HeZz schreef:Hij (CDV) zat er dus idd niet in, hoorde van mijn zwager wel dat de E46 altijd minder fijn schakelende bakken heeft.
Kwestie van gewenning dus.
Moeilijkheid is echter dat ik het idee heb dat het aangrijpingspunt steeds anders is.......
We leren er maar mee leven.
De E46 bakken schakelen idd minder fijn dan in de E36.
Koppelingen voelen naar mijn idee redelijk gelijk aan, vind ze beide fijn werken.
De olie die in een E36 bak moet is ATF. Dit is zeer dunne olie.
Hierdoor schakelen ze heerlijk, trefzeker met heel weinig weerstand en absoluut niet hakerig.
Helaas is dit bij de E46 bakken allemaal wat minder goed.
Al is het geen ramp en gaat het schakelen nog steeds best lekker, zo goed als bij de E36 is het zeker niet.
Je leert er idd mee leven en rijden, maar zo zou het niet moeten zijn.
Wel een interessant idee, ATF-olie in een E46 bak. Ben benieuwd hoe het rijd, vast wel beter.
Aleen is de bak waarschijnlijk niet voor zulke dunne olie ontworpen, ik ga het risico in ieder geval niet nemen
Volgende keer als ik bij de dealer ben zal ik eens vragen of ze dit wel eens hebben gedaan.