Plaatsing Parrot MKi9200 (DIY Handleiding) UPDATE II
Re: Plaatsing Parrot MKi9200 (DIY Handleiding) UPDATE
Ik heb de MKi9200 al ingebouwd, fijne carkit, alleen de audio via de Radio afspelen werkt bij mij niet.
Ook de achterste 2 luidsprekers doen niet mee.
Ook de achterste 2 luidsprekers doen niet mee.
Waar heb jij het schermpje geplaatst?
Ik heb een VDO navigatie en het beeldscherm daarvan zit op de plaats vd asbak, het scherm heb ik naast het vdo scherm geplaatst.
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 03 aug 2009, 18:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Kabeltje besteld. Kijken wanneer het komt en dan een gaatje zoeken in de agenda om weer te klussen.
-
ik heb zelf een parrot mki9100 ingebouwd. de kabeltjes komen inderdaad niet overeen met de compatibiliteit uit de lijsten. kijk zelf even of je ronde of platte pins hebt achterin je radio.
het aansluiten was heel erg eenvoudig, een heleboel kabeltjes, maar ze4 pasten allemaal maar op 1 manier.
wat minder was was het wegwerken. omdat er een aantal stekkers bijkomen past het niet allemaalachter de radio.
daarbij moet het blauwe parrot kastje ook nog ergens. een aantal mensen offert hiervoor zijn asbak of opbergvakje in het middenconsole op. ik vond dat een beetje zonde en heb met behulp van het kastje bij het linkerbeen van de bestuurder alle draden en stekkers achter het stuur getrokken. vanaf daar kunnen kabels eenvoudig naar hun plek van bestemming dmv een gaatje achter het dashboardpaneel (microfoon/scherm). het was een klotewerkje, maar zeker de moeite waard en achter het stuur is ruimte zat.
Succes met inbouwen, en laat je niet afzetten voor 100-150 euro. dit is eenvoudig zelf te doen.
het aansluiten was heel erg eenvoudig, een heleboel kabeltjes, maar ze4 pasten allemaal maar op 1 manier.
wat minder was was het wegwerken. omdat er een aantal stekkers bijkomen past het niet allemaalachter de radio.
daarbij moet het blauwe parrot kastje ook nog ergens. een aantal mensen offert hiervoor zijn asbak of opbergvakje in het middenconsole op. ik vond dat een beetje zonde en heb met behulp van het kastje bij het linkerbeen van de bestuurder alle draden en stekkers achter het stuur getrokken. vanaf daar kunnen kabels eenvoudig naar hun plek van bestemming dmv een gaatje achter het dashboardpaneel (microfoon/scherm). het was een klotewerkje, maar zeker de moeite waard en achter het stuur is ruimte zat.
Succes met inbouwen, en laat je niet afzetten voor 100-150 euro. dit is eenvoudig zelf te doen.
Ik heb zojuist een update voor de MKi9200 binnengehaald en nu doen ook de achterste luidsprekers mee.
Alleen de USB-stick via de Business radio afspelen lukt me nog niet, terwijl ik wel de ISO kabel/stekkers gebruikt heb.
Alleen de USB-stick via de Business radio afspelen lukt me nog niet, terwijl ik wel de ISO kabel/stekkers gebruikt heb.
Dank voor de reacties. Ik ben deze week ook weer aan het prutsen geweest. Weer een stap verder maar nog niet over de finisch. (| Ik heb alles aangesloten wat inderdaad niet echt moeilijk is zoals andere hier al opgemerkt hebben (dank voor de bemoedigende woorden). Als je de snoerenboel ziet kan de moed je echter wel in de schoenen zakken.
Aangesloten volgens de schema's en het werkte. Ik kon mijn iPhone bebrowsen en muziek afspelen, ook via Bluetooth. En ik kon bellen en gebeld worden. Alle maal leuk en aardig, maar de radio was onbedienbaar. In het scherm stond --|--. Ik weet niet wat dat betekent. Maar de mode knop werkte niet en ik kon geen radio of CD meer luisteren. En dat wil ik natuurlijk ook kunnen. Ik weet alleen niet wat er mis is. Wellicht stoort de andere carkit die erin zit. Die had ik er nog niet uitgehaald voor de zekerheid. Er was overigens ook veel geprutst aan de draden (zie foto). Wellicht moet ik eerst weer alles terug brengen in oude staat en dan nog eens testen.
Wel nog drie vragen:
Kan dit aan de oude carkit liggen?
Weet iemand op welke pin (van de 17) de stuurwiel bediening naar de radio gaat? Of is dat het kleine blokje eronder?
Heeft iemand tips voor het trekken van de kabel voor de mic? Deze wil ik bij de achteruitkijkspiegel.
Wanneer ik verder ben houdt ik jullie weer op de hoogte. Als het hele zaakje werkt, maak ik er een mooie samenhangende DIY set van.
Alvast bedankt weer voor de tips! Dank.
Aangesloten volgens de schema's en het werkte. Ik kon mijn iPhone bebrowsen en muziek afspelen, ook via Bluetooth. En ik kon bellen en gebeld worden. Alle maal leuk en aardig, maar de radio was onbedienbaar. In het scherm stond --|--. Ik weet niet wat dat betekent. Maar de mode knop werkte niet en ik kon geen radio of CD meer luisteren. En dat wil ik natuurlijk ook kunnen. Ik weet alleen niet wat er mis is. Wellicht stoort de andere carkit die erin zit. Die had ik er nog niet uitgehaald voor de zekerheid. Er was overigens ook veel geprutst aan de draden (zie foto). Wellicht moet ik eerst weer alles terug brengen in oude staat en dan nog eens testen.
Wel nog drie vragen:
Kan dit aan de oude carkit liggen?
Weet iemand op welke pin (van de 17) de stuurwiel bediening naar de radio gaat? Of is dat het kleine blokje eronder?
Heeft iemand tips voor het trekken van de kabel voor de mic? Deze wil ik bij de achteruitkijkspiegel.
Wanneer ik verder ben houdt ik jullie weer op de hoogte. Als het hele zaakje werkt, maak ik er een mooie samenhangende DIY set van.
Alvast bedankt weer voor de tips! Dank.
Re: Plaatsing Parrot MKi9200 (DIY Handleiding) UPDATE II
Deurrubber aan linkse of rechtse kant stukje lostrekken dan kan je de kabel zo onder de hemel wegwerken en bij je spiegel uit laten komen.
Dank voor de snelle reactie!
Heb je de "losse" LINE OUT draden gebruikt of alleen de ISO kabels aangesloten?
Misschien in combinatie met automatische mute geen geluid vd radio, je hebt 3 mogelijkheden om de mute aan te sluiten.
Wellicht dat de radio constant het mute signaal krijgt?
Misschien in combinatie met automatische mute geen geluid vd radio, je hebt 3 mogelijkheden om de mute aan te sluiten.
Wellicht dat de radio constant het mute signaal krijgt?
Thanks MVHO. Dat zou inderdaad kunnen. Hoe kom ik er achter welke ik moet hebben? Gewoon proberen?
Maar wat verder vreemd is, geen enkel knopje werkt meer op de radio als de Parrot er aan hangt. Dus ook de mode niet. Is dat bij jou wel het geval? Kun jij gewoon radio luisteren? En hoe schakel je dan naar het Parrot geluid? met mode?
Thanks!
Maar wat verder vreemd is, geen enkel knopje werkt meer op de radio als de Parrot er aan hangt. Dus ook de mode niet. Is dat bij jou wel het geval? Kun jij gewoon radio luisteren? En hoe schakel je dan naar het Parrot geluid? met mode?
Thanks!
De MUTE kabel is gewoon proberen weleke werkt, volgens de handleiding.
De muziek kan ik alleen via de versterker vd parrot zelf afspelen, deze gaat wel via de luidsprekers vd BMW.
De muziek gaat bij mij dus niet via de radio versterker.
Op het moment dat ik de afspeelfunctie vd parrot activeer, word de mute automatisch vd radio actief en hoor je dus geen radio maar de parrot.
De muziek kan ik alleen via de versterker vd parrot zelf afspelen, deze gaat wel via de luidsprekers vd BMW.
De muziek gaat bij mij dus niet via de radio versterker.
Op het moment dat ik de afspeelfunctie vd parrot activeer, word de mute automatisch vd radio actief en hoor je dus geen radio maar de parrot.
wacht ff.. je gebruikt toch de ISO aansluiting van de parrot aansluiting, die je omvormt met een CRAM kabel naar de BMW stekker? Zo ja, (en dat zou zo moeten zijn) dan moet je de mute en line +/- kabels totaal negeren. Knip ze voor het gemak af (heb ik gedaan) omdat je anders gek wordt van die klosjes kabel. Durf je dat niet aan, ook goed, maar sluit ze niet aan. Het is daarbij echt óf het een óf het ander.
Succes!
Ps: ik heb laatst mijn parrot ("professioneel" ingebouwd) eruit gesloopt. Men had het apparaat erachter gevrot werkelijk, en alles begon te rammelen en te doen, en daarnaast verschrikkelijke galm door verkeerde plaatsing van de mic. Ik zie er een klein beetje tegenop om het allemaal weer in te bouwen, omdat ik niet precies weet waar ik die blauwe kast moet laten. Als daar nog mooie suggesties voor zijn; graag.. Bij voorkeur met een pic.
- Spoiler: Laat zien
Succes!
Ps: ik heb laatst mijn parrot ("professioneel" ingebouwd) eruit gesloopt. Men had het apparaat erachter gevrot werkelijk, en alles begon te rammelen en te doen, en daarnaast verschrikkelijke galm door verkeerde plaatsing van de mic. Ik zie er een klein beetje tegenop om het allemaal weer in te bouwen, omdat ik niet precies weet waar ik die blauwe kast moet laten. Als daar nog mooie suggesties voor zijn; graag.. Bij voorkeur met een pic.
-
sorry, heb op t moment geen pic, maar als je t kastje bij je linkerbeen eruit haalt (2 of 3 schroefjes) heb je een zee aan ruimte achter je stuur waar je de draden vanaf je middenconsole naartoe kan halen. kost wat moeite ivm de grote stekkers, maar is de moeite waard.Dreamthief schreef: omdat er een aantal stekkers bijkomen past het niet allemaalachter de radio.
@thamoosio: Dank voor je reactie. Ik heb het boekje gelezen maar ik vroeg me af of ik het god begrepen had omdat het niet werkte zoals zou moeten. Vandaar mijn vraag.
Verder ben ik wel benieuwd waar jou mic was geplaatst dat deze zo galmde. Weet ik dat ik hem daar niet moet plaatsen.
@MVHO: maar als jij je Parrot 'uit' hebt, dus geen muziek speelt via de Parrot, dan werkt je radio wel?
Verder ben ik wel benieuwd waar jou mic was geplaatst dat deze zo galmde. Weet ik dat ik hem daar niet moet plaatsen.
@MVHO: maar als jij je Parrot 'uit' hebt, dus geen muziek speelt via de Parrot, dan werkt je radio wel?