De koppeling (CDV)

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
muller1007
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 mar 2009, 22:46
Locatie: Leusden

Re: De koppeling

Bericht door muller1007 » 26 aug 2009, 20:56

CDV laten verwijderen. Klusje van niks: tien minuten werk, incl ontluchten en een klein beetje vloeistof bijvullen.
Het resultaat is SUPER. Veel meer controle over je koppeling.
:amen:

Gebruikersavatar
bibic
Berichten: 411
Lid geworden op: 07 nov 2008, 23:38

Re: De koppeling

Bericht door bibic » 27 aug 2009, 12:11

Hoe heb jij ontlucht?

Groeten,
Bibic
Increase the Peace!

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 27 aug 2009, 13:17

Er zit een ontluchtingsschroef in de buurt van je CDV, kijk anders even op de foto's aan het begin van dit topic :!

Gebruikersavatar
bibic
Berichten: 411
Lid geworden op: 07 nov 2008, 23:38

Re: De koppeling

Bericht door bibic » 27 aug 2009, 15:24

Uhum dat had ik begrepen :P Bedoelde eigenlijk met of zonder powerbleeder en met nadruk op HOE zonder powerbleeder.
Increase the Peace!

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 27 aug 2009, 15:25

Oh ik dacht al dat MOET je toch weten :+

aelse

Re: De koppeling

Bericht door aelse » 28 aug 2009, 16:27

Gisteren de aircopomp vervangen.
In één keer de cdv laten verwijderen.

Wat een genot. M'n maag komt eindelijk eens een keer tot rust :P

Je merkt echt het verschil. Aanrader voor iedereen!!

Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: De koppeling

Bericht door bjornc » 28 aug 2009, 18:48

Ik moet de vrouw nog omlullen, die heeft er kennelijk geen last van dat dat kreng er in zit.

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 31 aug 2009, 19:30

Niet zeiken gewoon doen :+

jos82

Re: De koppeling

Bericht door jos82 » 09 sep 2009, 09:18

Vandaag ook de CDV laten verwijderen.
Echt wat een verschil, ik had ook altijd moeite met schakelen van 1 naar 2, vooral als je het snel wil. Hij koppelt nu zoals een auto moet koppelen. Ik zeg ook iedereen die hem heeft, gooi hem eruit. P.S ik was 30E kwijt, valt wel mee dacht ik zo.

Gebruikersavatar
///M 330Ci
Berichten: 304
Lid geworden op: 06 apr 2008, 16:51

Re: De koppeling

Bericht door ///M 330Ci » 14 sep 2009, 00:52

HeZz schreef:Hij (CDV) zat er dus idd niet in, hoorde van mijn zwager wel dat de E46 altijd minder fijn schakelende bakken heeft.
Kwestie van gewenning dus.
Moeilijkheid is echter dat ik het idee heb dat het aangrijpingspunt steeds anders is.......
We leren er maar mee leven.
De E46 bakken schakelen idd minder fijn dan in de E36.
Koppelingen voelen naar mijn idee redelijk gelijk aan, vind ze beide fijn werken.
De olie die in een E36 bak moet is ATF. Dit is zeer dunne olie.
Hierdoor schakelen ze heerlijk, trefzeker met heel weinig weerstand en absoluut niet hakerig.

Helaas is dit bij de E46 bakken allemaal wat minder goed.
Al is het geen ramp en gaat het schakelen nog steeds best lekker, zo goed als bij de E36 is het zeker niet.
Je leert er idd mee leven en rijden, maar zo zou het niet moeten zijn.

Wel een interessant idee, ATF-olie in een E46 bak. Ben benieuwd hoe het rijd, vast wel beter.
Aleen is de bak waarschijnlijk niet voor zulke dunne olie ontworpen, ik ga het risico in ieder geval niet nemen :X

Volgende keer als ik bij de dealer ben zal ik eens vragen of ze dit wel eens hebben gedaan.
Afbeelding
Freude am Fahren

Gebruikersavatar
nlx3513
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 dec 2008, 11:25

Re: De koppeling

Bericht door nlx3513 » 17 sep 2009, 13:20

Klinkt allemaal top, ik ga het asap ook proberen.
Maar ik zet toch mijn vraagtekens hierbij...
Waarom zetten ze in München dat ding er dan überhaupt in?

Griffendahl

Re: De koppeling

Bericht door Griffendahl » 17 sep 2009, 13:25

Misschien net zo'n raadsel als waarom hij niet meer zit in de E9x... ;) ??

Gebruikersavatar
Henton
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 jan 2009, 15:04
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Re: De koppeling

Bericht door Henton » 17 sep 2009, 13:42

Ik heb hem er ook uit laten halen, alleen weet ik nog niet hoe het rijd want hij staat momenteel stil in de garage zonder computer erin..
Afbeelding
Kijk eens in mijn showroom

kees roeleveld
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 jul 2008, 21:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: De koppeling

Bericht door kees roeleveld » 22 okt 2009, 21:07

Deze klep zit er niet voor niets, hij zorgt er namelijk voor dat de schokgolfjes worden opgevangen als het pedaal is ingetrapt.
Je voelt dan trillingen en fibraties niet in het koppelingspedaal die worden veroorzaakt door het vliegwiel/druklager/drukgroep.

Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: De koppeling

Bericht door bjornc » 22 okt 2009, 21:13

Griffendahl schreef:Misschien net zo'n raadsel als waarom hij niet meer zit in de E9x... ;) ??
:zwaai:
@kees Roeleveld

Nou? Heb je daar ook een verklaring voor? ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”