog!
Allereerst een hele mooie auto en een zeer speciale kleur Veel rijplezier ermee en wees er zuinig op
Ik zie dat jij die dikke slang met die kleine vertakking achter je luchtfilter hebt vervangen..
Bij mij is deze namelijk ook niet meer helemaal zoals het hoort en ik wil hem ook vervangen.
Ik vroeg me dus af waar dat kleine slangetje heen loopt, ik zag dat hij naar een soort van tuinslang loopt? Moet ik nog iets speciaals doen om deze te vervangen of niet? Die dikke slang zit alleen maar vast met slangenklemmen toch? En hoe duur was de slang en weet je het onderdeelnr nog?
Is er iemand die mij hiermee kan helpen of info kan geven?
Ik zie dat jij die dikke slang met die kleine vertakking achter je luchtfilter hebt vervangen..
Bij mij is deze namelijk ook niet meer helemaal zoals het hoort en ik wil hem ook vervangen.
Ik vroeg me dus af waar dat kleine slangetje heen loopt, ik zag dat hij naar een soort van tuinslang loopt? Moet ik nog iets speciaals doen om deze te vervangen of niet? Die dikke slang zit alleen maar vast met slangenklemmen toch? En hoe duur was de slang en weet je het onderdeelnr nog?
Is er iemand die mij hiermee kan helpen of info kan geven?
als ze geplaatst zijn kan je dan iets laten wetenMaikelK schreef: Verder heb ik als het goed is morgen nieuwe boxen voor in de voordeuren + nieuwe tweeters.
Product Beschrijving
Concealing Ring
Polyurethane Surround
ben ook van plan iets a mn boxen te doen
Deze zitten er eigenlijk alweer een hele tijd in!
Re: Mijn E46 met mooi weer! 3500 euro ex btw SCHADE!
Vorige week maandag is er voor 3500 euro ex btw aan geschatte schade gereden aan mijn auto x| x| :r (|
Gelukkig heeft degene die per ongeluk tegen mijn auto is aangereden zich gemeld in de straat door aan te bellen bij de huizen.
Ik zelf was te werk en mijn moeder was gelukkig thuis om de vrouw op te vangen.
Mijn auto stond geparkeerd in de straat, en als deze gewoon netjes geparkeerd staat vlak langs de stoep is er niks aan de hand en kan je er ook prima langs rijden. Mijn auto stond dus gewoon netjes geparkeerd, een paar centimeter van de stoep af.
Deze vrouw kwam met haar TNT busje aangereden en parkeerde haar auto op de stoep aan de over kant, een auto lengte verder ongeveer.
Na bij mij thuis een pakketje afgeleverd te hebben zou ze achteruit rijdend een pleintje op draaien om te keren.
Terwijl ze hier mee bezig was heeft ze mijn auto vanaf de achterbumper tot aan mijn voor spiegel mee gepakt.
Men achterwiel stond na dit ongelukje ook ietsjes scheef. De auto is door een bergingsbedrijf afgesleept naar de schade hersteller hier in de buurt.
Hier zijn wat foto's van de plekken:
Gelukkig werd de auto niet total loss verklaard en word het hele handeltje gerepareerd.
Ook word er nog een paar dingen extra gedaan:
-Mijn motorkap wordt ook steenslag vrij gemaakt voor een 150 euro inc btw extra buiten de schade om.
-Een roest plek je onder mijn linkerachterlicht wordt mee genomen
-Mijn rechterachterdeur wordt gerestyled, dus uitduiken zonder spuiten.
-Linker voor scherm zat een deuk in en op de bumper misde er een stukje verf, dit word ook mee genomen!
Al met al zal het er wel weer goed uit komen te zien, maarja het had niet gehoeven!!
Dinsdag mag ik haar weer ophalen, ik mis der wel, vooral het heerlijke rijgedrag!
Gelukkig heeft degene die per ongeluk tegen mijn auto is aangereden zich gemeld in de straat door aan te bellen bij de huizen.
Ik zelf was te werk en mijn moeder was gelukkig thuis om de vrouw op te vangen.
Mijn auto stond geparkeerd in de straat, en als deze gewoon netjes geparkeerd staat vlak langs de stoep is er niks aan de hand en kan je er ook prima langs rijden. Mijn auto stond dus gewoon netjes geparkeerd, een paar centimeter van de stoep af.
Deze vrouw kwam met haar TNT busje aangereden en parkeerde haar auto op de stoep aan de over kant, een auto lengte verder ongeveer.
Na bij mij thuis een pakketje afgeleverd te hebben zou ze achteruit rijdend een pleintje op draaien om te keren.
Terwijl ze hier mee bezig was heeft ze mijn auto vanaf de achterbumper tot aan mijn voor spiegel mee gepakt.
Men achterwiel stond na dit ongelukje ook ietsjes scheef. De auto is door een bergingsbedrijf afgesleept naar de schade hersteller hier in de buurt.
Hier zijn wat foto's van de plekken:
Gelukkig werd de auto niet total loss verklaard en word het hele handeltje gerepareerd.
Ook word er nog een paar dingen extra gedaan:
-Mijn motorkap wordt ook steenslag vrij gemaakt voor een 150 euro inc btw extra buiten de schade om.
-Een roest plek je onder mijn linkerachterlicht wordt mee genomen
-Mijn rechterachterdeur wordt gerestyled, dus uitduiken zonder spuiten.
-Linker voor scherm zat een deuk in en op de bumper misde er een stukje verf, dit word ook mee genomen!
Al met al zal het er wel weer goed uit komen te zien, maarja het had niet gehoeven!!
Dinsdag mag ik haar weer ophalen, ik mis der wel, vooral het heerlijke rijgedrag!
wow das toch wel ff een schade, wel top dat die vrouw zich ff gemeld heeft. Ook wel prettig dat ze al die plekjes meepakken.
Ja ik ben ook blij dat ze zich gemeld heeft, anders was ik toch eventjes mooi in de aap gelogeerd!! (|
Super klote man! ;(
Godzijdank zijn er ook nog eerlijke mensen en je auto is niet totall loss dus je krijgt hem weer picobello terug
Schoot me later te binnen, als die vrouw het niet had gemeld en er was uitgekomen dat zij het was dan had ze een veel groter probleem en het kost haar uiteindelijk toch niks.
Inderdaad. Is ze waarschijnlijk voor verzekerd via 't werk. Merkt ze niks van.
Mooiste is dat je 'm weer op en top terugkrijgt.
Mooiste is dat je 'm weer op en top terugkrijgt.