Adres wielkasten uitrollen omgeving Friesland --FotoUpdate--

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
SvenSon0611

Adres wielkasten uitrollen omgeving Friesland --FotoUpdate--

Bericht door SvenSon0611 » 09 aug 2009, 12:05

Hallo iedereen,

Aangezien ik sinds gisteren in bezit ben van BMW OEM styling 225m 19" velgen en deze graag wil monteren zonder aanlopen, ben ik opzoek naar een adres in de omgeving Friesland om mijn wielkasten te laten uitrollen. Wie weet er een goed en betrouwbaar vakkundig adres in de regio Friesland?

Heb ze er al even onder gehad en aantal kiekjes gemaakt en deze zal ik weldra even posten.

Bij voorbaat dank,

Sven

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door SvenSon0611 op 09 aug 2009, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Griffendahl

Re: Adres wielkasten uitrollen omgeving Friesland

Bericht door Griffendahl » 09 aug 2009, 12:08

Ik zou in ieder geval niet op je kilometers kijken voor je zoiets gaat doen, beter rijd je 400km meer en heb je het perfect dan dat je het dichtbij huis doet en 't is prutswerk.

Ik ben er zelf voor vanuit Drenthe naar Baarlo (bij Venlo) gereden, maar 't is super mooi gerold en perfect afgewerkt. Dat was mij meer waard dan een paar km minder rijden.

SvenSon0611

Re: Adres wielkasten uitrollen omgeving Friesland --FotoUpdate--

Bericht door SvenSon0611 » 09 aug 2009, 14:26

@ Grif: Nee dat was ik ook zeker niet van plan inderdaad. Maar mocht er een goed adres hier ergens in de buurt zijn is dat natuurlijk mooi meegenomen. Hoe vinden jullie de set staan? Ikzelf ben super tevreden.

Greetz Sven

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 09 aug 2009, 14:38

Staat super! Lekker sportief.

Erik R.

Bericht door Erik R. » 09 aug 2009, 21:06

Waar lopen de velgen aan ? en welke banden maat heb je.

Heb zelf ook deze velgen gekocht liggen nu alleen bij de poedercoater vanwege beschadigingen, maar heb ze ook even onder me auto gehad, nu zijn mijn wielkasten wel gerold van mij vanwege de oude M3 velgen,maar ik had zoveel ruimte over dat ik dacht hoe kan dit nou aanlopen met standaard wielkasten.

Heb het zelf bij dreamworks laten doen ergens in limburg is allemaal super netjes gedaan.
Heb later nog een stukje extra laten rollen bij bk customs voor een klien stukje rollen kun je best naar hem, maar moet er veel gerold worden zou ik toch kiezen voor dreamworks.

SvenSon0611

Bericht door SvenSon0611 » 10 aug 2009, 16:46

@ Erik R:

Hoi Erik, je ziet de velgen aanlopen aan de buitenste rand, daar waar de wang overgaat naar loopvlak van de band. Denk zelf dan het met het rollen van de wielkasten over is aangezien dat precies het stuk is waar de band tegenaan loopt. Ik ga donderdag bij BK customs in Dirkshorn langs om te laten rollen, raadt jij het mij af dan dat adres?
Denk zelf dat echt heel veel rollen niet nodig is vanwege wat ik al zei het de zijkant van de band is bijna die aanloopt tegen de wielkast.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 10 aug 2009, 20:06

Wat is de ET waarde van die velgen ??

Ik rijd met 9,5J ET45 n een 255 band en 't is allemaal heel close (en heb de boel toch behoorlijk laten rollen)

SvenSon0611

Bericht door SvenSon0611 » 10 aug 2009, 20:19

Griffendahl schreef:Wat is de ET waarde van die velgen ??

Ik rijd met 9,5J ET45 n een 255 band en 't is allemaal heel close (en heb de boel toch behoorlijk laten rollen)
Het is 9J ET 39 denk ik...staan nogal veel nummers op de velgen...

Erik R.

Bericht door Erik R. » 10 aug 2009, 23:19

had al eens eerder wat gelezen over dat de 225m velgen kunnen aanlopen op een E46 maar bij de ene loopt hij aan bij de andere niet.
Zelf heb ik mijn wielkasten max uitlaten rollen en met de 225m velgen eronder heb ik ruimte zat dus zo extreem hoeft het niet.

Het grootste probleem bij uitrollen van een bmw is dat in de rand van de wielkast een soort purschuim zit soort zand bende dit moeten ze er eerst uithalen voor dat het randje omgerold (plat) kan worden daarna kan de wielkast verder naar buiten.
Ik heb toen gebeld met BK customs en zei konden dat doen maar zei konden niet echt ver uitrollen ( waarschijnlijk willen ze geen risco lopen en rollen daarom minder)
Bij dreamworks op de website kwam ik een hoop voorbeelden van bmw tegen die gerold waren en de eigenaar van dreamworks kwam heel overtuigen over dat die M3 velgen er wel onder konden die ik toen had, vandaar is mijn keuze toen gevallen op dreamworks met volle tevredenheid, later heb ik de boel nog wat extra laten rollen bij bk customs maar toen was inprincipe het moeilijkste werk al gedaan, was over BK verder ook tevreden maar ging ook maar om een klein stukje.
Vond wel dat dreamworks meer aandacht besteed aan het verwarmen van de lak zodat het niet gaat barsten.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 10 aug 2009, 23:41

Erik R. schreef:Het grootste probleem bij uitrollen van een bmw is dat in de rand van de wielkast een soort purschuim zit soort zand bende dit moeten ze er eerst uithalen voor dat het randje omgerold (plat) kan worden daarna kan de wielkast verder naar buiten.
Dit is alleen bij een coupe/cabrio en een touring (weet ik niet 100% zeker meer) volgens Marc van Dreamworks... Een sedan heeft die troep niet in de spatborden, van de E46's was de sedan dan ook het prettigst te rollen volgens hem.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”